Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! Kom er maar niet uit welke verlichting ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Help! Kom er maar niet uit welke verlichting ?

    @Stoney020,

    Het is nog altijd een stuk goedkoper dan het spul in de coffeeshop kopen. Zelfs al haal je er maar 20 gram vanaf. Laat staan die 70-100 gram waar je op mikt. En dat is dan maar 1 kweek. Afgezien nog van alle lol die je hebt aan zo'n hobby. Althans dat was mijn rationalisering van de investering

    Ik moet trouwens zeggen dat ik die 110 T-neon met een 12V PC ventilatortje koel. Daar hou ik de kast prima mee onder controle. Alleen zit er dan nog geen filter op en dat is dus maar voor 2X55W. 400 kuub lijkt me wel zwaar overdreven. Met die 185m3 set van NoMercy moet je dan toch wel een eind komen? Al zie ik daar geen "standen" bij genoemd. Kan me niet voorstellen dat je zo'n ventilator altijd op dezelfde snelheid wilt hebben. Heb je vast nog een fan controller nodig oid.


    @foe140, Open jij effe lekker je eigen topic dan. Of begin eerst eens gewoon met lezen in plaats van dat soort brede open vragen te stellen.
    Last edited by Wietefras; 22 May 2013, 15:10.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #32
      Re: Help! Kom er maar niet uit welke verlichting ?

      @foe140 maak inderdaad zelf even een topic aan dit was niet erg netjes van je.

      @Wietefras,

      dat is 1 ding wat zeker een feit is ! en dan de kwaliteit nog achterwegen gelaten. Lol ga ik er zeker aan hebben. Net wat jij zegt je zou miss maar 20 gram eraf halen. Maar je hebt het wel zelf gekweekt Ik kijk nu al uit naar de voldoening die het zou geven dan.

      ok man dan moet dat setje zeker wel volstaandan, het hokkie komt ook in de badkamer dus daar is et al wel koeler als in huis zelf. die winflex fans zijn niet of op een dure manier te dimmen inderdaad zover ik heb gelezen. dat is dus wel een nadeel dan zou ik hem dus altijd volop moeten laten draaien of miss is zon fancontroller ( die kosten ook al gauw 60 euro ) een optie ga daar maar weer is achteraan hahahah zo blijf je bezig

      Comment


        #33
        Re: Help! Kom er maar niet uit welke verlichting ?

        @foe140, Open jij effe lekker je eigen topic dan. Of begin eerst eens gewoon met lezen in plaats van dat soort brede open vragen te stellen.
        @foe140 maak inderdaad zelf even een topic aan dit was niet erg netjes van je.

        Laat het de crew weten als je zoiets spot, kunnen we maatregelen treffen.... wel zo netjes

        Comment


          #34
          Re: Help! Kom er maar niet uit welke verlichting ?

          Niks aan toe te voegen.

          Comment


            #35
            Re: Help! Kom er maar niet uit welke verlichting ?

            nu graag weer ontopic

            ik zat weer te brainstormen en kwam op het volgende idee
            met 2 of 3 pc fans de uitlaat verzorgen en dan gebruik maken van kattenbakfilter.
            heb hier al het 1 en ander over gelezen en het zou werken mits je hem om de maand vervangt.
            en dan een passieve inlaat gebruiken voor frisse lucht.
            kwam op dit idee omdat ik dan meer ruimte over hou in me hokkie hoef dan geen filter optehangen.
            zo kan ik me plantjes wat langer laten groeien. om zo de scrog vol te krijgen.

            aankomend weekend ga ik eindelijk beginnen met het hok inmekaar knutselen
            Last edited by Stoney020; 27 May 2013, 11:49.

            Comment


              #36
              Re: Help! Kom er maar niet uit welke verlichting ?

