Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag passieve inlaat.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraag passieve inlaat.

Korting op 420shop
    Beste mensen,

Mijn geurfilter http://www.growcenter-noord.nl/rhino...m3-p-2443.html komt buiten de kast en mijn buisventilator http://www.growcenter-noord.nl/buisv...mm-p-2467.html zal dus de lucht er door heen blazen ipv zuigen. Verder wil ik een passieve inlaat... En vroeg me dus af of mijn buisventilator daar krachtig genoeg voor is of dat ik misschien toch een ventilator bij de inlaat zou moeten plaatsen?
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Re: Vraag passieve inlaat.

Ik probeer het gewoon. Topic mag gesloten worden

Comment

Is mogelijk maar het werkt simpelweg veel beter door hem te gebruiken zoals het hoort.

Topics kun je zelf sluiten.
      sigpic
      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Grtz ,

Een buisventilator geeft geen drukopbouw en is dus ongeschikt om door een filter te blazen .
        Tevens is de opbouw van een filter zoals we ze kennen niet geconcipieerd om door uit te blazen
        Het plaatwerk aan de buitenzijde geeft grote gaten en de binnenkant kleine gaatjes , ook het
        totaalopperlak van de binnenzijde is veeeeel kleiner en dit in combi met die kleine gaatjes
        maakt dat ding dus ongeschikt om door uit te blazen .
        Bovendien raken de kleine gaatjes sneller stofverzadigd ...

grtz Popz

Comment

Een buisventilator is juist wel geschikt om druk op te bouwen. Een slakkenhuis niet (of minder).

De gaatjes in het plaatwerk raken niet verstopt door stof. Daar is de stoffilterhoes voor.

Of het binnenoppervlak nou kleiner is dan de buitenkant zie ik ook niet van in hoe dat uitmaakt. Het zal er toch ooit doorheen moeten.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Grtz ,

Niet die badkamerventilator wat deze in feite is , deze hebben wel zuigkracht zolang ze een
            onbelemmerde uitgang hebben . Bouw je een hindernis in in die uitlaat krijg je een ander verhaal
            Jij zou dit kunnen testen met een amperetang , stroomverbruik gaat omhoog omdattie harder moet
            werken om de lucht erdoor te krijgen .Minder luchtflow geeft minder koeling aan de rotor en stator
            wat weer meer stroomverbruik geeft ( weerstand veranderdt ) Een motor die warmer wordt geeft
            een as die warmer wordt waardoor de rollagers warmer worden en dus inboeten aan levensduur enz...
            Om af te blazen zou de motor omgekeerd moeten zitten (kont in de wind ) en zouden de schoepen
            wellicht een andere vorm hebben .
            Laten we er vanuit gaan dat de ratio plaatmateriaal /gaten ongeveer 50/50 is , grote gaten
            laten gemakkelijk door en dan versnelt de te filteren lucht in/tussen de aktieve kool en ontgeurt
            en wordt dan door de kleine gaten getrokken door de afzuiger .( zuigkracht , geen blaaskracht )
            Een vuile hoes geeft toch ook meer weerstand dan een propere
            Een afblaasfilter zou grote gaten aan de binnenkant hebben en kleintjes aan de buitenkant...
            Je hebt die luchtversnelling nodig om de lucht door de aktieve kool te sturen om zo de geurpartikels
            weg te vangen .
            Testje ; neem een stofzuiger en laat hem volkot draaien , en hou je hand voor de inlaat . Je zal direct
            een verschil horen in motorgluid en doe dan het tegengestelde door de uitlaatkant te belemmeren .
            Hij zuigt harder dan hij kan blazen en hij krijgt zn warmte niet weg

Comment

Zal misschien wel beter zijn, maar ik kan niet anders dan m buiten mijn kast te plaatsen. Te gebruiken zoals ie hoort wat bedoel je daarmee ermee; zuigen ipv blazen? En die kleine gaatjes worden toch bedekt door die sok die ipv buiten nu binnen zit.

