Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 of 100 watt hps

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

70 of 100 watt hps

Korting op 420shop
    nou zoals de titel al zegt twijfel ik tussen een 70w of 100w lamp. het hok is 35 X 35 en 120 hoog ik heb er nu een led lamp (14w) in hangen deze doet het wel redelijk maar ik verwachten er wel wat meer van, dus daarom voor de groei led en bloei hps.

op internet heb ik dit tabelletje gevonden.

70 Watt, effectief oppervlakte 0,09m2
    100 Watt, effectief oppervlakte 0,16m2
    250 Watt, effectief oppervlakte 0,36 m2
    400 Watt, effectief oppervlakte 0,8 m2
    600 Watt, effectief oppervlakte 1,2 m2
    1000 Watt, effectief oppervlakte 2,25m2

nou is mijn hok 0.1225m2. dus is het verstandig om wat over belichting te hebben of wat er onder. mijn afzuiging is trouwens 170-150m3
    don't drink and drive smoke and fly

Re: 70 of 100 watt hps

deze doet het wel redelijk
    wat is redelijk?

aan de hand van een foto graag

70 watt raad ik je aan, de logica die je aanhaalt volg ik .. al kan een 100 of zelfs een 250 ook wel .. al zal je mss de afzuiging moeten aanpassen wanneer je voor 250 gaat .. waarom zeg ik dat het kan (ook al kan die grotere opp aan) meer wattage (lees meer licht) zorgt voor een grotere opbrengst, je ruimte is hoog genoeg voor die 250 dus je kan ook wat met de diepte straling van die lampen .. het teveel aan grondopp reflecteerd van je wanden terug naar je planten (indien deze wit zijn tenminste) ..

anywho, ik ben maar een nieuwsgierige amateur die een foto wil zien ..

Comment

35x35, daar past geen HPS lampkap in hoor.

Ga voor wat spaarlampen.
      sigpic
      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Comment

k snap niet echt wat jullie bedoelen maar als ik daar hps in wil dan gaat dat toch zeker wel passen.
          idd de kap op maat knippen maar of het wel of niet zou passen is mijn vraag niet daar heb ik al lang en breed over na gedacht. het gaat mij om het licht en hitte ontwikkeling

Comment

Ikzelf heb laatst een kweek gedaan met 1200 watt op een vierkante meter. Dat was een volledig succes, dus 100 watt op 30x30 zou moeten kunnen.

Nou heb ik ook gemerkt dat mijn toppen niet alleen dikker worden, maar ook hoger. Ik redde het maar net met mijn 1.80 hoogte. Jij hebt minder hoogte dan ik, dus dat zou een probleem kunnen worden. Wat dat betreft zou ik weer 70 aanraden.

Misschien zou een dimbare lamp het mooist zijn: Op 70 watt tot de groei eruit is, en dan naar 100 watt.

Comment

Op de oppervlakte die je hebt zou ik werkelijk niet voor HPS gaan.
              Ja het kan, maar de opbrengst zal niet veel beter zijn dan wanneer je er wat spaarlampen in hangt.

Hoe er rekening mee dat je met een HPS ineens ook in een VSA en relais of schakelkast moet investeren.
              Is het dat allemaal waard, wetende dat met een aantal spaarlampen vergelijkbare oogsten kunnen gehaald worden?

In uw geval zou ik het dus afraden.
              sigpic

Comment

ja dat is idd mis waar dat de planten miss te hoog worden maar ik wou ook om dit tegen te gaan sog gaan gebruiken ik denk dat dat de hoogte wel zou drukken.
                is het mogelijk een vsa van 100 w te gebruiken en een lamp van 70 dan zou ik ze makkelijk kunnen wisselen

een 70 of 100 wat lamp is bij elkaar (lamp vsa kap) 60eu en als je spaar lampen gaat kopen dan zijn die ook best prijzig als je goede wil hebben voor de kweek.
                ook heb ik al een keer onder spaarlampen gekweekt en dat deet het niet veel beter dan de led waar die nu onder staad en dat was 2x 21w spaarlampen en dit is 14w led.
                dus spaarlampen zijn van de baan

Comment

sigpic

Comment

Dat is toch een SOG dan? Heel kleintje, maar toch

Zal wel SCROG bedoelen.

Paar van die witte led spots zou misschien ook goed werken? Die schijnen tenminste recht omlaag (in tegenstelling tot spaarlampen).

Zoiets bijvoorbeeld:

Weet niet of specifiek die lampen werken, maar ik bedoel zoiets. Niet al te duur, redelijk efficient en in een standaard armatuur in te passen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                      Paar van die witte led spots zou misschien ook goed werken? Die schijnen tenminste recht omlaag (in tegenstelling tot spaarlampen).

Zoiets bijvoorbeeld:
                      http://www.aliexpress.com/item/Free-...564288993.html
                      Neen!
                      sigpic

Comment

Ha, ok

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Heb hier kast van 40x40x70 hangt een 100w hps in dat gaat prima word gekoeld met een 140m3 pc fan.

Een 100w hps gaat prima lukken in je kastje. Zelfs 150w gaat lukken mits je rond de 200m3 afzuigertje erbij pakt.

En dat @$#@^/& dat een hps onder de 250w nogal weinig meer effectief zou zijn als tl of spaarlamp is onzin in mijn ogen. Zelf al haal je niet meer gram per watt dan nog harden je toppen onder hps een stuk beter. Minder fluffy dus.

Greetzz
                          Last edited by mafferd; 6 February 2014, 21:13.

Comment

De grens ligt bij 150W, maar dat is zeker geen onzin. HPS lampen onder de 150W hebben gewoon nauwelijks meer efficientie dan TL. Dat is gewoon een feit. Qua temperatuur scheelt het dan dus ook niets meer.

Maar goed een TL gaat zeker niet passen in deze kast en spaarlampen hebben door hun ontwerp al last van verliezen. LED spotlights mogen niet van Gamm, dus dan blijft er weinig anders over ...

Comment

Comment

Bezig...
                              X