Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lage wattage hps - spaarlamp/neon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lage wattage hps - spaarlamp/neon

    Korting op 420shop
    70w(90Watts actual)- 6000Lumen 67Lumen/Watt
    100w(124Watts actual)- 9500Lumen 76Lumen/Watt
    150w(199Watts actual)- 15000Lumen 76Lumen/Watt
    250w(300Watts actual)- 29000Lumen 97Lumen/Watt
    400w(468Watts actual)- 50000Lumen 107Lumen/Watt
    600w(660Watts actual)- 90000Lumen 136Lumen/Watt
    1000w(1140Watts actual)- 140000Lumen 140Lumen/Watt

    As you can see, the efficiency doesn't start to get worthwhile until you get up into the 250W-400W+ range. So I guess you could argue that CFL is the obvious choice for someone who wants to stay under 250 watts...

    So, are you bummed out because you think $60-$100 bucks for one of those huge 150watt cfl lights is unfair? So do I. The GOOD news is that in terms of light output per watt, the smaller CFL bulbs are more efficient than their larger counterparts. See the enclosed data below

    CFL Chart
    26W- 1700Lumen 65Lumen/Watt
    42W- 2600Lumen 62Lumen/Watt
    65W- 3400Lumen 52Lumen/Watt
    85W- 4200Lumen 49Lumen/Watt
    105W- 6900Lumen 66Lumen/Watt
    150W- 8200Lumen 55Lumen/Watt
    200W- 10000Lumen 50Lumen/Watt



    had ook al gelezen op forum dat HPS voor micro kweek onder de 250w niet interessant is. nu stel ik mij de vraag met tneon minder warmte enzo en ook veel lumen te halen maar als je met autoflowers werkt die je moeilijk kunt scroggen/toppen die dan de "hoogte" in gaan groeien verlies je dan niet veel van je tneon met vb 2x55wat ..., ben je dan toch niet beter af met 70w hps ? vb voor in darkstreet 60x60x120

    wat denken jullie

    #2

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: lage wattage hps - spaarlamp/neon

      Kies de verlichting die bij je oppervlakte past.

      Op 60x60 heb je minstens 250W hps nodig, eigenlijk is 400W beter.
      Maar omdat je hoogte beperkt is, en dus ook wel moeite zult hebben met de temperatuur kun je er misschien beter 2 TNEON setjes naast elkaar in hangen.
      Je zult ook dan nog flink moeten afzuigen om het onder de 30 graden te houden.

      Diepte heb je dan niet, onder Tneon moet je scroggen voor het beste resultaat.
      Da's geen straf, ik vind het een stuk makkelijker dan alles zo maar laten groeien en hopen dat het goed gaat.

      Autoflowers zijn voor buiten.
      Waarom zou je binnen autoflowers kweken, je kunt namelijk niets regelen, de planten doen dit voor je.
      Normaal kun je zelf beslissen hoe lang je voorgroeit, met autoflowers niet, dan is het maar afwachten wanneer ze zin hebben.
      Auto's hou je ook liefst onder langer licht 18-20 uur per dag tot het einde van de kweek.
      Da's ook een stuk duurder in stroomkosten dan een niet-autoflower, die je op 12 uur licht kunt laten bloeien.

      Mgoe, ik zie net, registratie 2009 dus je zou alles inmiddels moeten weten toch ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: lage wattage hps - spaarlamp/neon

        thanks voor de reply's, ben er zelf nog niet aan uit welke setup het wordt maar neem er mijn tijd voor en wie weet pas enkel als ik op men eigen woon ( ergens dit jaar..)

        @qnq
        waarom ik dacht aan lowryeder is mijn eerste bedoeling is micro dus die blijven lager en zijn snel klaar en ik hoef geen tientallen grammen volgens mij begin ik met microkweek laag wattage kweekje met tneon 2x36 of 2x55w met 2plantjes onder en hiermee misschien 10gr mee te halen zou voor mij al genoeg zijn ( wel dan kijken of het wel opbrengt "investering" enzo) of verdiepen in scroggen en toch normale grote planten zetten..
        en van registratie 2009 was het met 400w hps alles erop en eraan nu door omstandigheden gestopt ermee ook groot deel dat ik gestopt ben met wiet roken , nu is het enkel op gelegenheid daarmee dat ik twijfel of hps wel rendeerd voor mij ..

        zelfbouw komt mij toch niet zoveel goedkoper uit of die ""micro"" tentjes kan eventueel starten met tneon en rook ik meer naar hps

        nu kheb nog tijd om te beslissen , ben ook nog veel aan het inlezen over de 90w ufo leds..


        alvast bedankt grtz

        Comment


          #5
          Re: lage wattage hps - spaarlamp/neon

          Het kweken van die planten is wel een verslavende bezigheid. Ik ben zelf ook begonnen met een 2x55W T-neon armatuur op een ruimte van ongeveer 30x60 in een stellingkast. De kast was iets groter, maar het belichtte stuk onder de lamp is ongeveer zo groot. Daar kwam 50g wiet vanaf. Heb nou een 250W HPS en dat gaat toch wel een heel stuk harder.

