Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste micro kweekkast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

mijn eerste micro kweekkast

Korting op 420shop
    kweekkast.jpg

ze zal in de hoek staan van de ruimte waar ik ze ga bouwen dus ben ik wel genoodzaakt beide mijn ventilators aan de zelfste kant te steken.
    hoop dat dat op zich geen probleem zal zijn

Zo bij deze laat het eens weten wat jullie er van denken tot zover en eventueel wat niet goed is en anders kan.
    of zou deze opstelling wel goed kunnen zijn voor mijn White Diesel Haze Automatic zaadjes die ik reeds liggen heb.

Grt eMVee

Re: mijn eerste micro kweekkast

leuke kast die je wil maken , maar !! ( ni beetje groot voor micro ) ?

die oppervlakte met een tneon belichten ? zou je niet overwegen om een hps er in te hangen

ik vermoed als je dat met een TNEON wil belichten !! dat je er wel een stuk of 4 mag gaan inhangen !!

dan kom je rond de 400 wat aan tneon , nadeel tneon heeft amper dieptestraling !! Dus dan zal je moeten scroggen

hps bvb 400 wat heeft een dieptestraling van ongeveer 30-35 cm , een 600 heeft dan weer rond de 40-55 dieptestraling

dus moet je niet scroggen en zal je tog een leukere oogst halen

groetjes en gl
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Kan je je afzuiging niet links boven maken,bedoel hiermee in het dak van je kast ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
        leuke kast die je wil maken , maar !! ( ni beetje groot voor micro ) ?

die oppervlakte met een tneon belichten ? zou je niet overwegen om een hps er in te hangen

ik vermoed als je dat met een TNEON wil belichten !! dat je er wel een stuk of 4 mag gaan inhangen !!

dan kom je rond de 400 wat aan tneon , nadeel tneon heeft amper dieptestraling !! Dus dan zal je moeten scroggen

hps bvb 400 wat heeft een dieptestraling van ongeveer 30-35 cm , een 600 heeft dan weer rond de 40-55 dieptestraling

dus moet je niet scroggen en zal je tog een leukere oogst halen

groetjes en gl
        thx voor je reactie

laat ons zeggen dat ik per keer 4 AF plantjes zou willen zetten welke zijn dan betere afmetingen voor mijn kast.
        daarmee dat ik mijn gedacht eens hier neerzette om van de ervarener mensen eens te horen wat er niet goed was.
        dat van die lampen zal ik eens bekijken nog heb nog tijd over en nog niks besteld dus alles kan nog
        alvast bedank voor de info.

en @greenleaf ja dat is zeker mogelijk
        als jullie denken dat dat beter zou zijn doe ik dat zeker
        zou ik zo een betere doorstroom van lucht hebben toch?
        Last edited by eMVee; 23 November 2013, 09:51. Reden: stuk vergeten

Comment

links boven afzuigen (dak) en rechts lucht invoer,of net andersom maar omdat je kas in de hoek sta denk ik dat dit de beste oplossing is,werkt momenteel goed bij mij de ruimte waar je ze zou zetten is nogal frisjes zeg je,klein radiatorkachelje werkt best handig moest het wat koud worden bij de dames,aangezien je de kas nog moet bouwen zou ik als het mogelijk is beetje meer in de breedte werken meer plaats voor luchtcirculatie en eventueel in de toekomst kacheltje ofzo

Comment

als ik nu mijn kast bvb 1m breed op 0.5m diep en 1.5m hoog zou maken kunnen daar dan nog 4 plantjes mooi in groeien.
            en de toevoer van lucht rechts onderaan op de zijkant en de afvoer van lucht links boven op de bovenkant van de kast.
            of is mijn kast dan nog steeds te groot eigenlijk voor ongeveer 4 plantjes.
            ik weet of denk te weten dat de opbrengst van u planten ni zo veel te maken hebben met het aantal planten maar meer met het aantal Watt er in de kast hangt.
            daardoor is nu ook mijn vraag bvb kwa stroomverbruik " verbruikt een hps 400W veel meer stroom dan pakweg 2 armaturen met elk 2 turbo neon tl 75Watt " (die dan samen 300W geven in totaal)

ga er ook nog effe bijzetten dat mijn voorkeur uitgaat naar de White Diesel Haze Automatic.
            mede omdat ik meer een sativa lover ben en niet de neiging heb om iedere keer andere planten te zetten.
            en mij liever te concentreren op het goed kweken van deze plant.
            er staat bij de info dat de plant een gemiddelde groei in hoogte heeft. ( welke afmetingen kan ik mij daar bij voorstellen)
            dan kan ik mijn kast daar ook op afstellen.

