Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

automatisch watergeven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    automatisch watergeven

    Korting op 420shop
    hee allemaal ik wil ook aan een microkweek beginnen heb mijn hok bijna af, maar ik zit met het probleem water geven ik ben ooit 2 / 3 dagen weg met werk en zou dus iets willen maken dat mijn damens optijd te drinken krijgen is hier iets zelf voor te maken of nie. Groeten luuk

    #2
    Re: automatisch watergeven

    je zou blumat kunnen proberen.
    Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

    Comment


      #3
      Re: automatisch watergeven

      2/3 dagen overleven ze wel..


      Suc6

      Comment


        #4
        Re: automatisch watergeven

        Heeey een uittprobeer set van blumat kost maar 17 euro dus dat is zeker te doen.. Maar heeeft iemand hier ervaring met blumaat. Alvast bedankt groeten luuk

        Comment


          #5
          Re: automatisch watergeven

          Zoek kweekje van borklots, die heeft mooie blumat installatie. Ook a.d.h.v. uitprobeerset zover ik weet.
          Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

          Comment


            #6
            Re: automatisch watergeven

            oke bedantk

            Comment


              #7
              Re: automatisch watergeven

              ik werk ook met blumat,

              al geruime tijd voor andere planten en nu bij mijn nieuwe aanwinst. gaat als een trein.
              je kan zo tevens heel nauwkeurig bijhouden wanneer de plant drinkt. ik stond versteld wat de plant begon te drinken
              1 uur na het aanschakelen van de lamp (waarschijnlijk door verdamping etc etc) maar het voorkomt een hoop stress.

              ik kan met probeer set 5 planten bedruppelen in 21 cm rond potten of 16 a 18 cm vierkante potten.

              dan heb je een idee. grote reservoir is oneindig (werkt met natuurlijke zuigkracht, geen electra of anderzijds)

              Comment


                #8
                Re: automatisch watergeven

                Mijn ervaring met automatische drip systemen is dat wortel stelsels zich niet volledig ontwikkelen omdat ze niet ver genoeg op zoek moeten gaan voor water. Onregelmatige tijden met soms een dag rust ertussen en een bodem die iets meer uitdroogt is beter voor het wortelstelsel van planten. IIG mijn ervaring met andere soorten planten (meerjarige).

                Comment


                  #9
                  Re: automatisch watergeven

                  klinkt logisch. daarbij is een watersysteem ook weer een van de criteria voor de popos aangaande "professionaliteit" van je kweek..
                  Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

                  Comment


                    #10
                    Re: automatisch watergeven

                    je potten in een laagje water met of zonder plantenvoeding zetten van ongeveer 2 cm..
                    als het water van de vloer/bak weg is.... dan even voelen aan het gewicht van de pot.
                    Is de pot nog zwaar, dan nog geen nieuw water op de vloer...
                    Metrop hoog geconcentreerde vloeibare plantenvoeding

                    Comment

                    Bezig...
                    X