Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm kleine tent (60*60*160 of 75*75*160)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen ivm kleine tent (60*60*160 of 75*75*160)

    Korting op 420shop
    Dag allemaal !

    Heb een setup gemaakt voor mijn eerste kweek, moet dit nog bestellen maar had twijfels erover en dacht dit hier te posten om te zien wat mensen met meer ervaring ervan vinden. Here we go.

    - Secret Jardin 60*60*160 of mss Budbox 75*75*160 kweetent (dit omdat er een gering plaats is in de hoogte)
    - voor lampen zou ik spaarlampen willen gebruiken. welk wattage ben ik ook nog aan het twwijfelen maar hier in ieder geval een linkje erover:
    http://www.dutch-headshop.com/nl/spa...row-p-881.html. Dit is de 300Watt versie , zou ook zo'n lamp voor bloei aanschaffen. Voor de armatuur zou ik bijhorende: http://www.dutch-headshop.com/nl/ref...hps-p-718.html bestellen.
    - voor luchtafvoer en koolstoffilter:
    http://www.dutch-headshop.com/nl/afz...ent-p-838.html Deze omdat er een thermostaat in zit dan hoeft die niet constant max te draaien.
    Kweek de beste wiet met kweekaccessoires voor optimale opbrengst en kwaliteit. Onmisbaar vanaf planten tot de oogst, geschikt voor iedereen kweker.


    Nu dan de vragen die me hierover parten spelen:
    1. Kan dit allemaal in dit tentje? Ik bedoel, aan het plafond hangen dan de lamp , de filter en de afzuiger... Hoe hoog kan ik mijn plantjes laten worden?
    2. Hoeveel plantjes kunnen er in zo'n tent gekweekt worden? Ik zou alvast scrog proberen, zodat ik toch wat meer opbrengst heb om mezelf te kunnen voorzien
    3. welke potten gebruiken jullie? als ik de 11L pot van DHS bekijk zie ik dat die 25cm hoog is , dat scheelt ook alweer een hoop in lengte die ik kwijt ben.

    en als laatste een vraagje over de luchtafvoer en filter. Kan ik kleiner gaan en zo meer besparen? Zou wel graag een regelaar erbij willen, dit helpt ook om de temperatuur constanter te houden, niet?

    Als jullie een goedkopere shop weten mogen jullie dat altijd laten weten natuurlijk, maar wil wel kwaliteit.

    Ik vertrouw op jullie ervaring zodat ik er snel kan aan beginnen.
    Alvast bedankt ,

    Mvg Dope

    #2
    Re: Vragen ivm kleine tent (60*60*160 of 75*75*160)

    Als je spaarlampen gebruikt is de afzuiging wel te veel gok ik
    Met zon simpel setje kom je er ook wel denk ik. Scheeld wel in kosten weer

    Comment


      #3
      Re: Vragen ivm kleine tent (60*60*160 of 75*75*160)

      Zo'n kap vind ik veel te duur, gewoon kapje van 10 euri kan ook, wellicht dat je iets moet aanpassen omdat de lamp wat zwaar is, maar da's niet onoverkomelijk. (mgoed, ik ben dan geen Zeeuw, maar wel zuunig)
      Ik zou sowieso niet voor een spaarlamp gaan. HPS heb je ook van 150W of 250W bijvoorbeeld.
      Die fan is prima. Beter iets teveel, zodat-ie rustiger draait, dan krap aan, zodat-ie constant volle bak draait. Dat scheelt geluid.
      Die filter voldoet qua capaciteit, maar de vorm is erg onhandig.
      Bijvoorbeeld Can light heeft een langwerpig filter, die kun je makkelijker kwijt in de tent.
      Als je de afzuiger en filter buiten de tent wilt plaatsen, blazen door je filter dus, maakt het niet uit wss

      60x60 kun je wel 4 leuke plantjes in growen, maar het is niet ruim.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Vragen ivm kleine tent (60*60*160 of 75*75*160)

        bedankt voor jullie snelle reacties !

        @Stoney020: Dit is zowat de belangrijkste dingen die ik nodig heb denk ik... voeding, thermo/hygrometer, luchtbevochtiger enz koop ik hier wel, zal ook al goedkoper uitkomen. Enkel nog eens zien als ze hier goeie potgrond hebben voor wietplanten, anders koop ik dit ook onl

        @ QnQ: ok zal eens zien voor een goedkoper kapje en voor een HPS setje. Merci voor de tip over de filter zal er zo 1tje kopen dan it's listed.

        Nog een klein vraagje...ik dacht dat de filter in de tent moest hangen? Heb ook al gezien dat sommigen hun filter voor de filter hangen anderen hangen hem erachter, wat is het idee hierachter en wat is de beste methode?

        Mvg Dope

        Comment


          #5
          Re: Vragen ivm kleine tent (60*60*160 of 75*75*160)

          ik heb zelf onlangs een hps bulb 250w aangeschaft, diepstaler kap en een lumatek evsa van 250w die ik ook nog kan dimmen was 140 euro samen, mijn idee is om met 150w bulb te groeien en voor de bloei dan de 250w te gebruiken
          misschien ook iets voor jou ?

          denk je ook aan de veiligheid doel hiermee op een schakelkast zie je daar niks over vermelden namelijk

          Heb ook al gezien dat sommigen hun filter voor de filter hangen anderen hangen hem erachter, wat is het idee hierachter en wat is de beste methode?

          filter voor de tent bedoel je denk ik ?
          als je filter buiten de tent hangt , dat is om meer ruimte te hebben in je tent ,het werkt ook geluiddempend heb ik gelezen.
          Last edited by Stoney020; 8 June 2013, 22:02.

          Comment


            #6
            Re: Vragen ivm kleine tent (60*60*160 of 75*75*160)

            Ja ik denk aan veiligheid hoor Stoney, daarom dat ik de spaarlampen opteer. Op een ander forum staan veel kweekverslagen van mensen die spaarlampen gebruiken en goeie resultaten halen. Tis idd niet zo krachtig als een HPS maar het is niet slecht en beter dan TL :p ... Ik kan ze gewoon in het stopcontact steken en ze gaan ... Nu je doet me weer twijfelen, ik zie nog ... (weer denken :p)

            Wat ik bedoelde met de positie van filter <-> buisafzuiger:

            slechte lucht die uit de tent moet >>> afzuiger >>> filter >>> buiten
            of
            slechte lucht die uit tent moet >>> filter >>> afzuiger >>> buiten

            Hopelijk begrijp je mijn vraag nu beter

            Mvg Dope

            Comment


              #7
              Re: Vragen ivm kleine tent (60*60*160 of 75*75*160)

              Welk forum is dat? Wil ook graag meer verslagen van plug and grow lampen zien. Heb er zelf ook voor mijn winter project. Nog wat afzuiging en ventilatie daarvoor regelen.

              Comment

              Bezig...
              X