Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginner micro kweek en vraagjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginner micro kweek en vraagjes

    Korting op 420shop
    Ben nieuw hier op het forum en eigenlijk ook met de hobby om zelf mijn jointje te kunnen kweken.

    Ik heb een bakje van 57cm breedt x 50cm diep x 70cm hoog. Daar heb ik nu een Turbo neon TL Armatuur 2x36W in hangen.
    Deze geeft weinig warmte en verbruikt ook niet zo veel.


    Vooraan boven zit een ventilator die lucht in blaast en onderaan achter 1 die uit blaast.
    Dit heb ik gedaan voor de luchtdoorstroming. Echter dit lijkt me niet genoeg te zijn, voel weinig wind in de bak als ik men hand er in houd.
    Kan er hier eventueel nog 2 bij aanschakelen?


    De smartpot die er nu instaat is 1 van 7,6L. Ik heb het idee dat deze maat wel goed is om er 4 in te plaatsen.


    Nu naar mijn gevoel zit ik met een probleem in hoogte tussen de planten en de lamp. Kan het zijn dat de planten te groot gaan worden? Hebben jullie een idee of mijn projectje haalbaar is en dat ik hier iets kan in kweken?
    Graag jullie mening en advies.


    Alvast bedankt!

    Hier alvast een foto.
    DSC02869.jpgDSC02870.jpg
    Last edited by kafka; 18 May 2013, 12:11.

    #2
    Re: Beginner micro kweek en vraagjes

    ik denk wel dat dit zou lukken
    ivm de lucht kan er een ventilatortje in hangen dat kan al helpen voor de luchtstroom
    en de hoogte kan je altijd onder controle houden door te toppen.

    als ik van u was zou ik eens zoeken op dit forum hier, hier staat alle info op die je tijdens je kweekje moet weten ik heb dit ook eerst gedaan en moet eerlijk zegge dat dit echt veel goholpen heeft.

    verder veel suc6 nog

    grtz
    grtzz..

    Comment


      #3
      eigen kweek 2x whitewiddow 200w plug & grow

      Comment


        #4
        Re: Beginner micro kweek en vraagjes

        Het is en blijft een groot experiment voor me. Ondertussen ben ik begonnen met ontkiemen in Spongepots en daarna in grotere potjes. Heb ze in de kast staan en dan in een propagator met warmtematje eronder. Die ik gistere in grotere potjes heb gezet die zagen vandaag donkerder groen in het midden van het blad en buitenkant ziet wat lichtgroener.

        Ben er zeker van dat ik ga voor de SCROG techniek. Met de plek die heb lijkt me dit het beste.
        Attached Files
        Last edited by kafka; 18 May 2013, 12:13.

        Comment


          #5
          Re: Beginner micro kweek en vraagjes

          In zo'n klein kastje is een passieve inlaat van lucht wel voldoende. Als je deur open staat wordt er lucht van overal aangetrokken, vandaar dat je geen stroming voelt. Het is belangrijk dat later de lucht tussen de bladeren niet stilstaat, vandaar dat je een fannetje zult moeten hebben die wat beweging veroorzaakt in de kast. SCROG of LST is de enige optie die je kan doen bij een dergelijke lage kast, maar met je zeer beperkte vermogen van lampen zullen de planten vanzelf wel redelijk klein blijven. Je zaailingen staan veeel te nat, een courant gemaakte beginnersfout! Best een tijdje geen water meer geven, licht vochtig is al ruimschoots voldoende. In het begin van je eerste kweek zijn je belangrijkste taken: lezen, lezen, lezen en je plantje met rust kunnen laten.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

          Comment


            #6
            Re: Beginner micro kweek en vraagjes

            Bedankt!

            Geef ze momenteel geen water meer en heb sinds vandaag ook een ventilator geplaatst. Ik merkte dat de lampen teveel warmte afgaven en door de ventilator schijnt dit toch beter te zijn. Ook later voor de lucht zal dit dus intressant zijn blijkbaar. Ik probeer al doende te leren met trail & error.
            Attached Files
            Last edited by kafka; 18 May 2013, 12:12.

            Comment


              #7
              Re: Beginner micro kweek en vraagjes

              Hallo kafka,

              Als ik je goed begrijp heb je de luchtinlaat bovenin de kast en de luchtafvoer onderin de kast.
              Het beste kan je dit omwisselen. Dus de aanvoer van schone/verse/koude lucht onderin de kast en het afvoeren van warme lucht bovenin de kast.
              Waarom? Omdat warme lucht opstijgt. Zo heb je de ventilator die je nu in het kastje hebt staan zeer waarschijnlijk niet nodig en kan je ook de lamp vlak boven de planten gaan hangen (2 cm afstand vanaf hoogst positie van de plant is ruim voldoende).
              Want zoals ik nu op je foto's zie heb je de lamp bijna bovenin het kastje hangen, wellicht heb je dit voor de foto's gedaan? Het kan in ieder geval geen kwaad om de TNeon lamp zo dicht mogelijk boven je planten te plaatsen.
              Tijden lang niet bewateren zal de zaak zoals gezegd inderdaad hopelijk goed doen, want zo te zien is je medium te vochtig.

              Het (naar mijn mening) allerbelangrijkste bij het kweken van wietplanten is en blijft de pH waarde. Ik geef zelf altijd water afgezuurd op pH 6.0 en ik stem dit verder af met de zuurgraad van het medium waarin ik kweek.
              Mocht je nog niet beschikken over een pH meter kan je een eenvoudige aanschaffen voor circa 30 euro, verwacht er niet te veel van... het is een ruwe indicatie die een dergelijke meter geeft. De betere pH meters kosten 80 euro of meer afhankelijk van meetwaardebereik en opties zoals een vervangbare elektrode. Mocht je zo'n eenvoudige pH meter willen om mee te beginnen kan je mij een PM sturen, ik heb er nog wel een over die je zou kunnen overnemen (hij is al gekalibreerd).

              Het te behalen resultaat van je TNeon 72 W kan je zien in mijn handtekening, het topic van Spliff Seeds met de Blue Berry zaden.

              Comment


                #8
                Re: Beginner micro kweek en vraagjes

                Ondertussen staat mijn plantje al even in bloei. Het is geen groot plantje maar ik ben best wel tevreden over het resultaat.

                Ph meter enzo heb ik nog niet. Wil ik in de toekomst wel eens aanschaffen. Ik heb er nu buffertabletten bij gedaan van Sannie. Op deze manier zou ik de ph en ec waarden minder in het oog moeten houden? Ken er ook niets van maar ik probeer en zie wel wat er gebeurd. In elk geval dank voor de tips!

                DSC03036.jpg

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Ondertussen heb ik een ander zaadje laten ontkiemen en in een potje gezet. Ik heb gemerkt dat het plantje zich in 2 heeft gesplitst en er nu eigenlijk 2 plantjes op 1 stam groeien. Weet niet of iemand dit al gezien heeft maar ik zou deze graag verder over mijn net laten groeien als de andere afgebloeid is. Lijkt me wel leuk om te zien wat hier mee gebeurd.

                DSC03030.jpg

                Comment

                Bezig...
                X