Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan ik al toppen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kan ik al toppen?

Korting op 420shop
    Beste kwekers,

ik ben met mijn eerste (micro)kweekje bezig. Het gaat om een white widow onder 3x 20W lampen. Momenteel is ze 11 dagen oud en ik zie meerdere internodes. Het punt is: het blad zit erg dicht op elkaar dus naar mijn idee is het dan moeilijk/risicovol om te toppen. In wil gaan toppen omdat ik liever niet een al te hoge plant wil. Het lukt niet goed om een foto te maken, maar het zou fijn zijn als hier iemand me kan vertellen wat ik het beste kan doen.

En hoe ziet ie er verder uit?

Groeten!
    Attached Files

Re: Kan ik al toppen?

Rijp om te toppen......lijkt mij....wat jullie? ze zien er niet slecht uit wat mij betreft.
    (3x 20W lampen) Wat zijn het voor een lampen die je gebruikt? Succes ermee!

Comment

Kijk hier es
      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
      (running)

Comment

Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm wordt mij gezegd!!
        Bij mij werkt de link niet....kan aan mij liggen maargoed.

Comment

Bij mij werkt ie wel.. Maar als je gewoon "toppen" invoert en alleen op "titel" zoekt heb je al snel wat je zoekt..
          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
          (running)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jor74 View Post
            Rijp om te toppen......lijkt mij....wat jullie? ze zien er niet slecht uit wat mij betreft.
            (3x 20W lampen) Wat zijn het voor een lampen die je gebruikt? Succes ermee!
            2 philips genie warm white en 1 calex warm white spaarlampen. Eigenlijk moet ik cool white hebben voor de groei, maar las dat dit ook moet lukken en dat lukt naar mijn mening ook redelijk.

En @shivaman, helaas kan ik hem ook niet openen..

Maar bij toppen knip ik dus de nieuwste twee blaadjes er af? And that's it?

Comment

Voorbeelden antwoorden en aantal foto's zeggen het allemaal in de topic die ik ook al eens heb aangemaakt...check binnenkweken/micro ik heb de titel " 1e keer toppen ....beetje gelukt?" nogmaals succes!

Comment

Link doet het niet idd.

Maar die plant kun je al prima toppen

Vanaf de 3de node inclusief lobblaadjes is je plant te toppen
                2de node is te doen maar die zijscheutjes zijn meestal niet zo snel als die erboven.

Comment

Heb hem gezien. Resultaat bij je zag er goed uit! Ik denk dat ik nog een dag wacht, omdat het nog erg vol zit en de bladsteeltjes zijn nog erg kort. Als ik nu ga knippen ben ik bang dat ik de plant beschadig.

Bedankt voor de reacties!

Comment

Het zal misschien wel meevallen...... Ik was zelf begonnen met toppen op het moment dat ik in de hoogste internode (3e/4e) zat, en toen er al hele kleine (nieuwe) blaadjes in die zelfde oksel begon te groeien. Of dat het juiste moment is weet ik niet maar kreeg de indruk dat het wel tijd werd om te beginnen met toppen. Op dat moment zag ik nog geen haartjes wat het geslacht bepaalt. Dit is overigens mijn eerste kweek en heb al menig plantjes getopt op die manier en ging prima van 1 top (door te toppen) naar 2 toppen!! Post ff wat foto's zodra je hebt getopt!! Succes ermee!!

Comment

Toppen is geen atoomwetenschap heh...knip gewoon het bovenste stuk eraf. Klaar.
                      Dus niet alleen de blaadjes.

Hoe sneller je topt, hoe minder zijtakken je plantje krijgt.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Meestal toppen vanaf 4 a 5 nodes of zijtakken.
                        vanaf dat de plant getopt is en alle nodes komen of dezelfde hoogte van elkaar,kan je ze op 12/12 zetten.
                        dan groeien ze mooi gelijk en dit voor zo nog een 2a 3 tal weken eer ze bloei inzetten.

Comment

Ging het maar zo mooi in de praktijk eh...
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb de plant net getopt. Naar mijn idee is het wel goed gegaan. Ben benieuwd hoe ze er op gaat reageren!
                            Attached Files

Comment

Welk ras is dit? :cool:

Comment

Bezig...
                              X