Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is een van deze ledpanelen geschikt voor 'n microkweek?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Is een van deze ledpanelen geschikt voor 'n microkweek?

Korting op 420shop
    Hoi iedereen,

Ik ben meer een outdoor kweker maar ook in de winter zal ik soms een plantje willen kweken.
    Maar ik ben nog thuiswonend en de energie rekening mag niet hoog worden, ik kwam dus al gauw aan het idee om met led te kweken.
    Ik heb er dus 2 gevonden op internet maar ik weet niet of ze geschikt zijn, ik wil er alleen kleine autoflowers op kweken zoals dieselryders, smurfberry's etc.

De panelen staan op: led-groeilampenshop.nl (klik op budget groeilampen)
    Ik kan me niet herinneren of links zijn toegestaan hier, maar ik weet even geen andere manier.

Er staat in de beschrijving dat ze geschikt zijn voor de groei en bloeifase, ben benieuwd!

1. 15watt groeipaneel, Euro: 49,99.

2. 45watt groeipaneel, Euro 99,99.
    __________________________________________________ __
    ------------------------------------------------------------------------------------
    Verder hoeft het geen wonderen te verrichten maar als het compleet zinloos is vind ik het zonde van m'n geld.
    hopelijk maakt iemand me wijzer hiermee.
    Last edited by Martin91; 30 July 2012, 19:37.

Re: Is een van deze ledpanelen geschikt voor 'n microkweek?

Ja 15W is erg laag inderdaad, maar zou die van 45watt nog te weinig zijn voor 1lowryder per keer? want die 150watt panelen kosten gauw 3x zoveel.
    Het gaat mij ook niet om een optimale opbrengst, meer om het uitproberen, dan kan ik later nadenken of het me beviel zodat ik eventueel later wat duurders kan neerzetten.

Zou dit me enkele grammen kunnen opleveren?

Comment

ik zou gewoon wat tl-buizen van 18 watt naast elkaar bouwen
      ik heb er altijd leuke resultaten mee behaald onder 8 x 18 watt tl verlichting
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Ja tl is ook niet duur in aanschaf, als ik over een tijdje op mezelf woon zou ik vast voor tl gaan, maar mijn ouders zijn altijd zeer zuinig met stroom, zolang ik er woon heb ik er rekening mee te houden... Een 45watt ledkweekje vinden ze prima, maarja dan moet het wel een beetje werken, al is het maar 3gram per lowryder.

Comment

Ik heb nog wat informatie gevonden, de blauwe led's moeten 470nm wezen (groei) en voor de rode (bloei) geldt een golflengte 660nm.
          Bij de 2 panelen die ik had gevonden zit dat onder die waarde, rood: 620/630nm, blauw: 460/470nm, zou dat al veel te laag zijn?

Ik heb ook laatst een andere gevonden op ledlightstore.nl die kost 119,00.
          Hier de info:

- Aantal LEDs: 112 x 5060 SMD
          - LED kleuren: rood en blauw
          - Golflengte van rode LEDs: 645 - 665nm
          - Golflengte van blauwe LED's: 460 - 470 nm

Comment

Zulke paneeltjes zijn in de praktijk enkel bruikbaar om planten er weer even bovenop te helpen met een tijdelijk "lichtbadje" , om te groeien zijn ze veel te zwak , je plantjes gaan strekken en maken weinig of geen blad aan. Bloeien onder zo'n ding is volgens mij al helemaal uitgesloten.

Als ik jou was zou ik een alternatief zoeken tl's , spaarlampen of zoiets , die kunnen ook onder de 50watt blijven en hebben wel resultaat...voorbeelden genoeg op het forum.

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
              zou gewoon wat tl-buizen van 18 watt naast elkaar bouwen
              In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Een kweek met tl verlichting kan ik over ongeveer 2jaar pas realiseren als ik uitwonend ben, verder las ik nog op de site van Ledlightstore dat 97% van het licht opneembaar is voor planten, dat ligt bij andere lamp soorten veel lager als ik me niet vergis, er staat ook bij dat het overheen komt met 300w van andere veel gebruikte verlichtingen, in dat geval moet een Lowryder kunnen, maar er zijn meer dingen om rekening mee te houden, het groeien van 1 plantje per keer zou vast lukken met de lamp er dicht op, maar over bloeien twijfel ik.

