Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scrog vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Scrog vragen

    Korting op 420shop
    Ik wil mijn volgende kweek in scrog gaan doen.

    Nu vraag ik mij het volgende af.

    Mijn kastje is 110cm hoog en ik wil met 2planten gaan scroggen.

    *Hoe groot de potten moeten zijn ik heb 6,5L 11L en 18L. Deze passen allemaal in het hok.

    *Hoe ver moet de rooster/net vanaf de pot rand. Ik lees namelijke verschillende dingen.

    * En hoe groot worden de toppen, lengte.

    #2
    Re: Scrog vragen

    heb je inmiddels al een antwoorden op je scrog vragen gehad?

    ik heb ook nog een vraag erover ben zelf heel benieuwd of je alle soorten kan scroge .

    ben nog geen scroge handleiding tegengekomen.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    de hoogte van het scrog net moet tussen de 15 en 20 cm zijn
    althans dat heb ik het meest voorbij zien komen.

    Comment


      #3
      Re: Scrog vragen

      Beste fcdordt,

      Ik ben begonnen met mijn kweek en de afstand is 20 cm van potrand tot de net.

      Comment


        #4
        Re: Scrog vragen

        ok mooi zo ik ben bij je wezen kijken stoeltje erbij gezet zoals ze dat zo mooi zeggen.

        Comment


          #5
          Re: Scrog vragen

          Potten zo groot mogelijk.
          Hoe groot ze worden hangt af van hoelang je groeit en welke soort het is

          Comment


            #6
            Re: Scrog vragen

            Als je overal verschillende antwoorden leest krijg je die hier ook natuurlijk.

            Mijn gaas hangt op ruim 30cm van de potten, en ik gebruik 18L.
            Mijn kelder is 1.80 hoog, maar met 1.10 hoogte moet je misschien voor 11L potten gaan ofzo.
            Aanpassen is het toverwoord. In een kastje van 1.10 hoog kun je natuurlijk geen hele grote potten kwijt.
            En wat voor oppervlak had je in gedachte per plant ? Ik heb ongeveer 60x60cm per plant. Die oppervlakte is natuurlijk afhankelijk van je lamp.
            Een TNeon bijvoorbeeld heb je een veel kleiner oppervlak onder.
            Alle soortjes kan je scroggen, als je maar lang genoeg groeit. Autoflowers zijn dus niet geschikt.
            Hoe groot de toppen worden, die vraag begrijp ik niet.
            Dat ligt er toch aan hoe lang de plant door groeit en of je lang genoeg blijft scroggen ?
            Het is de bedoeling dat je een horizontale zee van toppen krijgt.
            Als je te vroeg stopt met scroggen wordt het geen scrog, maar heb je een steunnet.

            Lees eens wat kweekverslagen met scrog zodat je de kennis hebt, en pas dat toe (en aan) op je eigen ruimte.

            QNQ2012143.jpg QNQ212.jpg QNQ075.jpg QNQ134.jpg xr81z.jpg
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Scrog vragen

              hey QNQ,

              bedankt voor de reactie op mijn vraag of je met alles kan scroge, ja autoflower had ik begrepen maar dat is toch niet wat ik wil .

              het word bijna zeker k2 en hoe het er nu uit ziet hoop ik van het weekend te starten.
              Denk dat ik ook maar een kweekverslag gaat maken ,dan kunnen de pro"s af en toe is meekijken

              Comment


                #8
                Re: Scrog vragen

                Beste QnQ,

                Het is inderdaad dat je veel leest en uiteindelijke met alle advies je proberen een weg te vinden in de leuke hobby.
                Wat betreft het hokje de 18L potten passen erin en daar heb ik mijn hekje/netje op aangepast.
                Ik dacht als je grotere potten gebruikt een betere buffer hebt.
                En de vraag over hoe hoog te toppen worden had te maken met de hoogte van de potten.

                Maar bedankt voor de uitleg en de hulp.

                Comment

                Bezig...
                X