              Heb je wel een sterke PC fan nodig neem ik aan. Ben benieuwd

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #37
                Re: Help! Kom er maar niet uit welke verlichting ?

                ja ik dacht zelf aan deze : http://nl.hardware.info/productinfo/...-high-pressure
                2 van deze moet toch wel voldoende zijn dacht ik
                en dan samen met een ac adaptor (die heb ik nog liggen) en kan ik evt. op verschillende volts laten draaien
                zo kan ik de fans nog een beetje sturen.

                Comment


                  #38
                  Re: Help! Kom er maar niet uit welke verlichting ?

                  waar koop jij die dan ?
                  de goedkoopste die ik kan vinden is 60 euro van smscom

                  grt


                  Edit: heb het gevonden die van king products is 35
                  Last edited by Stoney020; 27 May 2013, 14:36.

                  Comment


                    #39
                    Re: Help! Kom er maar niet uit welke verlichting ?

                    Micro spul. Maar die grotere (en duurdere ofcuz) is veel mooier natuurlijk, ook met oog op toekomstige uitbreidingen misschien.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #40
                      Re: Help! Kom er maar niet uit welke verlichting ?

                      Hmm het doorlinken werkt niet op me telefoon kom op de mainsite
                      Zou je het type kunnen noemen zodat ik weet welke je bedoeld bvd

                      edit:

                      ben inmiddels thuis en op de pc werken de links wel

                      die grote set is veel te duur voor mijn budget maar bedankt voor het meedenken !
                      Last edited by Stoney020; 27 May 2013, 21:53.

                      Comment


                        #41
                        Re: Help! Kom er maar niet uit welke verlichting ?

                        @ PrettyGreenBud
                        ok dank je ! ik heb gekeken of ze een shop online hebben maar die is nog in ontwikkeling


                        ik ben nog eens rond wezen neuzen en ik had nog een paar kleine vraagjes.

                        1. Zon lumatek evsa van 250W heb je daar een relaiskast voor nodig ? of is een tijdschakelklok voldoende ?
                        2. Is het schadelijk voor je lamp om die te gaan dimmen ?
                        3. Ik moet alles binnen in me hokkie bouwen dus ook me electra iemand tips hoe ik dit veilig( vsa of evsa ?) kan doen ? zonder ruimte te verliezen?

                        bvd voor jullie hulp

                        gr Stoney020

                        Comment


                          #42
                          Re: Help! Kom er maar niet uit welke verlichting ?

                          Ik gebruik geen relaiskast voor mijn 250 (is al een jaar goed gegaan), maar velen hier raden het wel aan.
                          Een EVSA kun je zonder problemen dimmen.
                          Zorg dat het (spat)waterdicht is. Desnoods in een kastje inbouwen (zo'n spatwaterdichte electro kastjes uit de bouwmarkt)

                          Comment


                            #43
                            Re: Help! Kom er maar niet uit welke verlichting ?

                            Een EVSA voorkomt toch ook een piek bij het opstarten? Dan zou een gewone timer wel volstaan.

                            :edit: nog even een link naar een gevonden berichtje
                            Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!


                            Probleem is dus inderdaad die opstart piek die je bij EVSA niet zou hebben.
                            Last edited by Wietefras; 1 June 2013, 10:20. Reden: even gezocht

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #44
                              Re: Help! Kom er maar niet uit welke verlichting ?

                              dank jullie heren

                              ik lees inderdaad veel tegenstrijdige dingen die zegt dat het wel kan en die weer niet.
                              het goedkoopst is denk ik een digitale tijdschakelaar 20 euro ofzo
                              ik zelf had deze gevonden : http://www.growshopholland.com/2224-...0-watt-gb.html
                              is wel iets duurder maar wel veiliger of is een dv 12 beter ? kost hetzelfde ongeveer

                              Comment


                                #45
                                Re: Help! Kom er maar niet uit welke verlichting ?

                                Als de prijs hetzelfde is, is een DV-12 dan niet een veiliger keuze? Mocht je later toch wat zwaarders willen ophangen dan kun je die ook nog gebruiken.

                                Of gewoon een schakelklok op een EVSA. De mensen die zeggen dat het niet kan, hadden die een VSA of een EVSA? Dat is dus wel belangrijk.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X