Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lampen kopen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lampen kopen?

    Korting op 420shop
    Hey,
    moet je lampen voor microkweek speciaal kopen of kan je ze ook bij een bouwmarkt of supermarkt halen?
    want ben niet bepaald fan van Online bestelllen.
    and waar moet ik op letten als ik lampen koop.

    #2
    Re: Lampen kopen?

    Wat voor lampen wil je kopen?

    Voor specifieke groei- en bloeilampen ben je aangewezen op een growshop.

    Anderzijds is het mogelijk onder spaarlampen en tl te kweken, met lampen die ook gewoon in huis worden gebruikt.

    Maar wel met veel mindere resultaten dan bij specifieke assimilatielampen.

    In de bouwmarkt kun je voor spaarlampen en tl's terecht.

    Dan moet je wel op de kleurtemperatuur letten.

    Voor de groeiperiode is 6500 Kelvin geschikt en voor de bloeiperiode moet de kleurtemperatuur 2700 Kelvin zijn. (2000 of 2100 Kelvin is beter, maar in deze temperaturen zijn die lampen bij de bouwmarkt -voor zover ik weet- niet te koop. Daarvoor zul je naar de growshop moeten).

    Spaarlampen zijn verkrijgbaar in 2700 Kelvin (bijvoorbeeld de Philips Tornado) en ook wel in hogere temperaturen.

    Tl's zijn in ieder geval in de temperaturen 2700 en 6500 Kelvin te koop.

    Om enigszins redelijk te kunnen kweken, raad ik toch wel 100 tot 200 watt opgenomen vermogen aan (dus een aantal spaarlampen of tl's).

    Terzijde: op spaarlampen staat vaak naast het opgenomen vermogen een vergelijking met de lichtopbrengst van die ouderwetse wolfram gloeilampen in het aantal watts:
    JE MOET ECHT UITGAAN VAN HET OPGENOMEN heavy duty timer laten lopen: die zijn vermoedelijk wel bij een elektra speciaalzaak te koop. In ieder geval heeft de growshop "Greensell" heavy duty timers in het assortiment.

    Lees je eens in bij de rubriek Microkweek: daar kun je veel van leren.

    Succes.
    Last edited by Kwasimodo; 23 September 2014, 08:50.
    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

    Comment

    Bezig...
    X