          Voor een 60x60 kastje heb je twee van die 2x55W armaturen nodig of een HPS lamp (150W tot 250W). Die led UFO zou ik niet aan beginnen. Zie alleen maar ellende in die verslagen langskomen en marginale oogsten.

          Een moderne 150W HPS geeft overigens al iets van 18.000 lumen (120lm/W). Een 2x55W T-Neon armatuur geeft iets van 9600 lumen (87lm/W).

          Maar goed, de vraag is inderdaad, hoeveel heb je nodig en dan is een enkel 2x55W armatuur waarschijnlijk wel voldoende. Kun je met een kleinere afzuiger toe en een kleiner tentje of zelfs inbouwen in een standaard kast. Ben je niet veel geld kwijt en het is lekker stealth.

          Al ben ik wel veel meer gaan verbruiken nu ik zelf kweek. Eerst misschien een gram in de maand en nu makkelijk twee gram per week.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: lage wattage hps - spaarlamp/neon

            thx voor je reactie , inderdaad daar zit mijn twijfel ook , maak ik een mini kweekkastje / zoals http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...6w-Tneon/page5 in principe is dit genoeg voor mijn gebruik aangezien ik niet meer wil gan roken op 1 of andere manier kom ik er te paranoia van als ik teveel rook misschien vroeger teveel nu wil ik proberen iets liggen hebben eraf te blijven maar dan als er vb eens barbeque of wekend op camping is zelf lekkere wiet die nie al te hooge thc is meer voor te relaxen snapje.. rook ik teveel doe ik het weg, wil ik meer gaan roken gebruik ik het als voorgroei hokje

            nu an de andere kant had ik ook ged8 kweektentje set 60x60x150 100 of 150w hps enzo erin kan dan ook wat meer wiet kweken maar met meer medise werking (arthritis).. en als ik dan opnieuw merk van mezelf rook opnieuw teveel is een tentje rapper verkocht of een zelfbouw kastje dus in die zin denk ik dat tenten goedkoper uitkomen + makelijker optebergen zijn.


            maar zijn allemaal plannen door elkaar momenteel zal eerst nog wat verder vergelijken inlezen en proberen voor me zelf uit te maken hoe ofwat

            thx voor de reply's

            Comment


              #7
              Re: lage wattage hps - spaarlamp/neon

              Ja, zelf een kastje bouwen is nog een hoop gedoe. Zo'n tentje zet je neer en dan ben je klaar.

              Succes!

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: lage wattage hps - spaarlamp/neon

                inderdaad en de prijs voor een tent bouw je geen deftig kastje , we hadden in de tijd zelfbouw kast gemaakt maar wel alles zelf dus geen ombouw van kast ofzo en de prijs was bijna hetzelfde als je alles samen teld (scharnieren , vijzen ,......) + dat deze moeten afgebroken worden nooit meer dezelfde zal zijn en tentje kan je indien beu bent makelijker verkopen

                Comment


                  #9
                  Re: lage wattage hps - spaarlamp/neon

                  Mijn kastje is gemaakt van een stellingkast van 25 euro met wat reflecterende folie eromheen geplakt. Dat was op zich wel goedkoper dan een tentje, maar ook een hoop gedoe.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Re: lage wattage hps - spaarlamp/neon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                    Mijn kastje is gemaakt van een stellingkast van 25 euro met wat reflecterende folie eromheen geplakt. Dat was op zich wel goedkoper dan een tentje, maar ook een hoop gedoe.
                    uhu als ik het echt micro hou dan zal ik zelf iet bouwen wil ik iets groter met plannen voor hps dan in te kunnen plaatsen met tijd wordt het waarschijnlijk tentje;

                    Comment


                      #11
                      Re: lage wattage hps - spaarlamp/neon

                      ik denk eraan uit te zijn..

                      darkstreet 60x60x140
                      kits hps 150w (agroplant 19 000lumen)
                      kit 125mm + filter 185m3
                      ventilateur a clip
                      easy roller
                      thermo hygro metre
                      biobizz try pack
                      gold label mix light 50ltr
                      test kit PH

                      meeste raden autoflower af binnen dus word normaal vrouwelijk zaad 3a4 plantjes maar toch een kleinere soort te zoeken.

                      en aangezien ook iedereen aanraad om te scorggen bij lage wattage word het waarschijnlijk voorgroeien en dan in grote 50liter pot met scrog 15a20cm net boven maar wat als je een weekend weg bent en ze niet kunt onder '"plaatsen/binden"

                      groeten
                      Last edited by Exmember3559; 25 December 2014, 20:59.

                      Comment

                      Bezig...
                      X