Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantje groeit niet verder

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Plantje groeit niet verder

Korting op 420shop
    Beste mensen

Ik heb een vraagje ik heb op dit moment een plantje in mijn vensterbank staan die gaat komende week de kast in.

Het plantje is nu 7 dagen boven de grond. Nu had ik eerst een 'stomme' fout gemaakt door hem in een bloempot te zetten zonder gaten waardoor hij veelste nat bleef.

Nu heb ik het plantje overgepot in een 11 liter pot met op de bodem 4a 5 cm hydrokorrels en 10 gaten in de bodem op een bak.

Dit heb ik 15 april gedaan smorgens toen het licht begon te worden. Ik heb hierbij het plantje voorzichtig uitgegraven zag dat het worteltje al aardig omwikkeld was al veel wortelharen zichtbaar en ook enige vertakkingen zijn aanwezig.

Maar sinds ze boven is gekomen in de bloempot en ik het plastic folie van de pot gehaald heb is ze gestopt met groeien nogsteeds alleen de lob bladeren (welke wel groen zijn) maar nog helemaal geen groei activiteit afgelopen 5 dagen.

Fact:

Temperatuur:
    Min - 20 a 21
    Max - 25 a 26

Water: onbehandeld lauw kraanwater wat ik vernevel boven de aarde (omdat ze in de bloempot echt te nat heeft gestaan)

Aarde is balkon en terras aarde (dacht is dure grond en er zit voeding in dus dat is handig) maar na wat verder zoeken kwam zag ik dat ik beter universele potgrond kan gebruiken

Verder niets toegevoegd. En heb de grond laten uitdrogen vanmorgen alleen langs t randje van de bak een klein scheutje water gedaan verder de toplaag ook beneveld

Kan ze nog bijkomen van zo'n groei achterstand of gaat dit hiermede goedkomen

Vrijdag 11 april

13 april

En 15 april

Ik zal als ik thuis ben weer een nieuwe foto maken maar vanmorgen nog geen verandering zichtbaar.

Nu snap ik dat er wat stress is geweest en dat ze nu eerst weer goed moet wortelen, maar bij te weinig licht had ik op z'n minst tekenen van strek moeten zien toch en ook al een paar bladeren lijkt mij.
    Of ben ik ongeduldig?

Ik hoop snel wat te horen

Ps morgen naar grow world in nieuw vennep

Re: Plantje groeit niet verder

Denk dat je met wortelrot zit doordat ze te nat stond.
    Ik vrees dat dit niet goed meer komt. Indien je lobblaadjes al verkleuren dan is er iets grondig verkeerd.

Beter opnieuw beginnen.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

K laat dr nog wel paar dagen staan gelijk nieuw zaad halen en laten ontkiemen.

Kan t ook dat t aan de grond ligt de wortel zag er 2 dagen geleden zag die er naar mijn inzicht gezond uit.

Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk

Comment

Gezond?

Zoals het er nu uitziet lijkt het alsof ze nog maar enkele uurtjes haar kopje boven de grond heeft gestoken...
        Feit dat ze zo al 7 dagen staat betekent niet veel goeds. (Jammer genoeg)
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Haha Nouja gezond is misschien een ongelukkige woordkeus.
          Maar vanmiddag ga ik nieuw zaad halen. Dus dan gaan we overnieuw beginnen. Met andere grond.

Ik denk dat dit inderdaad een verloren zaak is.

Het andere zaadje wat ik geplant had iets van 6 dagen terug heeft zich ook niet laten zien. Terwijl die toch ook al een wortel van 5 cm had met de eerste vertakkingen toen ze in een grote pot ging. Denk dat de aarde overbemest is.

Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk

Comment

Bezig...
          X