Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek ooit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1e kweek ooit

    Korting op 420shop
    hallo mede kwekers.

    ik heb een paar vragen over een micro kweek en wat ik er kan van verwachten.

    ik ga met de volgende setup : houten kastje ongeveer 60 cm hoog en 40cm breed, een philips tornado 23w, blueberry van wietzaadjes.nl huismerk.
    ik ben gewoon van plan om zonder extra voeding te kweken alleen met water maar wat kan ik verwachten ?.

    groetjesss

    #2
    Re: 1e kweek ooit

    ik zou eventje kijken bij de andere micro kweekverslagen om antwoord te krijgen op wat je kan verwachten, en ik vraag me af of je kastje hoog genoeg gaat zijn met een lamp erin houd je namelijk nog minder dan die 60cm over dus dat wordt wel een uitdaging om het erin te laten passen en een hoop knakken vrees ik.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

    Comment


      #3
      Re: 1e kweek ooit

      hey fumble, welkom op JD!

      ga je eens inlezen in het Micro gedeelte op dit forum.. hier staat een hoop handige informatie voor jou

      je hebt een hoogte van 60cm geef je aan..je zult dus sowieso moeten gaan `scroggen` omdat je niet zoveel hoogte hebt
      je hebt met een 23W lamp erg weinig licht..grote kans dat je een slap en gestrekte plant krijgt..licht is gewicht, dus misschien een paar extra lampjes erbij?

      je kunt er voor kiezen om zonder voeding te gaan kweken..dit betekent dan wel dat de plant het grootste gedeelte van de tijd met voedingstekorten komt te zitten..dit ga je sowieso terug merken aan je opbrengst..

      maar om even je vraag te beantwoorden met alleen een 23W tornado, zonder voeding,en als beginner denk ik dat je blij mag zijn als je uberhaupt wat te oogsten heb en een rokertje..


      ROEG!

      Comment


        #4
        Re: 1e kweek ooit

        behalve het feit dat je echt veel lampen nodig zou hebben, dit is niet altijd waar maar 23W is wel erg weinig.. al staat er wel een heel mooi voorbeeldje in de microkweekjes van een 32W scrogg kweekje als ik me goed herinner dus daar zou je even naar kunnen zoeken want die had het voor elkaar gekregen een leuke plant met prima topjes te kweken met 32W.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

        Comment


          #5
          Re: 1e kweek ooit

          Heee bedankt voor de reacties. Ik zal dan meer lampen gaan halen maar is het mogelijk om voeding te geven maar alleen voor de bloeifase ? En wat is dan het beste en goedkoopste ?

          Comment


            #6
            Re: 1e kweek ooit

            Als het medium waarin je kweekt genoeg voedingsstoffen bevat voor je gehele groeiperiode dan is het mogelijk om alleen bloeivoeding te geven, en als je merkt dat de plant signalen begint te geven dat hij wat te kort komt zoals het veel voorkomende vergeling van blad, dan ga je even naar montys bladproblemen topic hier op JD en dan kijk je wat je moet bijvoeden.
            Als je dus eerst even wat gaat rond kijken en lezen op het forum zal je zien dat er meerdere topics over voeding zijn en mensen hun ervaringen hiermee.
            Veel leesplezier en succes met je kweek
            https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

            Comment


              #7
              Re: 1e kweek ooit

              oke harstikke bedankt jullie zijn zo vriendelijk

              Comment

              Bezig...
              X