Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

80x53x120 en 250 watt rendabel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    80x53x120 en 250 watt rendabel?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Op de zolder vond ik nog een 250 watt hps lamp van philips, deze is nooit gebruikt daarom ben ik van plan om deze zomer een growbox in elkaar te gaan timmeren.

    Heb net even de ruimte opgemeten en heb plaats voor een box van 80(l)x53(b)x120(h)
    De hoogte kan hoger als het moet.

    Ik heb het stroom verbruik even uitgerekend en kom uit op ongeveer 33 euro per maand.

    Hoeveel planten kan ik in dit kastje zetten?
    Sog of scrog? Wat kan mijn max opbrengst zijn? Het moet natuurlijk wel rendabel zijn.

    Hoop dat jullie wat advies voor me hebben

    Mvg,

    #2
    Re: 80x53x120 en 250 watt rendabel?

    Reken 3 maanden per kweek, incl voeding, zaden e.d. grofweg 150 e per kweek.
    Hoeveel gram 'goede' wiet haal je daarvoor in de shop? 10-15-20, 30?
    Van je kweekje op 250W haal je meer tenzij je het echt verprutst.

    Tis goedkoper om zelf een plantje te growen dus.

    80 cm is wel wat breed voor een 250W, maar je gaat er een heerlijk rokertje onder vandaan halen hoor.

    grtz
    B.

    Comment


      #3
      Re: 80x53x120 en 250 watt rendabel?

      Daar heb je een punt, in de shop betaal je er een fortuin voor.

      Ik kan de box ook smaller maken dan 80, maar dacht op die manier een plantje extra neer te kunnen zetten
      Hoeveel normale planten zou ik erin kunnen zetten en hoeveel gram kan ik ervan af halen?0.8 g per watt per plant?^^
      Of raad je me autoflower aan ?

      Comment


        #4
        Re: 80x53x120 en 250 watt rendabel?

        Ik kweek ook met 250 watt en heb er nu ook gwn 9 onder staan in 11 liter potten....
        tentje van 90x90x180
        Planten moeten ook wel wat ruimte hebben he! en ik draai ze om de paar dagen door zodat ik
        steeds zorg dat alles doorschuift en ongeveer evenveel energie kan opdoen!
        Succe mate!
        GRTZ Thur.
        en als je niet doordraaien wilt alles wat eronder staat is zoiezo goed en alles
        wat eromheen staat is altijd mooi meegenomen toch???
        "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

        Comment


          #5
          Re: 80x53x120 en 250 watt rendabel?

          Thanks voor de info
          Ik zet er toch maar max. 5 in i.v.m. wetgeving

          Nog 2 vraagjes;

          *Het enigste wat ik nog nodig heb is een koolstoffilter en afzuiging, is dit een mooie combinatie?http://www.dutch-headshop.com/nl/afz...ent-p-839.html met http://www.dutch-headshop.com/nl/luc...0m3-p-636.html ik gebruik een pc fan voor de luchtstroom in, denk 230mm fan

          *Mijn laatste vraag, de kast komt in mijn slaapkamer te staan, is het ongezond om in de zelfde ruimte te slapen aangezien de lucht invoer en uitvoer in de zelfde ruimte is.

          thx,

          Comment


            #6
            Re: 80x53x120 en 250 watt rendabel?

            zolang je cappaciteit van je filter hoger ligt of je afzuiging kan je niet veel verkeerd doen,
            tenzij je 2 verschillende maten besteld
            Denk dat een fan controller ook wel aangeraden, zeker met dat de tent in je slaapkamer staat.
            Die afzuigingen maken meer lawaai of je denkt
            Zolang je je kamer genoeg verlucht kan dat zeker geen kwaad voor je gezondheid.
            Veel succes!
            <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
            <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

            Comment


              #7
              Re: 80x53x120 en 250 watt rendabel?

              Thanks

              Maar als ik een fan controller zou kopen en de afzuiging bijv op minimaal zet tijdens het slapen dan heeft de afzuiger toch niemeer genoeg capaciteit om door de filter heen te komen? En zorgt dit dan ook niet voor een te hoge temperatuur in de kast?

              Greetzzz

              Comment


                #8
                Re: 80x53x120 en 250 watt rendabel?

                Als je binnen de wetgeving wilt blijven mag je overigens ook maar 1 technisch hulpmiddel gebruiken, want anders wordt je ook gezien als professionele kweker.

                Met groeihok, HPS lamp en afzuiging zit je al op 3.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: 80x53x120 en 250 watt rendabel?

                  Mm dat wist ik niet, maar geen afzuiging is geen optie in mijn slaapkamer.
                  Maar voor 5 plantjes in een klein hokje kunnen ze toch hoogstens een kleine boete geven of heb ik het mis?

                  Comment


                    #10
                    Re: 80x53x120 en 250 watt rendabel?

                    Drugsbeleid en wetgeving.

                    Die fans hebben niet veel kracht (en ze maken ook nogal herrie) heb ik hier wel eens gelezen.
                    Als je het aantal kuubs van de fan en filter gelijk (of iets hoger) houdt, zit je goed.
                    250W in zo'n kastje wordt best warm denk ik, heb je al getest ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: 80x53x120 en 250 watt rendabel?

                      Nee ik heb nog niet getest wou namelijk eerst even weten wat ik allemaal moet aanschaffen i.v.m. kosten.

                      Heb je een beter alternatief voor de fan en filter? Maar Het mag ook weer niet te prijzig worden

                      Comment

                      Bezig...
                      X