Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e microkweek, geel worden van bladeren vanaf tip ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1e microkweek, geel worden van bladeren vanaf tip ??

    Korting op 420shop
    Ik ben al eerder een topic gestart voor wat meer info over het geel worden van de blaadjes, maar echter nog geen reactie...
    heb al het forum afgezocht, maar er zijn zoveel mogelijkheden


    verslagje met foto's hiero te vinden:

    #2
    Re: 1e microkweek, geel worden van bladeren vanaf tip ??

    Oorspronkelijk geplaatst door monty
    vraag vale eens
    kheb hem een pm gestuurt met de link bij, nu ff wachten op antwoord

    probleem blijft erger worden en de blaadjes blijven geler en geler worden.. geef al een week ofzo geen voeding meer.

    29062012085.jpg29062012086.jpg29062012087.jpg
    Last edited by stvnmbr1; 29 June 2012, 14:55.

    Comment


      #3
      Re: 1e microkweek, geel worden van bladeren vanaf tip ??

      Overvoeding.
      Die hebben een week of 3-4-5 helemaal niks nodig dan water.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: 1e microkweek, geel worden van bladeren vanaf tip ??

        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Overvoeding.
        Die hebben een week of 3-4-5 helemaal niks nodig dan water.
        had ik ook gedacht maar was het niet zeker
        heb verpot naar andere (lees betere) andere soort potgrond.. Met ook een hogere NPK en EC dan de vorige potgrond.

        wanneer zie ik dat ze weer voeding bij moet krijgen? als de blaadjes geel trekken, maar niet van de puntjes af?

        Plantje is al lekker gegroeid terug, nog een weekje of 2 en dan toppen scrogje proberen maken en bloeien maar

        bedankt QnQ, nu weet ik zeker wat er scheelt

        Comment


          #5
          Re: 1e microkweek, geel worden van bladeren vanaf tip ??

          Als een plant voeding tekorten heeft of een licht tekort (kan hierdoor bepaalde zeer belangrijke
          stoffen niet omzetten, denk aan fotosynthese) dan is dit te zien aan verkleuring van de gehele plant.

          de plant zal voeding gaan gebruiken uit opslag waardoor de plant 'lijkt' te verdrogen en van kleur shift.
          nieuwe uitgroei zal stagneren en de plant zal slapper worden en buigen met de tijd tot deze door tekorten omvalt.
          eigenlijk hetzelfde als bij mensen. te weinig voeding resulteerd in slapte tot omvallen aan toe

          zolang je plantjes fier en trots overeind staan en deze groeit (soms snel soms wat langzamer) is het goed.
          dat ze aan de boven zijde niet groeit wil ook niet zeggen dat ze niet groeit. misschien is ze net bezig even die pot
          verder te vullen met wortels. of is deze wortelstokken aan het herstellen. je weet het nooit. dus niet teveel gokken
          nemen omdat je het ergens niet mee eens bent. dat bepaalt je plantje zelf wel gewoon even met rust laten en lekker
          laten doorgroeien en wakkeren. dat toppen zou ik pas doen als ze weer fier uitgroeit.

          succes.

          Comment


            #6
            Re: 1e microkweek, geel worden van bladeren vanaf tip ??

            het is niet de bedoeling om mods PM's te sturen met vragen die op het forum gesteld dienen te worden.
            als je niet snel genoeg antwoord krijgt zul je moeten proberen zelf het antwoord te vinden.
            hoe vind je het snelste je antwoord?
            kijk wat je gedaan hebt en waar je fout bent begonnen
            maar als mods allemaal dat soort onzinvragen als PM krijgen dan zouden ze 100-en vragen per dag moeten beantwoorden!!!!!
            en dat is dus niet de taak van 'n MOD
            geduld hebben is vaak de snelste oplossing......
            Oorspronkelijk geplaatst door stvnmbr1 View Post
            kheb hem een pm gestuurt met de link bij, nu ff wachten op antwoord

            probleem blijft erger worden en de blaadjes blijven geler en geler worden.. geef al een week ofzo geen voeding meer.

            [ATTACH=CONFIG]130649[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]130650[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]130651[/ATTACH]
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: 1e microkweek, geel worden van bladeren vanaf tip ??

              wat het ook is.... als er geen wind op de blaadjes staan... dan is er een probleem in het medium.

              overvoeding... maar overvoeding krijg je ook door een verkeerde pH in het medium en als je het medium te ver laat uitdrogen (terwijl er voeding in zit)

              Het hoeft niet persee aan jou te liggen.... het kan ook zijn dat je een goedkope coco soort heb gehad waar veel zeezouten inzitten (cocos noten worden eerst geweekt voordat ze bewerkt worden)

              Beste is om het te gaan meten in de coco... zowel de Ec als de pH.
              Metrop hoog geconcentreerde vloeibare plantenvoeding

              Comment


                #8
                Re: 1e microkweek, geel worden van bladeren vanaf tip ??

                dat kan van de wind ook? wist ik niet:p (is geen coco grond)
                en heb geen ph en/of ec meter low budget kweken is niet alles

                is mn eerste en misschien enigste kweek (te zien hoe alles afloopt enzoverder) dus ik ga er geen 100'en eurietjes aan hangen
                En een plant kweken komt meer bij kijken dan gewoon water geven ook, en wordt veel onderschat vind ik. Liever eerst eens experimenteren met "slechte" setup en achteraf het goed doen met de "geschikte" setup.

                medium te ver laten uitdrogen wist ik ook niet, ik laat de grond redelijk droog tot goed vochtig worden maar nooit helemaal nat. kheb hier op het forum ook gelezen om beter wat te droog te staan dan te nat

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Metrop View Post
                  wat het ook is.... als er geen wind op de blaadjes staan... dan is er een probleem in het medium.

                  overvoeding... maar overvoeding krijg je ook door een verkeerde pH in het medium en als je het medium te ver laat uitdrogen (terwijl er voeding in zit)

                  Het hoeft niet persee aan jou te liggen.... het kan ook zijn dat je een goedkope coco soort heb gehad waar veel zeezouten inzitten (cocos noten worden eerst geweekt voordat ze bewerkt worden)

                  Beste is om het te gaan meten in de coco... zowel de Ec als de pH.

                  Comment


                    #10
                    Re: 1e microkweek, geel worden van bladeren vanaf tip ??

                    ec meten met een multimeter gaat niet werken omdat een multimeter met laag voltage werkt (9V)
                    en een ec meter de spanning verhoogt naar een waarde waar mee gemeten kan worden
                    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                    Comment


                      #11
                      Re: 1e microkweek, geel worden van bladeren vanaf tip ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door AudioSystemRolla View Post
                      ec meten met een multimeter gaat niet werken omdat een multimeter met laag voltage werkt (9V)
                      en een ec meter de spanning verhoogt naar een waarde waar mee gemeten kan worden
                      Het zag me er allemaal wel wat ongeloofwaardig uit als je €100+ moet betalen voor een ec-meter.. ph meter is een euro of 8 in de doe-het-zelf'er, dus daarvoor moet je het al niet doen

                      Comment

                      Bezig...
                      X