Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over zelfgebouwd minikweekkasje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vragen over zelfgebouwd minikweekkasje

Korting op 420shop
    Beste mensen,

Ik heb een klein kasje van karton gebouwd. Aan de binnenkant heb ik aluminium folie geplakt om niet teveel licht te verliezen.
    Mijn doel is om de plantjes hierin voor te kweken (tot ze te groot zijn), daarna gaan ze naar buiten.
    Hier zijn een paar foto's:
    IMG_2138.jpgIMG_2139.jpgIMG_2141.jpg
    Zoals je op de derde foto kan zien heb ik de lampen op +/- 10 cm afstand van de plantjes hangen.
    Mijn eerste vraag is of de lamp zo op een goede hoogte hangt.
    Verder heb ik twee spaarlampen. Ik heb net nieuwe lampen aangeschaft. (Andere dan op de foto):
    2x Philips tornado 23W (E27), aangezien ik overal op dit forum tegenkom dat dat de beste spaarlampen zijn.

Ik vraag mij nu af of deze lampen voldoende zijn. Verder zit er nog geen ventilatortje in, daar ben ik nog mee bezig (computer ventilator). -> Zit er nu wel in!
    Overigens zijn de plantjes vandaag net omhoog gekomen, vandaar dat sommige nog krom zijn. Verder vraag ik me af of het niet te warm word in dat kasje, hoe warm mag het ongeveer zijn?

Als jullie nog op- of aanmerkingen hebben, dan hoor ik die graag! Alle hulp is welkom!
    Alvast bedankt!
    Last edited by Ludoo; 16 May 2013, 14:58. Reden: Nieuwe lampen
    In- & outdoor kweek 2013

Re: Vragen over zelfgebouwd minikweekkasje

Waarom zet je ze niet gewoon voor het raam (of zelfs buiten als het niet al te hard waait/regent)? Lijkt me stug dat je van een spaarlampje meer licht krijgt dan van de zon.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Vorig jaar had ik ze voor het raam. Maar de ramen hier zijn allemaal driedubbel glas, waardoor de plantjes ontzettend gingen strekken.
      Ik wil ze daarom hiermee een betere start geven.
      Last edited by Ludoo; 16 May 2013, 15:02.
      In- & outdoor kweek 2013

Comment

Hoop voor je dat het genoeg is dan, maar het lijkt me krap.

Als je die lampen (overdag) voor het raam houdt, zie je dan nog dat er licht vanaf komt?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ja ik hoop het ook. Nauwlijks eigelijk.
          In- & outdoor kweek 2013

Comment

Zet er maar een grote brandblusser naast dan.
            En iemand om 'm te bedienen, mocht het nodig zijn.

Karton is niet geschikt om in te kweken, het is brandbaar en erg gevoelig voor vocht.
            Die lampjes hang je het liefst horizontaal. Je hebt er wel 1 per plant nodig, dan kunnen ze er een weekje, misschien twee, onder.

Tijdens een bewolkte dag is er buiten meer licht dan onder een spaarlampje, dus als het niet vriest zet je ze misschien zoveel mogelijk buiten ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Tsjaa, dan zet ik ze misschien toch maar buiten. Overigens is er niet echt een brandgevaar, aangezien die lampen nauwlijks warmte afgeven.
              Last edited by Ludoo; 16 May 2013, 12:30.
              In- & outdoor kweek 2013

Comment

Spaarlampen geven idd weinig warmte af, maar met karton toch een risico extra
                En zoals jij ze hebt hangen gaat de warmte omhoog naar de fitting via de printplaat,
                die er in zit, dat kan ook problemen geven, met de lamp zelf.
                Kijk maar eens op YouTube op CFL dangerous

Comment

Ja ik weet dat er een risico aan vast zit, vandaar dat ik de lampen ook niet laat branden als er niemand is.
                  Wel jammer dat niemand mij vertelt wat voor lampen wel aan te raden zijn, vandaar dat ik nu net 2 philips tornados heb gehaald.
                  Denken jullie dat mijn kleine kiempjes daar wat aan hebben? Of is zelfs een bewolkte dag achter driedubbelglas beter?
                  In- & outdoor kweek 2013

Comment

even zoeken op google of hier op het forum en je hebt zo het antwoord

maar twordt zomer, naar buiten met die handel (^^,)

Comment

Belangrijker dan wat voor lampen is de kleur (cool white voor de groeifase en warm white voor de bloeifase). Ik kweek ook met die tornado's en ben er momenteel wel tevreden over. Ik verwacht dan ook wel geen mega opbrengst maar daar gaat het mij niet om. Als je echt voor een deftige opbrengst wil gaan denk ik dat je best een hps lamp koopt. Ik heb hier geen ervaring mee maar voldoende mensen op dit forum wel.
                      en idd zoek iets anders dan een kartonnen doos (klein kastje uit 2ehands winkel of zo)

good luck

Comment

In- & outdoor kweek 2013

Comment

Je gaat toch voor buitenteelt? Dit is alleen voor groeien? Hou dat dan zo kort mogelijk. Nieuwe lampen halen voor die paar dagen/weken lijkt me wat overdreven.

Comment

Spaarlampen hadden wij thuis sowieso nodig, dus dat maakte niet uit. Als de plantjes groot genoeg zijn, worden de lampen gewoon als 'lampen' gebruikt.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Mensen, beantwoord alstublieft nog een laatste vraag voor mij. Kunnen mijn autoflowertjes niet groeien onder warmwhite philips tornados (23W) of maakt dat niet zo Waanzinnig veel uit?
                            In- & outdoor kweek 2013

Comment

Groeien zal wel lukken, maar wel de lampen er dicht boven houden
                              Anders zullen ze gaan strekken

Comment

Bezig...
                              X