Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afzuren met citroensap

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

afzuren met citroensap

Korting op 420shop
    hallo
    ik heb twee liter water uit fles afgezuurd met citroensap uit zo een geel flesje
    ik heb nu een ph van 6 maar er zit meer dan de helft van dat flesje in
    kan ik dat zo geven aan mijn planten of niet ??

Re: afzuren met citroensap

Is je pH-meter wel goed? Proef eens van dit mengsel: dat water moet welhaast zuur smaken. Regenwater heeft een pH van ongeveer 5.5 en dat smaakt echt niet zuur. Overigens maakt het totaal niets uit wat voor zuur je gebruikt: zoutzuur, fosforzuur, salpeterzuur: alles is te gebruiken om af te zuren. Zuur is namelijk geen zelfstandige stof maar een hoeveelheid chemische energie.

Comment

@ Xtreme
      idd het water smaak zurig
      kan ik dat zo geven ?
      ph meter is goed
      thnx voor je reactie

Comment

Weet je zeker dat je pH-meter goed is? Je hebt minstens 10 ml citroenzuur met een pH van ongeveer 2 gemengd met 2000 ml leidingwater met een pH van ongeveer 8 gemengd. Een pH van 6 zal niet of nauwelijks zurig smaken in onze smaakbeleving. Lik maar eens over de rug van je hand: de menselijke huid heeft een zuurgraad van ongeveer 5.5: toch proeft je huid niet zuur. Terzijde: de huid van vrouwen is iets zuurder dan de huid van mannen, vandaar dat mannen vrolijker zijn dan vrouwen.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
        Last edited by Xtreme; 3 September 2012, 17:04.

Comment

Afzuren met citroen heeft ook de vervelende bijwerking dat het voedingszouten oplost.
          Daarom is het wel weer handig om dit juist de laatste 2 weken te gebruiken als je geen voeding meer geeft.

Probeer het voor nu eens met groene thee
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dat wist ik overigens niet QnQ. Normaliter neutraliseert een zuur een base en andersom. Als er door citroenzuur toe te voegen zouten verdwijnen/oplossen in welke materie worden de "opgeloste" zouten omgezet? Volgens mij kan materie namelijk niet verdwijnen. (e=mc2, niet waar?) Sorry voor deze vraag door een noob. Het is inmiddels 50 jaar geleden dat ik mijn eerste scheikunde- en fysica lessen kreeg.
            Last edited by Xtreme; 4 September 2012, 16:36.

Comment

na dit gelezen te hebben vond ik ook zo'n flessie in de keuken..
              1 liter water.. klein plonsje van die zooi, en mn PH was 4 ...
              ik denk dat je wel 150 liter water af kan zuren met 1 zo'n flesje.

Maar mijn vraag is:
              Is dat citroenspul wel goed voor je planten?
              En ga je het niet proeven? (of gebruik je t alleen bij Lemon haze)

En is SPA blauw niet 6.0 ? voor die paar plantjes....
              Last edited by shivaman; 7 September 2012, 00:28.
              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
              (running)

Comment

Dat dacht ik ook: een druppeltje uit een pipetje is volgens mij voldoende om de zuurgraad te verhogen. Citroenzuur proef je echt niet in je wiet. Zuur, om het even welk zuur dan ook, is geen zelfstandige stof maar een hoeveelheid chemische energie. Een juiste zuurgraad van je medium zorgt er voor de je planten optimaal hun voedingsstoffen kunnen opnemen. Als je de suikers op de koop toe neemt kun je zelfs coca-cola of sisi gebruiken om af te zuren.
                Last edited by Xtreme; 7 September 2012, 10:02.

Comment

ik ga/blijf gewoon lekker afzuren met citroensap .. lekker makkelijk.. en kost geen drol.. ook geen SPA meer sjouwen..
                  Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                  (running)

Comment

Azijn kost nog minder en daar lukt het ook mee.

Comment

Comment

Ik had ooit Citroenzuurzout gebruikt het help ook.

Comment

Natuurlijk lukt dat. Een zuur, in welke aard of vorm dan ook, is niet meer of minder dan een hoeveelheid chemische energie. Een zuur is immers geen zelfstandige stof. Pers maar een sinaasappel uit: ook daarmee kun je je pH sturen. Flikker maar een deftige scheut zoutzuur over een beetje soda. Het residue kun je gewoon opdrinken, omdat de base en het zuur elkaar geneutraliseerd hebben.
                          Last edited by Xtreme; 16 October 2012, 17:04.

Comment

Afzuren met CocaCola, hierin zit veel fosforzuur, dat is toch gelijk ook goed wanneer je plantje in de bloei staat? Ik zuur af met lauw water gemengd met Cola die een paar dagen heeft gestaan, dan is het koolzuur er ook uit en lijkt mij het niet zo gevaarlijk.....

Comment

opname van voedingsstoffen wordt mede beinvloedt door de zuurgraad van je water, en bepaalde zuren binden voedingsstoffen uit je dure flesjes.

Als je niet weet wat je doet (dit is niet lullig bedoeld!) ga dan gewoon bij de growshop of online ff een flesje pHmin kopen.

Citroenzuur is leuk natuurlijk want het speelt een centrale rol in de plantenstofwisseling (de citroenzuurcyclus). Maar zuren op basis van fosfor zijn juist weer makkelijk want dat heeft de plant toch nodig, en veel !
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
                              X