Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

T-neon 55W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    T-neon 55W

    Korting op 420shop
    Oke ik ga dus 2 plantjes doen in mijn kast om mee te beginnen. Ik wil alleen weten of ik hier voldoende aan heb als ik dus 2 lampen ophang T-neon 55W?Na enige tijd weer rond gespeurd te hebben en een link gevonden heb op dit forum vraag ik met het af als ik dit neem of ik dan genoeg licht heb.En welke zaadjes jullie mij aanraden voor mijn eerste kweekverslag.

    Verder val ik jullie niet meer lastig met mijn vragen.

    #2
    Re: T-neon 55W

    Je opbrengst is afhankelijk van je je hoeveelheid licht. De vuistregel van een perfecte kweek is 1gr/watt. Natuurlijk, als je ze teveel of te weinig voeding geeft, of te weinig plantjes (weinig plantjes kan je oplossen met een scrog), of te koud of te warm, of ... Vul maar aan.

    Welk zaadje hangt af van je opstelling, maar ook welke soort wiet je zoekt enzo. Misschien begin je best met eentje waar gewoon veel over te vinden valt, en dat zijn klassiekers als White Widow en Jack Herer
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    Comment


      #3
      Re: T-neon 55W

      @ Bombadil

      Thanks voor je reactie, Daarom is mijn vraag of deze voldoende licht geven ? Nu had ik net een forum post gelezen die er iniedergeval 2 plantjes mee liet opgroeien.Maar ik doe liever geen miskoop als dit werkt voor 2of3 plantjes dan weet ik genoeg.
      ga ik zeker over nadenken ik dacht eerder ook wel aan autoflower om te beginnen.

      Comment


        #4
        Re: T-neon 55W

        Ik zei het toch al? 55W zou bij een perfecte kweek op een 55gr moeten komen. Nu heb je wel een TL-lamp die al die 55W verspreidt over een grote oppervlakte, ipv een HPS die een vermogen op een veel kleiner oppervlakte kan bieden. Met een TL ga je dus dat vermogen ook mooi moeten verdelen over planten. Tip: doe een scrog bij TL's. Bij een scrog maakt het niet uit hoeveel plantjes je hebt, alleen dat je bij minder plantjes misschien wat langer ga mogen groeien om het net vol te krijgen.

        Neem geen autoflowers Je leert hier niks mee, en je opbrengst gaat nog een pak minder zijn.
        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

        Comment


          #5
          Re: T-neon 55W

          Ah ja sorry het is 2x 55w dus dan zou ik denk ik 100 gram per plantje dus ophalen ? Maar je kan toch niet 2 zaadjes in 1 pot doen of wel ?Ik ben een beginner dus vandaar de stomme vragen.

          Comment


            #6
            Re: T-neon 55W

            Die opbrengst is niet per plantje, maar voor de hele kweek. Dat kan met 1 of 2 planten in scrog of een hele zooi planten om het hok vol te zetten. Je kunt een grote bak plaatsen en daar meerdere planten in doen, maar gebruikelijker is om per plant een pot te doen.

            Met HPS haal je die 1g/watt misschien wel, maar dan ook alleen bij de zwaardere lampen. Die relatie is niet lineair, want lampen van minder vemogen zijn ook minder efficient en de bruikbare diepte van het licht neemt niet lineair toe. Een TL buis is sowieso nog veel minder efficient dan HPS.

            Denk dat je met een "perfecte" T-Neon kweek, met 1 armatuur, hooguit aan 0,6 a 0,7 gram per watt zult komen. Maar goed er zijn ook kwekers die 1,35 gram per watt halen met de zwaardere HPS lampen. Zo komen hele ervaren kwekers met een hele zooi T-neon buizen ook aan een best hoge ratio. Die zijn dan eigenlijk wel verder dan een "perfecte" kweek.

            Ik ben zelf met een kweek bezig onder 2x55W T-neon. Het is op zich wel vrij weinig licht. Er is dus alleen dicht bij de lamp genoeg licht voor goede groei en bloei van de planten (hooguit 20cm). Dat merk je ook zeker terug in de opbrengst. Je kunt dat zoals Bombadil zegt verbeteren door te scroggen. Dan hou je de toppen zoveel mogelijk in het kleine stukje onder de lamp waar voldoende licht zit. Ik had daar eerlijk gezegd niet zo'n zin in en heb gewoon wat meer planten gezet.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: T-neon 55W

              @wietefras

              Oke thanks ik begin het te snappen maar als ik dan beter lampen kan nemen met een fitting is prima alleen ik snap geen moer van al die waardes. ik zou 3 lampen kwijt kunnen in mijn kastje ik was van plan om die te monteren met een haakje aan de bovenkant zodat ik kan stellen welke hoogte. Als iemand zou kunnen zeggen welke 2 lampen ik moet hebben graag.Ik wil het liefst geen schakelaar ertussen hebben omdat dat me net allemaal even te vergaat kwa techniek.2 draadjes kan ik nog wel monteren en meer dan dat gaat het niet worden lol.

              Comment


                #8
                Re: T-neon 55W

                T-neon is een stuk eenvoudiger qua elektra dan HPS. Gewoon de stekker erin en gaan.

                Wat bedoel je met 3 lampen in je hok? Is het zo'n groot hok dan?

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: T-neon 55W

                  Nee ik bedoel ik zou 3 fittingen kwijt kunnen en 1x zon 2x tneon en qua elektra oke. Ik ben dan wel benieuw wat er vanaf komt ik ga dan doen wat jullie zeiden met een scrog en ga dan 4 of 5 zaadjes in een pot/bak doen.

                  Comment


                    #10
                    Re: T-neon 55W

                    Ik denk dat je beter eerst een hoop gaat lezen hier op het forum voordat je wat bestelt.

                    Hoe groot is die kast van je. Een 2x55W T-neon armatuur is goed voor iets van 30x60cm oppervlak.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Re: T-neon 55W

                      ja kast is dus die past er in die 55w. Ja ik heb veel gelezen teveel naar mijn doen.
                      Breedte: 59.8 cm
                      Diepte: 37.0 cm
                      Hoogte: 92.0 cm

                      Comment


                        #12
                        Re: T-neon 55W

                        Snap dat het allemaal kloten is om een beginner te helpen en sorry daarvoor

                        Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk 4

                        Comment


                          #13
                          Re: T-neon 55W

                          Ha, ha, dat is het niet hoor. Kreeg alleen het idee dat je nog wat inzicht mist waardoor je de verkeerde vragen stelt. Dat zal ik dan verkeerd ingeschat hebben.

                          Dat lijkt me inderdaad wel een hokje waar maximaal een t-neon armatuur in kan. Of een stel spaarlampen.

                          Mijn hokje is ook zoiets (90x45x120).

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #14
                            Re: T-neon 55W

                            Wietefras qua inlezen heb ik gelezen het is eerder de onzekerheid ik heb die armatuur besteld en heb 2pc fans dat zet ik van de week in elkaar en dan ga ik beginnen ik zal proberen 3 plantjes te plaatsen

                            Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk 4

                            Comment


                              #15
                              Re: T-neon 55W

                              OK, succes met de planten.

                              3 moet zeker passen. Ik had er deze kweek 7 onder staan. Dat was echt teveel, maar weggooien is ook zo zonde

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment

                              Bezig...
                              X