In't rood komt van een ander forum, hier gaat mijn vraag over...
wattage divided by voltage will give you amperage.
ie 200W / 240V = 0.8333A
in mijn geval: 2x200W & 3x125W = 775W / 240V = 3.229
no way do u need a 13 amp fuse with a 200watt enviro!!!
It's an electronic ballast too with a low start-up surge, so even 5A is too high really.
I run 3 x 200 watt enviros on a single 5A fuse. Never blown yet.
u'll probably find that the 13A plugs came fitted with 13A fuses & whoever put them together cba changing them.
Mebe u should inform whoever u bought it off that it should be fused lower.
A 3 kw kettle or fan heater u would expect to be on 13A. Not a 200w light bulb
*binge_ninja is running his on 3A & he's not complained yet.
Don't forget, ur not only protecting urself against a dodgy bulb, ur also protecting an expensive bulb against dodgy power supply or wiring....
Having the wrong fuse in could cost u a bulb.
Ten eerste: wa is een 13A fuse? ik veronderstel gwn stopcontact?
Uit deze uitleg hierboven af te leiden heb ik me mijn 5 enviro's (775W) dus zo'n 13A ding nodig. (of niet? want ik heb begrepen dat alles onder de 700W maar op 5A mag staan, moet ik dan inees voor die 75W extra naar 13A gaan?)
Ten tweede: waar kopen jullie zo'n E40 aansluitingen want die kerel van den Brico bekeek mij nogal ask der achter vroeg...
Ten Derde: Ik was van plan zelf iets in mekaar te vijzen, waardoor da ik dus met 5 apparte stroomkabels zit, kwou deze in een stekkerdoos van 5 te steken, vast te schroeven tegen mijn zelf gemaakt ding en dan die 1ne aanluiting van die stekkerdoos op nen timer te zetten...
Wa is dan al die zever dat er bestaat rond die 13A 'fuse'... enz
Allee kwil dus gewoon wa uitleg van mensen die da der iet van snappen
Thnx & Grtz
wattage divided by voltage will give you amperage.
ie 200W / 240V = 0.8333A
in mijn geval: 2x200W & 3x125W = 775W / 240V = 3.229
no way do u need a 13 amp fuse with a 200watt enviro!!!
It's an electronic ballast too with a low start-up surge, so even 5A is too high really.
I run 3 x 200 watt enviros on a single 5A fuse. Never blown yet.
u'll probably find that the 13A plugs came fitted with 13A fuses & whoever put them together cba changing them.
Mebe u should inform whoever u bought it off that it should be fused lower.
A 3 kw kettle or fan heater u would expect to be on 13A. Not a 200w light bulb
*binge_ninja is running his on 3A & he's not complained yet.
Don't forget, ur not only protecting urself against a dodgy bulb, ur also protecting an expensive bulb against dodgy power supply or wiring....
Having the wrong fuse in could cost u a bulb.
Ten eerste: wa is een 13A fuse? ik veronderstel gwn stopcontact?
Uit deze uitleg hierboven af te leiden heb ik me mijn 5 enviro's (775W) dus zo'n 13A ding nodig. (of niet? want ik heb begrepen dat alles onder de 700W maar op 5A mag staan, moet ik dan inees voor die 75W extra naar 13A gaan?)
Ten tweede: waar kopen jullie zo'n E40 aansluitingen want die kerel van den Brico bekeek mij nogal ask der achter vroeg...
Ten Derde: Ik was van plan zelf iets in mekaar te vijzen, waardoor da ik dus met 5 apparte stroomkabels zit, kwou deze in een stekkerdoos van 5 te steken, vast te schroeven tegen mijn zelf gemaakt ding en dan die 1ne aanluiting van die stekkerdoos op nen timer te zetten...
Wa is dan al die zever dat er bestaat rond die 13A 'fuse'... enz
Allee kwil dus gewoon wa uitleg van mensen die da der iet van snappen
Thnx & Grtz
Comment