Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over zelfgebouwd minikweekkasje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vragen over zelfgebouwd minikweekkasje

Moet prima lukken. Ik heb nog nooit cool white gebruikt en toch drie binnenrondjes prima afgerond. Maar alsnog: buiten is altijd beter. Wat je nu doet kost moeite, tijd, mankracht, elektriciteit enzovoorts. Gewoon buitenzetten kost je niks, en het levert waarschijnlijk nog meer op.
    Je kunt er als je dat toch wilt een glasplaatje boven zetten tegen de regen. Die staan vaak naast een glasbak of zijn gratis af te halen bij de gemeentelijke afvalverwerker. Of zo'n kweekbakje van de action voor 3 euro..
    Opkweken tot ze groot zijn gaat je niet lukken tenzij je nog 5 van die tornado's erbij hangt.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ok dank voor de tips! Ik hou het voor nu dan maar bij de 2 tornados. Ik moet namelijk zeggen dat ze echt lekker groeien daaronder, misschien een tikje strekkerig maar ik denk minder dan als ik ze buiten had staan. Ik zat er nog over na te denken er een derde (coolwhite) lamp bij te hangen, dan word het echter wel erg krap denk ik. O trouwens, nog een vraagje; op hoeveel afstand van de planten moeten die lampen hangen? Ze hangen nu ongeveer 6cm erboven. Ik ben bang dat als ik ze lager hang, de blaadjes verbranden of verschrompelen.

Ik was ook nog even vergeten te vragen of ik mijn ventilatortje zo goed geplaatst heb. Hij blaast naar buiten. Ik vond het wel een tactische plek, aangezien warme lucht opstijgt, dus die zuigt dat ventilatortje weg, waardoor er nieuwe (koelere) lucht van onder aan word gezogen. Hier is een foto:
      IMG_2156.jpg

Verder zou ik jullie nog willen vragen je mening te geven over mijn kleintje planties tot nu toe:
      IMG_2157.jpgIMG_2158.jpg

THNX!
      Last edited by Ludoo; 18 May 2013, 19:23. Reden: Nog ff wat extra
      In- & outdoor kweek 2013

Comment

Plantjes zijn wat gestrekt, maar zien er verder goed uit
        En je ventilator heb je zowel goed geplaatst denk ik(voor een doos)

Comment

Plantjes zien er niet beter uit dan de mijne buiten.

Over de rest van je setup zeg ik niks meer totdat je dat karton vervangen hebt door iets stevigs en veiligers. Ik wil niet bijdragen aan het afbranden van je huis en misschien dat van anderen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Hahaha jullie blijven maar door gaan over die doos . Maar ik snap het wel. Het is inderdaad niet op en top veilig (zacht uitgedrukt). Maar ik heb niet de zin, tijd of materiaal om een kastje te gaan bouwen. Toch zal ik nog even het huis doorzoeken voor een ongebruikt kastje. Ik wou eerst een lege pc kast gebruiken maar na wat meetwerk bleek dat dat niet gaat passen. In ieder geval weer bedankt voor de feedback .
            In- & outdoor kweek 2013

Comment

Hoe lang wil je ze nog onder die doos laten staan dan? Ze zullen binnenkort toch wel gewoon naar buiten gaan?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik zat te denken aan een week, misschien twee (als ik een vervanger voor de doos regel).
                In- & outdoor kweek 2013

Comment

Ik zou er een 600w hps inhangen nee serieus, curverbox met deksel werkt ook, kost niks en is veiliger dan karton, in de states zijn er velen die zo microkweken.

Comment

Ik heb al een ongebruikt kastje gevonden. Die word momenteel omgebouwd tot een plantenparadijs.
                    Morgen post ik wat foto's.
                    In- & outdoor kweek 2013

Comment

Goed zo. Altijd veiligheid eerst

Comment

Et Voila, het kastje is finito. Wel een werkje, maar goed, dan heb je ook wat. Ik heb er nu nog een derde (23W coolwhite) lamp bijgehangen, die ik nog ergens in een kast vond.
                        Het is buiten nu topweer, dus ze staan eventjes buiten, maar hier is het kastje zonder planten:
                        IMG_2161.jpgIMG_2163.jpgIMG_2164.jpgIMG_2165.jpg

Hoe hoog moet ik mijn lampen nou (ongeveer) hangen?

Zo ziet het eruit met de plantjes:
                        IMG_2166.jpg
                        Het is daarbinnen trouwens rond de 28-30 graden, is dat te warm?
                        Last edited by Ludoo; 19 May 2013, 17:08.
                        In- & outdoor kweek 2013

Comment

Dat is een stuk beter als een doos
                          Je spaarlampen zo dicht mogelijk erop, anders gaan ze alsnog strekken.
                          30 graden is wel het max, hang er zo'n ventilator bij,
                          maar er moet ook verse lucht in kunnen, maak je een klein labyrint
                          En zorg ervoor dat de kast lichtdicht is als de lamp uit is,
                          dus die spleet tussen de deuren kan voor probs zorgen

Comment

Lichtdicht hoeft toch alleen als de planten gaan bloeien? Ze gaan nu alleen een paar weken voorgroeien had ik begrepen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

'Zo dicht mogelijk erop'. Kan je me niet een wat preciezer antwoord geven? Tussen 2 en 5 cm? Of juist 5 en 10cm ?
                              Ik heb een strook aluminiumfolie voor die kier hangen nu, ook om het geheel wat luchtdichter te maken. Overigens zijn de lampen van 2 uur 's nachts tot 8 uur 's ochtends uit, dus dan is het zoiezo donker. Ik ben inderdaad van plan ze nog een week of twee hierin voor te groeien.
                              In- & outdoor kweek 2013

Comment

Je moet zorgen dat de planten de lamp niet raken, dus je kunt er echt vrij dicht op. Je moet alleen wel opletten dat ze nog wel eens met hun bladeren omhoog willen gaan staan. Hangt een beetje van de plant en de situatie af dus, maar ergens tussen de 2cm en de 10cm zou goed zijn ja

Met die temperatuur moet je wel een beetje opletten. Op zich kunnen ze het wel hebben, maar als het warm is en er is weinig licht dan gaan de plantjes extra strekken. Zou eerder zorgen voor wat ventilatie dan dat je de boel dicht gaat tapen.

Comment

Bezig...
                                X