hallo allemaal
Ben nieuw hier en wil binnenkort zelf ook gaan kweken aangezien het een dure hobby word om elke keer naar de shop te moeten. Ik heb geen groene vingers ! Maar het lijkt me een ontzettende uitdaging. Door mijn nogal impulsieve gedrag en na veel lezen en brainstormen op het forum ben ik er nog steeds niet uit.
ik wil in een ruimte van 60 x 60 x 140 gaan kweken ( zelfbouw hok )
ik wil de scrog methode gaan gebruiken. en snel en goede wiet kweken. ik wil per kweek 70 - 100 gr kunnen halen.
welke verlichting zou bij mijn doelstelling het beste passen ?
een hps 150W die 200W verbruikt (vsa)
of 2 x 2x55w tneon die verbruiken 220W te samen
het aantal lumen is ongeveer gelijk rond de 15000 en de kosten zijn ook ongeveer gelijk
of moet je voor de hps ook bloei en groei lampen gebruiken?
en is het echt nodig een schakelkast te hebben voor een 150w hps ? heb gelezen dat een elektr. tijdschakelaar ook voldoende is.
hoeveel planten zou het beste passen ? 2 of 4 ?
ik hoop dat er iemand is die me een beetje op weg kan helpen.
Bvd
Stoney020
Ben nieuw hier en wil binnenkort zelf ook gaan kweken aangezien het een dure hobby word om elke keer naar de shop te moeten. Ik heb geen groene vingers ! Maar het lijkt me een ontzettende uitdaging. Door mijn nogal impulsieve gedrag en na veel lezen en brainstormen op het forum ben ik er nog steeds niet uit.
ik wil in een ruimte van 60 x 60 x 140 gaan kweken ( zelfbouw hok )
ik wil de scrog methode gaan gebruiken. en snel en goede wiet kweken. ik wil per kweek 70 - 100 gr kunnen halen.
welke verlichting zou bij mijn doelstelling het beste passen ?
een hps 150W die 200W verbruikt (vsa)
of 2 x 2x55w tneon die verbruiken 220W te samen
het aantal lumen is ongeveer gelijk rond de 15000 en de kosten zijn ook ongeveer gelijk
of moet je voor de hps ook bloei en groei lampen gebruiken?
en is het echt nodig een schakelkast te hebben voor een 150w hps ? heb gelezen dat een elektr. tijdschakelaar ook voldoende is.
hoeveel planten zou het beste passen ? 2 of 4 ?
ik hoop dat er iemand is die me een beetje op weg kan helpen.
Bvd
Stoney020
Comment