Het kan ook zijn dat de bloei bij vele mislukt omdat ze geen diep rood in hun paneel hebben, geen idee, ergens kan ik dit idee beter laten varen maar het is voorlopig mijn enige mogelijkheid..

Comment

Ben nog wat tegengekomen, een 90w ufo groeilicht, op buitenlandse forums heb ik er regelmatig positieve verhalen over gevonden,
                  Gister heb ik de verkoper een mail gestuurd en vandaag heb ik al antwoordt.

Ik vroeg heel direct of ik er wiet onder kan kweken, en ik kreeg terug: The lamp is ideal for all phases of plant growth, and works well with any indoor garden,
                  hydroponics or soil based, Als het klopt wat er staat ben ik tevreden.

Hier een paar eigenschappen van die ufo.

The number of LED: 90pcs Red : Blue : Orange (70 + 10 + 10)
                  LED Wavelength: Red 660nm : Blue 460nm : Orange 595nm
                  Ratio: 7:1:1
                  Indoor use only.

Misschien is dit wel mijn oplossing.

Comment

Klopt die zijn er ook veel, maar er worden er ook erg veel aangeboden met verkeerde ledlampjes die niet het juiste licht uitstralen, bijvoorbeeld alleen rood maar geen dieprood wat je zeker nodig gaat hebben tijdens de bloei, zelf weet ik er helaas ook nog niet genoeg over om meteen te kunnen zeggen welke geschikt is.

Comment

Ook het paneeltje dat je nu aanhaalt brengt niks op ,geloof me je gooit je geld in de vuilnisbak !Uiteraard beweert de verkoper dat het wel kan , het is dan ook een verkoper en geen kweker!
                      De enige led-systemen die tot nog toe een bewezen resultaat leveren zijn de spectraboxen...en dan heb je het over een paar honderd euro's in aankoop.
                      Als je niet tot die investering in staat bent momenteel raad ik je aan om je led-plannen voorlopig op te bergen tot je daadwerkelijk verhuisd bent, of om voor tl's of spaarlampen te kiezen.

Grtz

Comment

Ik ben nog nooit een verkoper tegengekomen, die mij ontraadde zijn producten te kopen.

Comment

Ja ontraden vind ik weer een groot woord dat gebeurt zelden of nooit inderdaad, maar de verkoper zou wel kunne zeggen dat het bijvoorbeeld alleen is bestemd om voor te groeien, eerlijk advies zeg maar.

Maar succes met led is dus alleen haalbaar met dure spectraboxen, beetje prijzig voor iemand zoals ik die alleen 1klein autoflowertje per keer wilt laten groeien, op een buitenlandse site stonden wel foto's van een kweek wat best succesvol is geworden met een ufo van 90watt, maar die was wel erg bezig met het showen van het product, mogelijk iemand die snel rijk wil worden met het verkopen van rommel.

Comment

Als je deftig onder LED wil kweken moet je diep in de buidel tasten en een duurdere set kopen,
                            als je dan aankoop en stroomverbruik vergelijkt met hps ofz kom je duurder uit.
                            Goedkopere LED sets deugen niet en is je geld in de vuilbak gooien, vraag je info niet
                            aan verkopers maar ga speurneuzen op allerlei fora.
                            Als ik dit topic en de argumenten van de TS lees denk ik dat een 2x36watt pll setje een goede
                            keuze is, of 75 watt hps.

Comment

Oke, alles is mij zo duidelijk geworden, ben ik even blij dat ik niet meteen zo een paneel/ufo heb aangeschaft, scheelt toch 120-150euro aan een miskoop.
                              Als de led ontwikkelingen verder zijn (wat een kwestie van tijd is) komen er in de toekomst betaalbare geschikte panelen, tot het zover is laat ik de leds links liggen.

Bedankt voor jullie advies!

Comment

Bezig...
                              X