Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bepalen ventilatie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bepalen ventilatie

Korting op 420shop
    Beste mensen,

In mijn topic is wel wat terug te vinden over mijn problemen met ventilatie..

Nu ben ik aan het kijken of ik het kan berekenen wat mijn ventilatievoud zou moeten zijn. Helaas lukt dit mij niet helemaal

Inhoud kast: 100,119936L 0,100119936m3
    Warmtebron: 72 watt T neon armatuur (2x 36 watt)
    Hoeveel m3/u zou je moeten afvoeren? dus iets met behulp van delta T volgens mij enal maar hoe precies kan ik zo niet bedenken zijn er mensen met een natuurkundige knobbel die een formule weten?

Gr,
    Arie
    Guerrilla: 2013
    Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
    Neem een kijkje en reageer

Re: Bepalen ventilatie

wat een leuke inhoud heeft jouw kassie zeg, op 6 cijfers achter de liter

maar goed

benodigde ventilatie capaciteit berekenen doe ik zo : inhoud x 20 = minimale afzuigcapaciteit / uur, en daar koop je dan je afzuigert op.

dus die 0.1m3 van jou x 20 = > 2m3 per uur moet 'tie minstens weg kunnen zuigen (en 2m3 is geen zuigen, da's sabbelen)

maar goed, da's niet zozeer de afzuiging die je echt nodig gaat hebben met je neon, dat wordt niet zo heet.

wist je dat die minimale afzuigcapaciteit er is vanwege de co2-behoefte van je plant in de bloei ? (want afzuigen betekend ook aanzuigen van "verse" lucht)
    dat je op een hogere stand de temp er ook nog mee kan controleren is mooi meegenomen zeg maar
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Voor de co2 verversing klopt die berekening van more weed. Voor de warmte afvoer rekend men met de vuistregel: Helft wattage lamp + 15 %. In jou geval dus 36 + 10.8 = 46.8 m3/h voor de warmte.

Comment

Dankjewel beide ik denk wel dat die van flintstoned het beste van pas komt ivm met de warmte problemen. Bij die 46,8m3/h pak ik dan nog wel wat extra zodat ik de weerstand van de filter ook heb

Comment

Je met een 100 m3/h buisventilatortje ben je der wel denk ik.

Comment

Als je mn verslag van mn kastje had gelezen dat wist je dat zon buisventilatortje teveel geluid maakt Vandaar dat ik nu met een berekening een silent pc fan wil uitkiezen die sterker is als de 2 dure dinger die ik nu al heb

Comment

Verslag kastje had ik niet gelezen. Kon dat uit dit topic ja ook niet weten he. Voor je warmte af te voeren moet je evengoed die 50 tot 100 m3/h afblazen. Waarmee is verder egaal. Voor de co2 verversing zit je altijd goed als je de warmte weg krijgt.

Comment

Zat te kijken naar deze: KLIK of KLIK. Want dat is veeeel lager dan de 37 dB(A) die de VKO 100 produceert.
                Weet iemand toevallig ook het verschil tussen kogellagers, hydraulische lagers, glijlagers en dubbele kogellagers m.b.t. het geluid?

Comment

Bezig...
                X