Eerlijk gezegd aardig kut allemaal... weet niet wat ik er mee moet als ik dit zo lees. De filter komt bijna direct op de afzuiger, zoveel weerstand kan dat toch niet zijn??????? Nu een nieuwe ventilator kopen is geen andere optie, laat staan de filter die allemaal zo idioot groot zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chemiel050 View Post
                Te gebruiken zoals ie hoort wat bedoel je daarmee ermee; zuigen ipv blazen? .
                Filter in de tent er de lucht er door zuigen.

sigpic

Comment

Fuck it... Mijn filter gaat gewoon direct op de buisventilator zonder enige bocht. Hij is een stuk groter kwa capiciteit dan de ventilator dus veel weerstand zal er niet zijn. Neem aan dat dit gewoon moet werken. Komt een aardige stoot lucht van die ventilator af en als ik door mijn filter heen blaas voel ik al luchtstroom aan de zijkant. Als dit niet gaat werken steek ik mijn kast in de brand.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Wel afzuigen dus, ja die wasmachine trommel gaat simpelweg niet passen in mijn kast....

Nog iemand die wil zeggen dat dit wel gaat werken en het ook meent?

Anders iemand die een ongebruikte rhino 300 m2 filter wil kopen en me 1 kan aanraden die wel gaat passen in mijn microkast? Wat kutgedoe totaal geen zin in, wil plantjes zien @#$@%!@

Comment

Deftige voorbereiding is alles he...
                    Goed inlezen vooraleer er aan te beginnen!

Een tip die ook van toepassing is op je eigenlijke kweek zelf.
                    sigpic

Comment

Grtz ,

of je zet er een kistje bovenop (niet te nauw bemeten , de filter heeft wat ruimte nodig om goed te kunnen afzuigen )
                      Hangt er niks meer in de weg in de kast en heb je de volle capaciteit van de afzuiger .
                      DSC08128.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chemiel050 View Post
                        Nog iemand die wil zeggen dat dit wel gaat werken en het ook meent?
                        Ja ik en al die andere mensen die gewoon uitblazen door hun koolstoffilter. Bovendien heeft Whazzup (van ander forum) ook gewoon aangegeven dat je beide kunt doen. Zo lang je maar zorgt dat je je filterhoes dan aan de binnenkant van de cilinder monteert.

Als zo iemand al zegt dat het kan dan moet je wel met een heel sterk verhaal komen om dat te weerleggen. Zeker niet een verhaal met allemaal overduidelijk incorrecte aannames.

@Poppa,
                        Dat extra stroomverbruik door omdraaien is ook gewoon weer niet waar. Dat kun je inderdaad ook makkelijk meten en dat heb ik zelfs gedaan. Mijn badkamerfan gebruikt 21,23W als die in het filter blaast en 21,25W als die zuigt. Dat is binnen de nauwkeurigheid van de meter dus het verschil is 0. Zelfs als ik het ding op de grond leg en dan weer iets erop (0 airflow dus) gaat het maximaal naar 21,4W.

Als je drukval hebt in je systeem dan heb je minder luchtstroom en niet meer stroomverbruik.

Kortom chemiel050, het enige wat je riskeert is dat je wat minder afzuigt. Ik voelde het verschil in airflow ook niet eens met inblazen of afzuigen op mijn filter.

Een 300m3 filter lijkt me wel wat fors voor zo'n kleine fan, maar goed ook dan werkt het hooguit ietsje minder optimaal.

Gewoon gebruiken dat spul.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Als 1 iemand iets tegenspreekt waarvan velen zeggen dat het wel kan, brengt me dat in verwarring. Dat zegt niks over of ik me goed heb ingelezen ofniet. Dat heb ik wel degelijk gedaan. Ik sta open voor iedereen zijn gedachte ook als die 100 mensen tegenspreekt, wil ik toch diegene zijn gedachte weten. Dit kan je toch in verwarring brengen als het enigszins aannemelijk klinkt en ik het echt goed wil doen. Heeft totaal niks met genoeg inlezen te maken, je moest eens weten hoeveel tijd ik heb doorgebracht al die info door te spitten.

Thx voor het tekenen poppa, maar word me wat te gek omdat van boven nog helemaal aan te passen...

Ga het gewoon proberen zoals ik van plan was... Ik kan eigenlijk niet anders zonder de boel rigoreus aan te passen waar ik weinig zin aan heb... Ik verwacht wel dat het moet lukken, zit aardig wat kracht in dat ventilatortje.

Comment

Bezig...
                          X