Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DIY afzuiging met filter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    DIY afzuiging met filter.

    Korting op 420shop
    een hele goeden avond heren!

    ik ben bezig met een klein hokje in m'n kast in te bouwen en wil daarvoor een eigengemaakte afzuiging met filter maken

    heb al wat dingen besteld zoals 4 computer fannetjes van noise blockers en een Fan Controller.

    nou heb ik al een soort van carbon filtertje gemaakt moet alleen nog gevuld worden met actieve kool

    wat kan ik het best doen met de computer fannetjes 2 inbouwen in een afzuigbuis en daarvoor het filter dus in de kast het filter Slang fan 1 fan 2 UItlaat

    en volgens mij zuigen computer fannetjes beter dan dat ze blazen door een filter of is dit onzin?

    nou lijkt me dat helemaal niet optimaal qua luchtstroom dus had ik wat bedacht hier een super mooie tekening met paint haha XD
    afzuigdoosfilterding.jpg hoop dat het een beetje duidelijk is de bedoeling is dus om vanaf mn kast met een klein stukje slang naar een doos met carbon filter en 2 fannetjes er in, zoals je op de tekening ziet

    zo blaast een fan door het filter en de andere zuigt alles aan zodat de lucht mooi verdeelt word door de koolstof wat denken jullie hierover ??

    Groetjes Chin!

    #2
    Re: DIY afzuiging met filter.

    Koop een goede ventilator danwel een inbuisfan. De pc fannetjes hebben niet genoeg kracht om de stank de box door te trekken. Ik heb ze er ook hangen voor de zuurstof en luchtcirculatie binnenin de tent maar dat puur voor de plantjes. Maar voor afzuig en filter zou ik als ik jou was een goede afzuiger met goede filter aanschaffen want de lucht (stank) krijg je zo niet goed door weggefilterd. Succes.

    Comment


      #3
      Re: DIY afzuiging met filter.

      Hangt er een beetje vanaf hoeveel afzuging je nodig hebt, maar ik heb ook een PC fan en dat gaat prima op een 2x55 T-neon armatuur. Ook met koolstof filter erop.

      Ik zou zelf die fans niet zo in serie zetten. Lijkt me beter om ze ieder een eigen uitlaat te geven en een eigen koolstoffiltertje.

      Het grote nadeel van de koolstofilters die dun genoeg zijn voor een PC fan, is dat ze vrij snel vol zitten en dat het dan alsnog gaat stinken. Ander

      Ben zelf ook nog steeds op zoek naar een bewijs of PC fans nou beter afzuigen of inblazen, maar heb daar niets van kunnen vinden. Voel het verschil zelf niet tussen het filter voor of achter de fan plaatsen. Heb voor een paar euro een anemometer besteld bij Aliexpres om de uitgaande windsnelheid mee te meten. Zal wel niet heel erg nauwkeurig zijn, maar hopelijk is het voldoende om een verschil te herkennen zodat ik eindelijk mijn nieuwsgierigheid stillen

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: DIY afzuiging met filter.

        Beste wietefras, welk merk of welke koolstoffilter gebruik je dan? Ik wil na de zomer ook een micro beginnen. Heb zojuist je kweekverslag even (snel) doorgenomen en kon zo snel niet vinden.
        Grow bitch! Grow!

        Comment


          #5
          Re: DIY afzuiging met filter.

          Ik kocht de koolstoffilters bij Ikea. Van die filters die voor afzuigkappen bedoeld zijn. Weet even de exacte naam niet meer. Ze lagen in de schappen in dat magazijn gedeelte voor de uitgang.

          Dat soort filters verkopen ze ook bij Handyman winkels.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: DIY afzuiging met filter.

            Dank u! Geen idee dat je die kon gebruiken, die heb ik hier ook hangen boven het fornuis. Dan zal ik dat eens even gaan uitzoeken. Bedankt! Ik zocht al even naar zoiets ipv de normale afzuiging van een tent.
            Grow bitch! Grow!

            Comment


              #7
              Re: DIY afzuiging met filter.

              Hou er alleen wel rekening mee dat dat alleen werkt voor een kleine kweek met niet al te sterke afzuiging en waarschijnlijk ook niet al te sterke "geur" productie van de planten. Ik red het met mijn 2x55W T-neon armatuur net wel met die afzuigkap koolstoffilters, maar voor een wat grotere kweek gaat dat vast niet meer werken.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: DIY afzuiging met filter.

                Ja dat had ik wel verwacht, ik twijfel nog tussen de 55 en de 75watt TNeon . Ja de bedoeling is 2 of 3 bleu berry auto's. En anders probeer ik 2 van die filters los van elkaar. Ben al blij dat het werkt, had geen idee hoe ik het anders moest doen micro, zonder die van de tentjes te gebruiken.
                Grow bitch! Grow!

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: DIY afzuiging met filter.

                    Ik wilde zelf een hokje maken van 60b 50d en 100h, maar toevallig kwam ik gister een tentje tegen op Google van 60b 60d en 90h dus ik ga voor dat tentje. Over scrog weet ik eigenlijk nog niks, dus dat zal ik eens een keer moeten uitzoeken. Maar Bedankt voor je tip! Desjop zit hier om de hoek dus daar rij ik weleens langs voor de info over de afzuiging.
                    Grow bitch! Grow!

                    Comment


                      #11
                      Last edited by Exmember3559; 24 June 2014, 15:22.

                      Comment


                        #12
                        Re: DIY afzuiging met filter.

                        Dat is hem ja, ja ik zag dat die compleet goedkoper is als wat ik zelf van plan was. Mooi meegenomen en het scheelt wat werk. Ik ga me zeker inlezen over scroggen, heb nog even de tijd dus komt goed. Bedankt voor je info!
                        Grow bitch! Grow!

                        Comment


                          #13
                          Re: DIY afzuiging met filter.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Giel View Post
                          Dat is hem ja, ja ik zag dat die compleet goedkoper is als wat ik zelf van plan was. Mooi meegenomen en het scheelt wat werk. Ik ga me zeker inlezen over scroggen, heb nog even de tijd dus komt goed. Bedankt voor je info!
                          geen probleem neem je tijd beslis niks overhaast

                          Comment


                            #14
                            DIY afzuiging met filter.

                            Hmmmm hoeveel plantjes zou je in zo een klein hokje krijgen ?

                            Comment


                              #15
                              Grow bitch! Grow!

                              Comment

                              Bezig...
                              X