Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste koelkast kweek bouwen iemand tipss?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste koelkast kweek bouwen iemand tipss?

    Korting op 420shop




    Verlichting BLOEI: 250WATT HPS


    OF



    iemand suggesties wat beter kan? en die lumatek is het misschien slim om die tneon zooi niet te kopen en met alleen een hps te werken met dimstand?
    of iets wat jij zelf in je kweekhokje hebt en waar je positief over bent? let me know!


    Gr JohnnyHaze

    #2
    Re: Mijn eerste koelkast kweek bouwen iemand tipss?

    je ventilator met ingebouwde filter is leuk maar ik vrees voor enkele zaken..

    - als dit de enige ventilator is die je gaat of kunt gebruiken kom je in de problemen. ik werk met 250w spaarlamp, lees niet zo warm als een hps

    Comment


      #3
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste koelkast kweek bouwen iemand tipss?

        Okee thanks voor de snelle reactie!, ik heb nog stuk of 6 pc ventilatoren hier liggen van 0.,25A tot 0,45A allemaal 12volt
        of als ik nou een extra buisventilator koop lukt het dan wel? ik had idd nog niet gedacht aan het verkloten van mn filter...
        ik zit te twijfelen om bijv in plaats van 250watt HPS , twee keer 2X55WATT (240WATT TNEON) te hangen
        wat ik nog niet had verteld , ik ga natuurlijk scroggen in deze ruimte..
        ik zal ook eens even kijken wat er qua plug and grow te koop is, in ieder geval bedankt dit heeft me alweer een stapje verder gebracht

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste koelkast kweek bouwen iemand tipss?

          wat ik weet is de tneon 2x36 watt 43 cm lang..
          ik was er ook in geinteresseerd maar ik ga beginnen met een tentje van 120x120x200,
          dus zit ik met te weinig dieptestraling met de tneon's.
          maar voor in een koelkast zou ik voor tneon gaan(alleen al voor de warmte)
          groet smokey86

          Comment


            #6
            Afmetingen: 15.0 x 50.0 x 40.0 cm (Hoogte x Breedte x Diepte)
            ik twijfel om gewoon een stukje van de kap af te halen, wat denken jullie zou het kwaad kunnen als ik 2cm van de kap afhaal of buig?

            ik heb het nu over deze kap :
            http://www.dutch-headshop.com/nl/ref...hps-p-718.html
            Last edited by JohnnyHaze; 31 January 2013, 19:35.

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste koelkast kweek bouwen iemand tipss?

              Als je 2 van die 2x36 units naast elkaar gaat hangen kan je makkelijk een cm eraf krijgen hoor, of je buigt de flappen wat naar binnen of je knipt ze aan de binnenkant af om er zo als het ware 1 paneel van te maken.

              ____ ____ ________
              / o o \ + / o o \ = / o o o o \
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste koelkast kweek bouwen iemand tipss?

                tl lampen misschien een idee?
                Ik werk er zelf ook mee en heb er goeie ervaring mee qua warmte.
                Een mooie 25/26 graden bij de planten met de lamp op +-5cm afstand en 20/21 bij de pot.
                Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste koelkast kweek bouwen iemand tipss?

                  ik wacht nog even met een kweektent, ga erover nadenken wil wel iets wat perfect werkt gaan bouwen natuurlijk.
                  wat zijn de afmetingen van jou tl lampen? zit erg krap in de koelkast , met 42x48 zit er zelfs overna te denken om iets nieuws te zoeken omdat een koelkast wel erg krap is, hmm ik weet het niet.

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn eerste koelkast kweek bouwen iemand tipss?

                    je zou kunnen met tornados werken, die zijn in ieder geval een stuk kleiner, ik weet echter niet precies hoeveel je er in je koelkastje kan krijgen. ik gok op een stuk of drie, stel elke 25w dan kom je ongeveer aan die twee tneons van 36w. er is, als je de warmte kan afvoeren, ook een 75w hps op de markt mss is die klein genoeg.

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn eerste koelkast kweek bouwen iemand tipss?

                      ja! dat is inderdaad ook een oplossing, heb jij al weleens gewerkt met tornado's?
                      lijken me wel leuke dingen, maar hoe is de opbrengst? is het mogelijk met die dingen bijv 0,5gr per watt te halen, of veel lastiger als met hps?

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn eerste koelkast kweek bouwen iemand tipss?

                        er staan een hoop verslagen op het forum over elk mogelijk lichtgebruik, enjoy

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn eerste koelkast kweek bouwen iemand tipss?

                          Ik werk met een 150 W HPS en qua warmte valt dit heel goed mee. Ik kan mijn hand gewoon op de lampenkap leggen en dan voelt deze flauw lauw. Had ik dat geweten, dan was ik voor een 250 Wattert gegaan. De 70 W zal dus geen probleem geven. Misschien wel minder dan een spaarlamp want daar zit de VSA, hetgeen wat wel warm wordt, in de lamp gepropt.
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn eerste koelkast kweek bouwen iemand tipss?

                            Okee thnx for advice, ja ik kijk al erg lang rond voor iets kleins, maar nu moet er toch ff een goed besluit genomen worden
                            denk dat ik gewoon een tentje haal met een hps erin, lekker makkelijk en oprotten met die koelkast, lijkt allemaal heel leuk maar 60x60 ofzo is makkelijker, hpsje van 250watt erin

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn eerste koelkast kweek bouwen iemand tipss?

                              Koelkastje heeft ook wel weer wat.
                              Ik heb zelf 18w tl van 60 bij 4 maar je hebt ook wel kleinere.
                              Kan je veel lampen ophangen!

                              We shall see what it will be.
                              Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                              Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

                              Comment

                              Bezig...
                              X