Goeie avond allemaal. 2012, een nieuw jaar, een start van een interessante hobby. Ik heb een hok, een soort vliering boven onze losstaande garage. Dat is mijn 'chil hok' zegmaar. Voor jointjes etc. Maar nou wil ik daar ook een niet al te grote kweekkast neerzetten. Ik ga een houten kast bouwen van mdf platen of underlayment. Ik wil niet een te hoog wattage. Maximaal een lamp van 400 watt. Ik zit te denken aan de Phillips Son T pro 250W. Heb naar een heleboel verschillende soorten lampen gekeken. Heb gedacht aan t-neon, tl en van die eco growlights. (spaarlampen met een hoog wattage en het goede kleurenspectrum). Maar ik ben toch tot de conclusie gekomen om de wel bekende natrium hoge druk lamp te gebruiken. Hoeveel planten is verstandig om hier onder te zetten? Ik wil het waarschijnlijk wel gaan scroggen voor een hogere opbrengst per plant. Nogmaals ik wil dus niet een te groot hok gaan bouwen. Ik ben er wel van op de hoogte dat deze lampen zeer warm worden. Dus is het verstandig om in zo' n kleine ruimte aparte afzuiging voor de lamp zelf te bouwen? Een fannetje op de lamp bouwen? Ik schroef de lamp btw. zelf in elkaar. Ik ga zelf een reflectie-kap met fitting bouwen. Ik vind dit leuker om te doen omdat ik zelf graag technisch aan het knutselen ben. Zou het zeer waarderen als ik hier tips en/of info over kreeg.
Stay High
Stay High
Comment