Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Safety first!!! Veiligste verlichting gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Safety first!!! Veiligste verlichting gezocht

    Korting op 420shop
    Hey,

    Na al enkele jaren ervaring met erg gemakkelijke buitenkweekjes( en serre) wil ik proberen om een eerste micro kweekje te starten.
    Wat me lang heeft tegengehouden is de warmte productie van de klassieke HPS'er. Zoveel energie die omgezet wordt in warmte om daarna te moeten investeren om die warmte weggezogen te krijgen.
    Het lijkt me dan toch meer controleerbaar als je een koudere lamp gebruikt : LED, TL, CFL (of zijn deze niet significant kouder?) om achteraf dan misschien de nodige warmte bij te brengen. Wanneer hiermee iets mis gaat hebben je plantjes het enkel te koud.

    Zijn andere verlichtingssystemen dan HPS niet zowizo veiliger? Wat is volgens u op deze moment de beste verlichtingsmethode inzake veiligheid/opbrengst.

    Alvast bedankt
    1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

    #2
    Re: Safety first!!! Veiligste verlichting gezocht

    wat is veilig... uiteraard produceren led, en cfl lampen veel minder warmte dan een hps. Dat je dan ook minder energie hoeft te steken in het afzuigen ervan klopt ook. Persoonlijk denk ik dat een hps het % brandgevaar wel omhoog brengt. Maar ik geloof ook dat wanneer je alles degelijk aansluit, netjes met een relais, en adereindhulsen gebruikt er weinig mis kan gaan. Je zou evt nog een veiligheid kunnen inbouwen denk aan een maximaal thermostaat of een automatische poederblusser etc.


    greetzz

    Comment


      #3
      Re: Safety first!!! Veiligste verlichting gezocht

      Hoi,

      Ik ben zo'n 8 weken geleden begonnen met een kweekie voor m'n zoon en ook ik ging voor veiligheid,zuinigheid en geluid.
      Met mijn spaarlamp 300 watt en afzuiging en actieve luchttoevoer en fan zit ik ook maar op nog geen 300 watt verbruik en de temp is tussen 30 graden begin tot 23 graden nu.
      Als ik voor de grotere opbrengst had willen gaan had ik geen spaarlamp moeten nemen, maar met deze spaarlamp staan m'n planten goed te bloeien en komt er straks aardig wat af. En gaan we gewoon weer opnieuw om een steeds betere kwaliteit/hoeveelheid te produceren.

      succes met je keuze

      gr

      Comment


        #4
        Re: Safety first!!! Veiligste verlichting gezocht

        HPS is net zo veilig zolang je maar niet met goedkope troep gaat werken.
        als je zorgt dat je 'n schakelkastje hebt wat afgezekerd is, is de kans op kortsluiting net zo groot als met 'n schemerlampje van 5 watt
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: Safety first!!! Veiligste verlichting gezocht

          Alle verlichting die verkocht wordt is veilig.
          als je alles op de correcte manier aansluit/behandelt/bevestigt is er niks aan het handje.
          Wat jou tegenhoud is de warmte zeg je, waarom probeer je anders niet eens tneon, deze word niet zo warm als hps maar geeft wel degelijk warmte.
          en in een 90x90x180 kun je 4x75w tneon hangen, dit zal de ruimte verwarmen maar je afzuiger hoeft geen overuren te maken (ook geen id of het de constante temperatuur kan halen...is maar een id )
          leds kan uiteraard ook, geen warmte en laag verbruik, zijn mooie kweekjes mee gehaalt... maar schrik niet van de aanschaf van led

          het is maar net wat je zelf wilt, wat je eigen eisen zijn... succes ermee

          grtz

          Comment


            #6
            Re: Safety first!!! Veiligste verlichting gezocht

            tneon kende ik nog niet. Kan je misschien zeggen waar ik deze online best kan kopen?
            Dat lijk voor mij als beginner wel haalbaarder qua kosten en vooral de meer werkbare temperaturen.

            Ale je van HPS naar neon gaat kan je ook je te ventileren lucht halveren of delen door drie, in termen van het af te voeren volume per uur? Of zet je ene even grote afzuiginstallatie en laat je ze gewoon minder draaien?

            THX
            1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

            Comment


              #7
              Re: Safety first!!! Veiligste verlichting gezocht

              met factor dertig inwrijven en de zon is jouw veiligste lichtbron .. gaat pas stuk over zo een 100 miljoen jaar, maar dan is ie ook stukstuk.. ze hebben geen backup meer.

              Comment


                #8
                Re: Safety first!!! Veiligste verlichting gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door EL Guerilliero View Post
                met factor dertig inwrijven en de zon is jouw veiligste lichtbron .. gaat pas stuk over zo een 100 miljoen jaar, maar dan is ie ook stukstuk.. ze hebben geen backup meer.
                Denk dat we gerust over enkele miljarden jaren mogen spreken.

                On topic. Die T-neon koop je het best HIER
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment


                  #9
                  Re: Safety first!!! Veiligste verlichting gezocht

                  On topic. Die T-neon koop je het best HIER[/QUOTE]
                  1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

                  Comment


                    #10
                    Re: Safety first!!! Veiligste verlichting gezocht

                    Hoi,

                    als beginner lees ik steeds over Lumen.

                    Zo'n T neon heeft toch veel minder Lumen als een spaarlamp, voor 1 spaarlamp 300 watt heb je bijna 5x T neons nodig.

                    Het is wel goedkoper maar moet 5 aansluitingen maken, of zit ik ernaast?

                    gr

                    Comment


                      #11
                      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                      Comment


                        #12
                        Re: Safety first!!! Veiligste verlichting gezocht

                        Hoi,

                        Ok dank voor je bericht,

                        maar zullen de 5 T Neons betere lichtkleuren voortbrengen dan 1 spaarlamp, want dan ben ik niet goed bezig.

                        Ik heb namelijk een opzetje gemaakt met een 300 watt spaarlamp.


                        Iemand die mij dit kan vertellen



                        gr

                        Comment


                          #13
                          Re: Safety first!!! Veiligste verlichting gezocht

                          En als je nu t-neon combineert met spaarlamp? Kan je TE veel licht geven aan je plant?
                          1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

                          Comment


                            #14
                            Re: Safety first!!! Veiligste verlichting gezocht

                            Lol, een plant kan zeker niet te veel licht krijgen, een 1000w hps is niets vergeleken met wat de zon te bieden heeft.

                            En wat bombadil zei, PAR is belangrijk. Dat is het licht dat je plant gebruikt.

                            Spaarlampen zijn veilig hoor, daar komt nauwlijks warmte vanaf dus eventuele schroeischade dat uit kan lopen tot brand heb je niet.
                            Het enige wat je moet doen is je elektra goed aanleggen

                            Comment


                              #15
                              Re: Safety first!!! Veiligste verlichting gezocht

                              Dus van warm naar koud wordt het:

                              HPS - LED - Neon - spaarlamp
                              Just?
                              1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

                              Comment

                              Bezig...
                              X