Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Genoeg licht?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Genoeg licht?

Korting op 420shop
    Ik heb voor m'n green o matic 3 spaarlampen hangen van 9 watt die equivalent zijn met 3*40watt. Ik vroeg me af of dit wel genoeg licht was omdat ik bij de meeste kweekverslagen zie dat mensen boven 100watt gebruiken. Het probleem is dat hetgeen waar je de lamp moet indraaien max 9watt is en ik moeilijk 10 van die zulke 'dingen' kan plaatsen.

mvg,
    NV

Re: Genoeg licht?

de reden waarom mensen met 100+ watt te werk gaan is redelijk simple

MOAR POWER = MOAR WEED

ofwel, hoe meer watt je tot je beschikking hebt hoe meer oogst je zou kunnen behalen
    geloof dat ik hier eens gelezen heb 1watt = 1gram ongeveer

Comment

ja dat is de droom 1 gram per watt

maar reken daar maar niet op zonder een degelijke setup met hps lamp! nog niet eens te spreken over ervaring. Onder spaarlampen is dit niet haalbaar. Op deze manier van kweken hoef je dan ook niet veel te verwachten, beter zet je ze dan nog buiten.

maar plaats eens een foto van je kast of ruimte. Die "dingen" waar je een lamp in draaid word doorgaans een fitting genoemd. En is meestal ook wel vervangbaar voor 1 waar wel een groter wattage in kan.

mafferd

Comment

lekker buiten zetten laat moeder natuur haar gangetje gaan
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Planten buitenzetten zal niet gaan, het plantje staat namelijk op m'n kot. Verder heb ik ook geen rechtstreekse zonlicht door tegenoverstaande gebouwen. Ik vrees ervoor dat m'n kweekje niet veel soeps zal worden. Ik ben ermee begonnen omdat gewoon kopen iets te duur werd, hps lampen kopen is (momenteel) ook nog geen optie vanwege de kostprijs. Toch hoop ik op een (minimum ) 10gr droog, ookal is het onwaarschijnlijk. Misschien dat god hemzelf een paar positieve vibes kan doorzenden.

@ fitting vervangen: Mag die wel vervangen worden met een grotere wattage met dezelfde draad of zal die 'nieuwe' fitting door zijn hogere wattage de oorsprongelijke kabels overbelasten?

Comment

al dat geld wat je aan wiet hebt besteed had je een klein hokje voor jezelf kunnen maken en dat kan nogsteeds

Ga eens langs growshop alien, stel een mooi compleet setje samen
            na de eerste keer zal je waarschijnlijk je investering er al uit halen!

grow your own shit
            In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Dat is nogal afhankelijk van de draad dikte natuurlijk, maar voor een eurotje of 4 heb je al wel een fitting met een stuk kabel met stekker. Met een stuk of 3-4 spaarlampen van 23watt kun je zeker wel wat rookbaars kweken.

Maar ook micro kweken kost geld, en zou zeker niet teveel bezuinigen want dan doe je jezelf en je plantjes tekort. Paar tientjes in shop is snel uit gegeven je eigen kweek verdiend zich na 1 ronde terug!

Comment

Bezig...
              X