Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Re: Goedkoopste en beste CFL lampen, iemand advies ?
Waar kan ik de beste en goedkoopste halen...
Heb je al eens met google gekeken ?
Ik kan wel roepen bij 'dampendelampenwinkel' kun je de allerbeste kopen, maar wat nou als die geen filiaal bij jou in het dorp heeft ?
Je mag zelf ook wel een klein beetje moeite doen, of niet ?
Wat is er zo moeilijk aan spaarlampen kopen, of ben je erg onzeker van jezelf, smeer je wel je eigen boterham, koop je wel je eigen kleding ?
Of was je vraag eigenlijk alleen WELKE lampen heb ik nodig ? Want daar zijn de antwoorden wel op te vinden.
Bijvoorbeeld bij de: INFOOoo
Spaarlampen: cool white voor de groei, die zijn wat moeilijker te vinden en warm licht voor de bloei, die zijn makkelijk te vinden.
Je kunt ook groeien en bloeien onder coolwhite, of alleen onder warm white...alles kan, aangezien we het toch al niet meer hebben over "optimaal".
Qua wattage altijd de grootste die er zijn, helaas zijn dat ook altijd de duurste.
Spaarlampen, TL buizen, Tneon, het komt allemaal op hetzelfde neer.
Als je 10 TL buizen kunt ophangen is dat zelfs beter.
Met +/- twintig T5 buisjes van 21W kun je een oppervlak van 100x100 prima belichten.
Voor datzelfde oppervlak heb je misschien wel 50 spaarlampjes nodig.
Onder TNeon/TL/coolwhite spaarlampen kun je beter groeien dan onder hps, alleen passen er niet zoveel plantjes onder.
Als je echt wil voorgroeien moet je rekenen op 2 plantjes per tneon armatuur of 6-8 spaarlampjes per plantje.
T-Neon
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
duurt mess 1 week langer Q en aanschaf kosten heb je met alles, bij de sjop 50 euro met 2 lampe (Groei) erbij. de lampen los kosten 6 euro de stuk. je hebt der 2 nodig dus 12 euries plus 50 62 euries voor bv 2x55watt (110w) T-neon.
QnQ,
dank voor de uitleg. Kleineren en een vergelijking trekken met een kind van vijf in de eerste alinea is nou net een beetje overbodig.
Heb op genoeg sites gekeken. Maar wil geen miskoop doen.
Dan zal ik de vraag anders stellen, Waar kan ik CFL 6500k lampen aanschaffen. Ben namelijk al verschillende winkels afgeweest die het niet verkopen.
Geen miskoop doen? Terwijl je Hubo of Gamma verkiest boven een growshop, het is maar hoe je het aanpakt ja, wat verwacht jij van dingen die er maar half voor dienen. Investeer in degelijk materiaal of kies kinderspeelgoed, Q heeft gelijk...
Comment