Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips planten laag houden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tips planten laag houden

    Korting op 420shop
    Ik heb een vraag ik heb een hokje gebouwd van 1.20(l)x1.20(b)x1.50(h) Het waterbed is 1.20 breed en 90cm lang, ik heb er een 400watt phillips hps lamp opgehangen. Ik ben van plan er 12 plantjes neer te zetten. Mijn vraag is of iemand nog tips heeft om mijn plantjes lager dan 1 meter hoog te houden.
    Ik zet er 12 neer zodat ze een beetje ruimte hebben met de achterliggende gedachten dat ze eerder de breedte in groeien dan de hoogte, ik heb niet veel ervaring met laag kweken, ik heb normaal altijd genoeg ruimte gehad. Dus aan jullie de vraag met wat goede tips om mijn 12 dames klein en breed te houden..

    #2
    Re: Tips planten laag houden

    Google naar scrog, fimmen en toppen. Dan kom je een heel eind, of eigenlijk ben je er dan al.
    Maar of je er dan 12 moet zetten?! Ik denk dat je met 6 beter af bent qua ruimte. Het is bij mij al krap met 2 stuks op 60x60.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Tips planten laag houden

      oke, is het dan verstandig om 12x 11 litterpotten te zetten, of denk je beter 4x 25 literpotten neer te zetten?

      Comment


        #4
        Re: Tips planten laag houden

        in die ruimte kun je 6 x 6 = 36 potten van 5 liter kwijt
        36 autoflowers in je hokje levert 'n mooie SOG ( sea of green)
        met 'n gemiddelde opbrengst van 20 gram per plantje zou je dus gemakkelijk 700 gram eraf kunnen halen.
        daar kun je wel 'n paar maandjes van roken
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: Tips planten laag houden

          okej, ik koop normaal stekjes en geen zaden, maar ik heb gelezen dat het mogelijk is om autoflower meteen in de pot te laten ontkiemen klopt dat?
          Kan ik dan gewoon de zaadjes in de potten met aarde doen, in het hok zetten de lamp uit laten en zorgen voor hoge luchtvochtigheid en 10 dagen later zijn ze ontkiemd?

          Comment


            #6
            Re: Tips planten laag houden

            slimste met autoflowers :
            zaaien in stek/zaaigrond in 10 x 10 potjes
            in deze potjes laten staan tot ze geslacht laten zien
            wanneer ze eenmaal geslacht hebben laten zien zet je de dames in grote potten en de mannen gooi je weg
            zo verspil je ook niet onnodig veel growmix
            zo doe ik het en het werkt perfect
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: Tips planten laag houden

              Direct op 12/12 houd ze ook laag. Dan hebben ze een zo kort mogelijke groeiperiode. Deze manier kan ook goed in combinatie met regulier zaad zoals Angel beschrijft. Dan gooi je lekker snel de mannen weg en ga je door met de vrouwen.

              Comment


                #8
                Re: Tips planten laag houden

                met gewone reguliere zaden direct op 12/12 kunnen je planten evengoed nog 1 meter groot worden
                vandaar dat ik de voorkeur geef aan autoflowers op 18/6.
                maar ik kweek voor eigen gebruik en niet voor de verkoop dus mij boeit het niet zoveel of ik er nu 400 of 1000 gram per oogst vanaf haal
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                Comment


                  #9
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: Tips planten laag houden

                    Ik lach me kapot hier moreweed!
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Tips planten laag houden

                      Hogere EC houdt ze ook korter. Verder natuurlijk (bijna) alles al gezegd: scroggen toppen fimmen buigen knakken etc. Blauw licht in de groeiperiode, niet teveel N.
                      Sativas gelijk op 12/12 kunnen idd langer dan een meter worden.

                      Comment


                        #12
                        Re: Tips planten laag houden

                        Autoflowers scroggen ????? okee dan ??? toppen fimmen buigen knakken ???????

                        AF heeft daar helemaal geen tijd voor in ze korte tijdsbestek en al heel helemaal geen tijd om te herstellen ervan

                        Autoflowers laag houden lkan je alleen doen door een kleine pot te gebruiken en al het andere gaat alleen op voor 12/12 planten die langer staan dus tijd hebben om te herstellen

                        Just my 2 noob cents on this one

                        Oja kleine pot bedoel ik mee onder de 11 ltr dus 9 of 6 ltr
                        sigpic
                        LED there be light

                        Comment


                          #13
                          Re: Tips planten laag houden

                          Buigen, knakken, en scroggen kan goed. Daar is geen herstelperiode voor nodig, want je beschadigd niets. Je verplaatst alleen de sapstroom.
                          Toppen, knippen, fimmen (en ander snoeiwerk) is wat minder gewenst.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment

                          Bezig...
                          X