Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag micro growing in kast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraag micro growing in kast

Korting op 420shop
    Beste forumleden,

1,5 maand geleden stuitte ik op deze site en ben ik ook begonnen met mijn eerste micro grow.
    Echter heb ik een paar vragen over mijn planten en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik heb gebruik gemaakt van 2 zaadjes blueberry auto flower zaadjes.
    Momenteel zijn deze binnen 6 weken uitgegroeid tot planten van ongeveer 30-40 cm. Echter zijn bij 1 plant al duidelijk de toppen te zien (met de witte haartjes), maar de andere plant heeft dit nog niet.
    Kunnen jullie zien of het nog wel nut heeft om deze plant verder uit te laten groeien? Hieronder wat foto's van de planten.

IMG_1161.jpgIMG_1163.jpgIMG_1164.jpgIMG_1165.jpgIMG_1167.jpg

Dit is de plant waarbij de toppen goed te zien zijn, dit lijkt me overduidelijk een vrouwtje.
    Wanneer zou ik de plant moeten oogsten of drogen? En hoe kan je zien of de plant uitgegroeid is?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Re: Vraag micro growing in kast

hee, als je plantjes balletjes hebben dan moet je ze meteen weghalen dan zijn het mannetjes
    , maar ik kan zo op de foto alleen maar vrouwelijk kenmerken zien.
    je plantjes zijn wel toegetakeld door de lamp, en een schatting maken van hoelang ze nog moeten is lastig maar zal nog zeker wel enkele weekjes zijn hoor.

Comment

Bedankt voor je snelle reactie JohnnyHaze!
      ja het is wel zonde dat dat sommige bladeren zo zijn aangetast door de lamp. De meeste bruine bladeren heb ik ondertussen weggehaald. Mijn huidige kast is gelukkig een stuk groter. Hoop dan ook dat het beter gaat met mijn volgende planten.

Comment

ze hebben heel warm gestaan in je vorige kast. niet alleen het blad wat is verbrand maar de
        porien van je volledige planten zijn aangetast. dit zie je door het krullen en invallen van het blad
        waarbij de nerven de spanning houden (als bij een boog) ze krullen niet meer terug, wat erop duid dan de porien
        en misschien de cellen zijn verbrand en verhard. dit maakt dat je planten stress hebben gehad.

de autoflower groeit, boeit en rijpt in fases. dit is dus niet in tijd uit te drukken. bij stress of aanverwante
        zal dan ook een fase langer duren wat het totale pakket kan verlengen. 2e optie is dat bij stress delen van de fase
        worden verkort of verstoord en de plant te vroeg verder gaat met de volgende fase. dit is bijvoorbeeld geen groei spurt,
        slechte opbouw van de bloem (fluffig en of peikerig zonder veel gewicht) te snelle afrijp. de autoflower kan bij stress dus
        wachten met bloei tot deze acht het aan te kunnen. het blijft een vechter . dus met dit verhaal begrijp je
        wat er gebeurd 'kan' zijn.

ik zou de bladeren voorzichtig benevelen om deze wat hydratatie te gunnen. hou je nieuwe kast ook qua temperatuur
        laag (23 tot 25 `C) omdat ze door de schade moeite zal hebben met hogere temperaturen (verbrande huid in de zon doet pijn).
        alleen nieuwe scheuten en blad en delen waar aantasting geen verharding heeft veroorzaakt zullen kunnen herstellen.
        misschien dat je ze wat kan stimuleren, ikzelf zou nu een beetje groei voeding mee geven om de groene factoren van de
        plant de extra's te geven om ze te kunnen laten herstellen.

tevens is wat wortels stimulator nu een aanrader en misschien bladhersteller spray.

t zijn maar tip's dus doe wat je goed acht

succes

Comment

Bedankt voor de helder uitleg! Ik ben vanmiddag meteen even groei voeding gaan halen. Ik zal morgen als de lichten uit zijn ook de bladeren wat benevelen. Zal later in de week wel weer even een foto schieten om te laten zien hoe het ervoor staat!

Comment

Bezig...
          X