Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Totale beginner wil starten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Totale beginner wil starten.

    Korting op 420shop
    Hallo mede stoners

    Ik ben een totale leek van kweken, en wil graag 1 a 2 plantjes neerzetten voor eigen gebruik.
    Deels omdat de coffeeshops je gewoon bestelen waar je bij staat, en deels omdat de kwaliteit me zeer tegen valt in de shops in mijn stad.

    Mijn vraagjes waren wat ik nou precies nodig heb, qua zaadjes, voeding, hoevaak ik voeding en water enzo moet geven, wat voor lampen etc.
    Ik wil dus wel binnen, maar zo stiekem mogelijk. Ben thuiswonende, de risico's neem ik voor lief ik wil gewoon een leuke, makkelijke en snelle oogst hebben.

    Ik hoop dat iemand me kan helpen,

    Stonede Naamloos.

    #2
    Re: Totale beginner wil starten.

    stonede naamloos... speur de sectie binnenkweken eens af!! daar staan al je vragen voor het rapen!!

    Comment


      #3
      Re: Totale beginner wil starten.

      Lezen, Lezen en dan nog meer .....

      Dan kom je er vanzelf achter

      Snel en makkelijk, dat wil ik ook, als jij er achter komt, vertel je mij dit dan ook ?

      Ik ben de laatste dagen een beetje ForumLui.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        #4
        Re: Totale beginner wil starten.

        Dit noem ik nou echt een hollandse gierige houding.
        Als je niet wil zeggen wat ik precies nodig heb, dan moet je niet praten. Dit is toch absurd, ik kom hier naar een growforum en dan moet ik het zelf maar uitvinden...
        Ik wil toch juist van ervaren personen horen wat ik precies nodig heb dan... Straks koop ik allerlei dingen en gaat er iets simpels fout omdat ik iets fout begrepen of gelezen heb.
        En dat dan alleen omdat ik van jullie zelf maar moet uitvogelen hoe het moet. Beetje krom.

        Ik hoop hierbij niet meer mensen te spreken met deze gierige houding. Wil je je eigen maniertje lekker voor jezelf houden? Geef ik je een taart erbij om het te vieren.

        Comment


          #5
          Re: Totale beginner wil starten.

          ja omdat we het voor ons zelf willen houden, schrijven we tot in duizelingswekkende detaills, al onze ervaringen neer op dit Forum.
          Dit zomaar, zodat anderen dit alles gerust kunnen nalezen.


          Daarom, Lezen, Lezen en nog meer Lezen.
          En jezelf voorstellen...

          En om de juiste artikelen te vinden, gebruik je de zoekfunctie.

          Trouwens ik ben Frans.
          Veel succes.
          Last edited by Escargot; 6 October 2013, 15:00.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment


            #6
            Re: Totale beginner wil starten.



            lees eerst eens een paar dagen en check eens wat kweekverslagen,de eerste post straat meestal de mensen hun setup in!!
            als je dna nog vragen hebt gaarne

            Comment


              #7
              Re: Totale beginner wil starten.

              Je hebt nog geen naam , we noemen je BRED !!

              Comment


                #8
                Re: Totale beginner wil starten.

                Goed , even in het kort.

                Eerst kom je op dit forum en leest de gebruiksaanwijzing en de regels door.
                vervolgens stel je je even voor.

                Daarna blader je even rustig in de Topic's die jou aanspreken.
                Daaruit kies je een opstelling die voor jou het meest geschikt is.

                Hierna stel je enige vragen over deze opstelling, dit aan diegene die de topic opener is.

                Vervolgens beschrijf je deze opzet in jouw toekomstige vraag als deze.
                Hierin vraag je of het zou kunnen werken, in die situatie.

                Vervolgens start je een Kweekverslag en alle info komt vanzelf binnenvallen.
                De problemen worden vaak al gezien, voordat jij ziet dat er een probleem is.

                Nogmaals

                Veel Succes.
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment


                  #9
                  Re: Totale beginner wil starten.

                  Doe eens even normaal. Als je het zelf opzoekt is het deste leerzamer, zo hebben alle ervaren mensen dat gedaan.

                  Als ik jouw was zou ik gewoon goedkoop zaad kopen die ontkiem je en zodra je tegen vragen/problemen aan loopt dan zoek je op wat je nodig hebt.
                  Dat is handig.


                  En veel lezen ja

                  Comment


                    #10
                    Re: Totale beginner wil starten.

