Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen tl armatuur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

vragen tl armatuur

Korting op 420shop
    beste mensen,

ik ben van plan te starten met een microkweek
    ik heb een kastje (wit) van 50*60*89
    nu voor mijn lampen is het kiezen tussen spaarlamp en tl..
    ik heb net een zelfbruiner gevonden (via vriendin) dit is dus een armatuur met ballast en starters enz in, nu de tl buizen zelf zijn uv-a lampen.
    dit is waarschijnlijk niet wat ik nodig heb voor mn plantjes
    de tl's zijn hoe ik meet 29 of 30cm lang
    weten jullie f deze maten correct zijn zoja, welke kleuren heb ik nodig voor een comfortabele groei en bloei?
    plus welk is een aanbevolen wattage rekening houdend met de afmetingen van mn kast?
    het is met een spiegelreflector boven en er zitten 4 tl's in de armatuur

deze armatuur zou t gemakkelijk maken moest ik effectief goede tl's vinden (bouwmarkt action ofz)

alvast bedankt

Re: vragen tl armatuur

hey kenny weet zo de kleuren van de tl's niet uit mijn hoofd maar staat aangegeven in heel veel topics op jointjedraaien.
    Zou dan toch gaan voor tl denk dat die meer effect hebben op onze plantjes.
    De lampen die je hebt zijn idd niet goed.
    als je tl's 30cm kunnen zijn check dan even je internet want een bepaalde lengte tl heeft ook een specifieke wattage. Wil je meer wattage worden ze langer.
    Qua warmte kan je gerust een tl of 5-6 ophangen. Ik neem aan dat je ook voor afzuiging/filter hebt gezorgd ivm de stank en warmte?

En ja tl je word ermee dood gegooid

greets en gl

Comment

Ik zou voor TL lampen gaan. Overal te verkrijgen en goedkoop. Ook T-neon zou een mooie optie kunnen zijn. Bij TL moet je voor de groei voor een koelwit kleurvariant gaan.

Comment

Had al wat opzoekwerk gdn en denk max tot 11watt dat ik kan met die lengte, ga me eens verdiepen in de kleuren dan
        zou ik voor de bloei de spaarlampen met de tl kunnen combineren? Voor maximale opbrengst?

ja hoor afzuiging ed zijn er ook ik start binnekort n verslagje tword n scrogg iig
        thnx voor de tips

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Heeft die tneon dezelfde bouw als n tl? Qua uiterlijk?

Comment

dit is een stek-armatuur... prima voor de groei.. met 2 cool white lampen van elk 55W Tneon ..

20121008_000649.jpg DSC00562.jpg

hier heb ik m vandaan

Sinds 2001 je favoriete webshop voor Wietzaadjes | Growshop | Headshop | Smartshop & Vaporizers. Vind paddo’s, truffels en nog veel meer softdrugs benodigdheden
          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
          (running)

Comment

dan zou ik er lekker zoveel mogelijk in plakken. Tijdens de bloei zou je idd wat extra spaarlampen op kunnen hangen(philips tornado's) heb ik heel veel voorbij zien komen.

Een tneon is een armatuur met 2 tl buizen met een sterkere wattage(wel anders opgebouwd). hieronder in mijn micro verslag zie je de 2x75w versie dus 150ww tl. Dit zijn goeie lampen dus mocht je nog willen investeren is dat een goeie optie. Bij de tneon heb je 3 soorten lampen stekverlichting(wortels) groeilampen(groei) bloeilampen(bloei) alleen de laatste 2 heb je nodig. Ik heb zo hier en daar wat verslagen gezien en er kunnen leuke opbrengsten gehaald worden met zon lampje.

greets

Comment

Heeft er iemand ervaring met de 36watt tneon? Opbrengst enz..

Comment

Voor de bloei periode heb je zeker 100 watt totaal nodig
                om fatsoenlijk te bloeien.
                Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Zoek naar "cool white" kleuren voor de groei en "warm white" voor de bloei.
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

TN2x36W Afmetingen B x L x H: 215mm x 445mm x 80mm

TN2x55W Afmetingen B x L x H: 220mm x 575mm x 80mm

TN2x75W Afmetingen B x L x H: 220mm x 620mm x 80mm

geen id of de 2x55w mogelijk is...mocht het zo zijn zou ik eerder voor die gaan.
                    ikzelf heb 4x75w en het bevalt me prima.
                    ik heb een 90x90x180 en zonder fan afzuiging is het 28 graden, met is 25..26 graden.
                    het geeft dus ook nog degelijke warmte af, en met jou afmeting zou 2x55w daar ook in voldoen denk ik.
                    hopelijk vind je iets wat voor jou geschikt is, succes !

Comment

dan lijkt dit mn beste optie armatuur plus 2tneon en dan 2aparte aanschaffen voor de bloei..
                      is gelijk aan 110 watt, 2spaarlampen 20watt erbij voor de bloei of word dit overkill?
                      afzuiging wordn pc fans..

alvast bedankt voor de tips

Comment

Ik had mijne bij DeSjop gekocht voor €50 inclusief de groei lampen: http://www.desjop.nl/index.php?actio...000247&lang=NL

Daar komen dan wel nog verzendkosten bij.

Ik heb er zelf geen spaarlampen bij gezet voor de bloei.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Dus dan heb je de armatuur en 2 groeilampen? Geen bloei als ik het zo zie.. Klopt dat?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Of bloeilampen is dan plus 11.90€?
                          correct me if im wrong
                          wel n mooie deal dan, kan je ze in n postpunt ofz laten leveren ook?

Comment

Ipv spaarlampen erbij kun je ook voor de 2 x 75 watt versie gaan...
                            Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

hallo, deze kost zo rond de 75 euro nieuw, met 4 x 24W T5 tl buizen van 58 cm, er zit een electronische ballast in.

werkt ook goed, kun je voor een paar euro per stuk nieuwe / andere kleur buizen inzetten,

Comment

Bezig...
                              X