Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kweken, doe ik het zo allemaal goed?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Micro kweken, doe ik het zo allemaal goed?

    Korting op 420shop
    Hey,
    Ik ben nieuw op dit forum, sinds vandaag dus ik hoop dat ik het goed doe, en anders kunnen jullie mij bijsturen

    Een vriend van mij, heeft sinds 3 weken een plantje, het is net uitgekomen en is nu ongeveer 10cm groot. Nu wil hij mij ook een zaad geven, om te kweken. Nu ik zat te denken, als ik een kistje maak van ong. 30x30x80 (lxbxh) en daar led verlichting in steek en op zolder plaats, dat dit zou moeten lukken. Natuurlijk kunt er ook een koolstoffilter in enz.

    Nu mijn vraag, ik krijg slechts de zaad, kan ik het best deze laten uitkiemen in een klas water, of is er iets beter voor microkweek. En mijn tweede vraag, is deze led-verlichting voldoende (link 1)? Of moet ik echt een spaar/gloeilamp hebben, dit doe ik liever niet omdat deze meer verbruiken, en natuurlijk warm worden en dat is gevaarlijk omdat ik overdag niet thuis ben.

    Is er iets wat nog mist, of waar ik nog rekening mee moet houden?

    Mvg Mat

    Link 1: http://dx.com/p/12v-led-strip-30-led-50cm-white-5256

    #2
    Re: Micro kweken, doe ik het zo allemaal goed?

    Hey Mat,

    Qua formaat van je kast zou je misschien net uitkomen, maar je zal zeker moeten gaan scroggen o.i.d. Die ledstrips heb ik geen vertrouwen in dan kan je beter voor een spaarlamp gaan, Philips Tornado 32W. Hou verder rekening met afzuiging en ventilatie in de vorm van een computer fan, een koolstoffilter is naar mijn idee overbodig met 1 plant. Ik heb ook maar 1 plant, maar mijn afzuiging zit aangesloten op mijn huis ventilatie, dus blaast boven op het dak de lucht uit. Ik ruik niks, zowel binnen als buiten.

    Zaad laten ontkiemen heeft iedereen zijn eigen idee over. Ik heb hem tussen 2 natte watten gelegd, ging perfect.

    Succes met je kweek!

    Gr. Nickus

    Comment


      #3
      Re: Micro kweken, doe ik het zo allemaal goed?

      Over een paar maandjes kun je buiten beginnen.
      Onder zo'n ledstripje ga je geen wiet vandaan halen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Micro kweken, doe ik het zo allemaal goed?

        Haha,thanks Nickus & QnQ,
        Ik dacht, zo'een ledstrip is wel lekker goedkoop en zuinig
        Is het ook handig als ik de binnenkant van mij kist bedek met folie? Ik wil deze kist ook op zolder plaatsen, en mijn zolder is afgesloten, dus wel ff werk om naar boven te gaan, om de hoeveel dagen (of elke dag?) moet ik water geven? En dan wou ik deze zaad kopen (Link 1), is dit een goede?
        Mvg Mathijs

        Link 1: http://420shop.nl/wietzaden/royal-dwarf-autoflower.html
        Last edited by MatAlex; 28 January 2013, 16:15.

        Comment


          #5
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Micro kweken, doe ik het zo allemaal goed?

            Led strips wordt niks, dat werkt niet.
            Spaarlamp werkt, alleen weinig doordringen van licht dus iid voor scrog gaat het nog wel.

            Er zijn wel duure led kweeklampen voor voor zon klein kastje haalt dat niks uit.
            Beste optie is denk ik ook 1 of 2 spaarlampen van 32 watt, philips tornado werkt wel.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

            Comment

            Bezig...
            X