Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 of 100 watt hps

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 70 of 100 watt hps

Heb je wel de juiste TL lampen gebruikt? Die standaard Secret Jardin T-Neon lampen zijn bijvoorbeeld al gauw 30% minder efficient dan een goeie Philips of Osram buis. Bij 55W tenminste. Bij lagere wattages TL buizen (onder de 40W of 36W) is de efficientie ook een stuk lager. Bij de 75W buizen ook trouwens.

Aan de andere kant, er is meer dan alleen efficientie. Wellicht dat je door het meer rode spectrum van HPS toch net even hardere toppen krijgt dan van de andere lichtbronnen. Kan ook aan het soortje liggen trouwens.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mafferd View Post
        maar goed het stoort mij gewoon dat sommige mensen hier altijd de kleine hps lampen onderuit praten
        Zeker en vast niet maar laat ik mijn eigen motivatie nog maar eens herhalen:

"Hou er rekening mee dat je met een HPS ineens ook in een VSA en relais of schakelkast moet investeren.
        Is het dat allemaal waard, wetende dat met een aantal spaarlampen vergelijkbare oogsten kunnen gehaald worden?"

sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Ok ok Gamm kan me wel vinden in je beredenatie.

Maar voor spaarlampies zul je ook het nodige moeten investeren. Lampen, fittings, snoeren evt reflectors. Al met al bennje voor laten we zeggen 100w hps zon 100 euro kwijt. Voor 100w aan sl verlichting ben je zon 70 euro kwijt dus zo groot vindt ik die verschillen niet. Een 23w tornado spaarlamp kost bijv ook al een 9 euro

Greetzz

Comment

ok mafferd aan jou reacties heb ik wat ik denk dat ik dan tog voor 100w hps ga en je heb al een setje voor 60 eur op internet dus ik denk dat dat ook nog wel het goed koopste is
            en gamm ik zet er gewoon rustig 4 planten in hoor en dan SCROG idd dan komt het helemaal goed dacht ik zo

hier nog wat pics van hoe het er nu bij staad
            20140206_144116.jpg20140206_144037.jpg20140206_144028.jpg
            don't drink and drive smoke and fly

Comment

Wil nog wel even toevoegen. Dat die 100 euro wat ik rekende voor de 100w hps systeem. Dat het wel inclusief een schakelkast/relais kast moet voor 100eurie. Kan je wel sterk aanraden niet een vsa van een hps aan een simpel tijdklokje te hangen. Deze blijven echt vaak hangen en is dan niet meer functioneel en gaat een brandgevaar vormen.

Ja ook ik was zo eigenwijs het zonder relais te doen. Dit was gelukkig met een duure variant en heeft mijn toen niet voor problemen gesteld. Gelukkig niet! Ik weet nu beter.

Hier is een voorbeeld van een timer die een hps schakelde!

uploadfromtaptalk1391879043983.jpg

Duidelijk mag zijn dat de draden zijn verbrand. Als je zelf handig bent met elektra zou je zelf een relais laten schakelen door een timertje. Anders toch beter wel een schakelkastje compleet erbij halen.

Greetz

Verstuurd van mijn Supergeile tablet met Tapatalk.

Comment

ja een tijdschakelaar die 1800 watt aan kan zou tog geen probleem zijn als ik daar een lamp en afzuiging op zet wat bijelkaar 200w is

Comment

Comment

o ja daar had ik eve niet aan gedacht die piek spanning bij het op starten ja daar moet ik dan idd wel ff naar kijken
                    nou is gelukkig een vriend van me electrichen dus kan ik zijn hulp in roepen met dat soort dingen voor de vijlighijd
                    met led is dat toch geen probleem anders moet ik er ff snel achter aan

Comment

Koop gewoon een ander formaat kastje, kost in de kringloopwinkel geen drol en je zit niet met die beperkingen in welke lamp je zou kiezen.
                      35x35 is gewoon een heel vervelende afmeting om wat mee te kunnen.

Comment

Heb net nog eff een tijdschakelaar van 3500w uit elkaar gesloopt. Denk ga dit nog even hier droppen.

Sta toch echt versteld hoe bagger en cheap die dingen in elkaar zijn gezet.

uploadfromtaptalk1392062534312.jpguploadfromtaptalk1392062549794.jpguploadfromtaptalk1392062563046.jpg

Blijf het raar vinden dat die dingen een keurmerk kunnen krijgen. 2,5 mm kwadraad trekken we voor een stopcontact in huis . Maar hier stoppen ze rustig 0.75mm kwadraad in waarvan verwacht word dat het 3500w moet kunnen schakelen. Erg vreemd.

Ma goed mn punt is wel duidelijk nu.

Greetzz maffy

Comment

Die zien er idd wel een beetje heel zielig uit ja.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                            X