sorry voor de vragen is voor mij ook allemaal nieuw
            Last edited by eMVee; 23 November 2013, 12:51.

Comment

Je moet niet alleen naar het verbruik kijken, maar ook vooral naar de Lumen.
              Een Hps geeft altijd meer lumen als een t-neon.
              En is daarmee dan ook de beste keuze, vindt ik persoonlijk.
              Ze geven natuurlijk ook wat meer warmte, daar moet je met afzuigen ook rekening mee houden.

Comment

Ik weet dat ik voor planten niet naar het verbruik moet kijken het is eerder voor mijn portemonnee en mijn elektriciteitsrekening dat ik dat vraag. Of er daar een groot verschil inzit. Maar alvast bedankt voor de info.

Sent from my PadFone T004 using Tapatalk

Comment

Bij lage wattages is er niet zoveel verschil in efficientie tussen HPS en T-Neon. Voor een micro kweek is T-neon dan handiger.

Maar als je 1m x 1m grondoppervlak wilt gaan belichten dan heb je flink wat licht nodig. Dan heb je wel 4 van die 2x75W armaturen nodig en dan heb je alsnog minder licht dan met een 400W HPS.

Al kun je ook prima 4 planten groeien onder 2 t-neon armaturen. Of 2 planten onder 1 armatuur. Het is maar net hoeveel je hoopt te oogsten.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eMVee View Post
                    Ik weet dat ik voor planten niet naar het verbruik moet kijken het is eerder voor mijn portemonnee en mijn elektriciteitsrekening dat ik dat vraag. Of er daar een groot verschil inzit. Maar alvast bedankt voor de info.

Sent from my PadFone T004 using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
                      kun jij mij dan ook de dieptestraling van een tneon geven ?

Comment

Ben er ook vrij nieuw in,maar met 400w hps denk ik wel dat je groter moet gaan met je afzuiging,denk dat het anders vrij warm gaat worden,ik kweek momenteel zelf met spaarlampen en bevalt me best,maar toch verschoot ik ook van de warmte die deze afgeven men lampen draaien ook 16 hr met AF dus na paar uurtjes geven ze best wel wat warmte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gezelligheids roker View Post
                          kun jij mij dan ook de dieptestraling van een tneon geven ?
                          De dieptestraling hangt af van de hoeveelheid licht. HPS draagt niet dieper omdat het HPS licht is. Het is gewoon licht, maar omdat je er meer van hebt heb je dus verder van de lamp af nog voldoende licht voor goede groei en bloei van de plant.

Met T-Neon hangt de dieptestraling er dan vanaf hoeveel buizen je plaatst en over hoeveel oppervlak je het verdeelt. Als je onder 1 armatuur 2 planten zet dan heb je zeg 20-25cm "dieptestraling". Hang je er twee naast elkaar dan kom je ook wel aan de 30-35 cm. Alleen dan over een veel kleiner oppervlak dan die 400W HPS.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Last edited by eMVee; 23 November 2013, 18:15.

Comment

Je zou op een kwart tot een halve gram per watt kunnen rekenen.

Het oppervlak en aantal planten is dan ook gerelateerd aan de hoeveelheid licht.

Je kunt wel nog kiezen voor veel kleine plantjes (SOG) of een paar grote (SCROG of super cropping etc). Uiteindelijk leidt dat ook tot een vergelijkbare oogst per oppervlak per hoeveelheid licht.

Kortom de grootte van de gewenste oogst bepaald de keuze voor de verlichting en de rest volgt daar dan uit.

Comment

Bezig...
                              X