                    Oorspronkelijk geplaatst door naamloos View Post
                    Dit noem ik nou echt een hollandse gierige houding.
                    Als je niet wil zeggen wat ik precies nodig heb, dan moet je niet praten. Dit is toch absurd, ik kom hier naar een growforum en dan moet ik het zelf maar uitvinden...
                    Je vraag is dusdanig uitgebreid dat ze zo goed als niet te beantwoorden valt.
                    Er zijn standaard kweekschema's maar zelden loopt alles perfect volgens het boekje en moet je anticiperen op wat er gebeurt.

                    Zoals eerder gezegd, lezen en lezen... en lezen.

                    Vervolgens een kweekverslagje aanmaken en daar vragen stellen mocht je deze hebben.
                    Weet wel dat je houding tegenover andere forumleden invloed zal hebben op het feit dat je al dan niet snel en uitgebreid zal geholpen worden. Je start is niet al te denderend te noemen maar pas je verwoording wat aan, wees vriendelijk en we zullen je met plezier helpen.
                    sigpic
                    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                    Comment


                      #11
                      Re: Totale beginner wil starten.

                      Ik snap het niet zo goed.
                      Je bent al lid vanaf 2009. Als je al die tijd een beetje had gelezen
                      hadden we waarschijnlijk nog wat van jou kunnen leren.
                      Alles wat je vraagt hangt allemaal van jezelf af.

                      Welke zaden: dat ligt eraan wat je zelf een lekker wietje vind.
                      Welke voeding en hoeveel: dat ligt ook weer aan het plantje dat je zet.
                      Welke lamp: dat ligt weer aan de ruimte die je ter beschikking hebt.
                      Hoeveel water geven: dat weet je pas als je een plantje hebt staan.

                      Niemand hier kan zeggen wat het beste is, want 1 ieder kweekt op
                      zijn of haar eigen manier. Met andere zaden en voeding en ruimte.

                      Maar ik ratel maar door.
                      Zoals iedereen hier al zegt. LEZEN, LEZEN EN ALS JE KLAAR BENT NOG WAT LEZEN.
                      Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                      The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                      Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: Totale beginner wil starten.

                        Dat was nou helemaal mijn punt Berry

                        Ik vond ook de statistieken van deze gebruiker een beetje teleurstellend.

                        Iedereen weet dat ik klaar sta een ander te helpen.

                        Echter een gebruiker, geruime tijd lid, niet voorstellen 2 data entry's op dit forum.
                        En dan deze twee entry's nog in dit Topic.

                        Teleurstellend.

                        Deze verdient een prijs.
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment


                          #13
                          Re: Totale beginner wil starten.

                          in 2009 had hij dezelfde vraag over buiten : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...234#post102234
                          die mensen hebben het in keulen horen donderen, willen dan ineens kweken en alles moet wel op een presenteer blaadje opgedient worden.
                          deze mensen starten ook vaak topics als : kan ik al oogsten/wanneer kan ik oogsten.
                          ze zijn te lui om zelf wat moeite te doen en even de basis info te lezen wat overal gevonden kan worden.
                          soms vraag ik me af waarom deze mensen uberhaubt een forum joinen.

                          my 2 cents..

                          Comment


                            #14
                            Re: Totale beginner wil starten.

                            Zelf ben ik hier totaal nieuw en alleen nog maar buiten gekweekt en dat lukt vrij goed, binnen kweken is voor mij ook nieuw maar heb al heel veel gelezen, dus heb ik mij een DP90 tentje gekocht 90x60x90 met 4 x 55w tneon erin, groei en bloei buizen, met afzuiger en filter voor de geurtjes, staan nu een paar autoflowers in omdat ik zelf denk dat deze het makkelijkste is om het te leren.

                            Wat je nodig hebt zal je zelf moeten beslissen als je het stiekem wil doen zo klein mogelijk houden
                            Zaadjes: welke soort gebruik je graag?
                            Aarde: ik gebruik een combi van light mix en bat mix of grow mix
                            Voeding : ik gebruik groei, bloei, rootjuice, topmaxx, fishmixx en alga mic van biobizz en no mercy bacterien en no mercy guano, ook goed voor buiten en qua prijs zeer goed
                            Voeding leer plant kennen, je kan aan de plant zien of ze iets nodig hebben of teveel hebben
                            Water geven: tensio meters zijn handig of pot wegen

                            Voor een beginneling precies nog zo slecht niet om uitleg te geven

                            Comment

                            Bezig...
                            X