Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn plant groeit nietmeer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn plant groeit nietmeer

Korting op 420shop
    Beste ,

ik ben pas begonnen met mijn eigen kweek dus het is allemaal nieuw voor mij.
    mijn plantjes zijn nu al 1 week uit de grond en ik heb het gevoel dat ze niet meer groeien gelijk het hoort.

even kort samengevat :

ik heb een eigen kast gebouwd met daar 2 tl verlichtingen in 1 cool en 1 warm white, een verwarming houd de kast op ongeveer 25 graden , om het uur laat ik een half uur een ventilator draaien in de kast voor lucht circulatie.

mijn plantjes zijn big bud , op deze forum las ik dat de plant 10cm van de tl af moest en dit heb ik een aantal dagen gedaan zonder resultaat nu heb ik hem van eergisteren 30-40 cm van de tl verwijderd en dit heeft ook niet egt een resultaat hier zijn enkele foto's hoe de plantjes er na een week uitzien.

ps : als voeding gebruik ik canna rhizotonic.
    Attached Files

Re: Mijn plant groeit nietmeer

Ik zou beter even afwachten. De mijne waren zelfs kleiner na een week, dus dat komt wel goed.

Comment

ja, en oppassen met voeding, zo`n klein dingetje heeft daar nu nog geen behoefte aan, ook aarde laten uitdrogen, te nat gaat alles slomer!

Comment

Ze zijn nogal gestrekt zie ik. Je moet ze zo dicht mogelijk op de TL-buizen zetten, dus eerder 10 CM dan 35 CM. Een centimeter of 3-5 is al helemaal ideaal, zolang de plantjes de lamp maar niet aanraken.

Edit: ik heb je topic verplaatst naar de Microkweek vragen-sectie.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Maak regelmatig boven laagje van de pot nat, zo met water spuiten niet op je planten
          het moet warm worden met de lampen zoals de zon.
          als de lamp uit is mag je van het huis wat warmte geven en afzuiger op min. zetten.
          geen voeding helemaal mee eens (regen water heerlijk)
          Succes

Comment

zet je friemel plantje in een nieuwe pot tot de eerste blaadjes net boven de aarde uit komen.
            God was never on your side..

Comment

bedankt allemaal voor de vlugge reactie's ! ik heb alles toegepast wat jullie mij aanraden nu afwachten

Comment

Succes met je kweek alleke
                sigpic

Comment

het ziet er naar uit dat het al beter gaat , na 1 dag beginnen beide plantjes 4 nieuwe blaadjes aan te maken. nu afwachten tot ze groter worden bedankt !

Comment

suc6 wij zijn benieuwd naar de vorderingen

Comment

ik gebruik nu ook tl maar ik hang de tl er 2 tot 3 cm boven verbranden doen ze niet van tl
                      zelfs niet als ze er tegenaan groeien, denk ook dat het de grootste reden is dat ze niet groeien
                      want bij mij groeit het als kool

Comment

succes met je kweekje, en al doende leert men he

Comment

Bezig...
                        X