hee allemaal ik wil ook aan een microkweek beginnen heb mijn hok bijna af, maar ik zit met het probleem water geven ik ben ooit 2 / 3 dagen weg met werk en zou dus iets willen maken dat mijn damens optijd te drinken krijgen is hier iets zelf voor te maken of nie. Groeten luuk
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
automatisch watergeven
Collapse
X
-
Re: automatisch watergeven
ik werk ook met blumat,
al geruime tijd voor andere planten en nu bij mijn nieuwe aanwinst. gaat als een trein.
je kan zo tevens heel nauwkeurig bijhouden wanneer de plant drinkt. ik stond versteld wat de plant begon te drinken
1 uur na het aanschakelen van de lamp (waarschijnlijk door verdamping etc etc) maar het voorkomt een hoop stress.
ik kan met probeer set 5 planten bedruppelen in 21 cm rond potten of 16 a 18 cm vierkante potten.
dan heb je een idee. grote reservoir is oneindig (werkt met natuurlijke zuigkracht, geen electra of anderzijds)
Comment
-
Mijn ervaring met automatische drip systemen is dat wortel stelsels zich niet volledig ontwikkelen omdat ze niet ver genoeg op zoek moeten gaan voor water. Onregelmatige tijden met soms een dag rust ertussen en een bodem die iets meer uitdroogt is beter voor het wortelstelsel van planten. IIG mijn ervaring met andere soorten planten (meerjarige).
Comment
-
je potten in een laagje water met of zonder plantenvoeding zetten van ongeveer 2 cm..
als het water van de vloer/bak weg is.... dan even voelen aan het gewicht van de pot.
Is de pot nog zwaar, dan nog geen nieuw water op de vloer...Metrop hoog geconcentreerde vloeibare plantenvoeding
Comment
Comment