Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tneno vs Duo fluor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

tneno vs Duo fluor

Korting op 420shop
    hallo beste mensen ik had eens een vraagje en wel over de tneo 75 watt tl
    ik heb al een armatuur gekocht en wel 2x 80watt groei en bloei in de kleur code 4000K en 2100K
    maar nu zien ik dat die Turbo neon een ander kleur code heeft en wel 6500k en 2700k
    mijn vraag is of het zo veel verschil uit maakt in op brengt of plant groei enz

kan iemand dit misschien toe lichten
    gr flipp

Re: tneno vs Duo fluor

6500 en 2700 liggen dichter bij het optimale bruikbare spectrum voor planten. Dat gaat zeker verschil maken.
    Hoeveel verschil, dat zul je mogen testen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Yep, bedankje naar de shop.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

mmmm dat is minder die schop zijn ook dat ik die t neo 75 watt tl wel in het 80 watt armatuur kon stoppen en dat het niet zo veel uit maakte voor de kelvin kleur code wel voor de levens duur van de lamp

zou dat misschien een oplossing zijn?
        de meiden heb ik net in de bloei gezet
        gr flipp

Comment

Dus als ik het goed begrijp heb je een Duo Fluor armatuur van 2x80W

Daar heb je twee verkeerde lampen bij gekocht, TNeon 2x75W

En nu wil je weten of dat werkt, of dat dat goed is ?

Of het werkt weet je snel genoeg.
          Schuif ze er in en steek de stekker in het stopcontact.
          Of ze goed genoeg zijn weet je over 3 maanden.

En vast een reserve setje Duo Fluor lampen kopen misschien.

Comment

Duo Fluor en TNeon zijn vage handelsnamen voor wat in het echt PL-L heet (feitelijk een dubbelgevouwen T5 buis met een 2g11 4p aansluiting).

Nadeel van die TNeon lampen (van Secret Jardin/Mammoth) is dat ze veel minder licht geven dan de PL-L buizen van gerenommerde lampen fabrikanten. Ik heb een 2x55W armatuur en de T-Neon buizen van SJ leveren 7600 lumen en die van Philips (of Osram) 9600. Dat is toch minstens 25% extra licht.

Veel mensen (inclusief ikzelf) groeien voor onder een MH lamp. Die is ook 4000K, dus dat moet met die 4000K PL-L buis ook wel kunnen.

Maar heb je nou die 80W "Duo Fluor" buizen, of de 75W "T-Neon" (of beide)?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

nee ik heb alles compleet gekocht dus groei en bloei en dan 2 keer
              ik zit dus met een totaal aan 2 armaturen 4x 80 watt totaal
              voor 7 plantjes (bedoelt voor 6) staan al in bloei

op groeit onder 4000k (18/6)en in boei gezet onder 2100k (12/12) 80 watt DUO FLUOR
              op zich gaat alles goed zo ver ik kan zien ,,,, maar kan het beter zonder hps
              vandaar dat ik zit met die kleur code's

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Dus als ik het goed begrijp heb je een Duo Fluor armatuur van 2x80W

Daar heb je twee verkeerde lampen bij gekocht, TNeon 2x75W

En nu wil je weten of dat werkt, of dat dat goed is ?

Of het werkt weet je snel genoeg.
              Schuif ze er in en steek de stekker in het stopcontact.
              Of ze goed genoeg zijn weet je over 3 maanden.

En vast een reserve setje Duo Fluor lampen kopen misschien.
              Last edited by flipp; 4 February 2015, 18:25.

Comment

opgelost
                Our Head Shop and Bong Shop offers pipes, bongs, vaporizers, water pipes, grinders, rolling papers, blunts, ziplock bags, digital scales and many more produ

Comment

Wat ook wel goed werkt zijn de lampen bakken die in de foto shops worden aangeboden,
                  Heb je voor een paar knaken een 100 of 200 watt pl bak met reflectors er bij..
                  - King Willy Seeds - UHR genetics

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                    ..Ik heb een 2x55W armatuur en de T-Neon buizen van SJ leveren 7600 lumen en die van Philips (of Osram) 9600...
                    De T-Neon hebben een temperatuur van 2700K en de Philips zijn 3000K.
                    Iets 'blauwer' dus, dat zal wel een groot deel van het verschil maken.
                    Zie je veel verschil in de structuur van de toppen ?

Comment

Lijkt me dat dat kleine beetje kleurverschil nauwelijks invloed zal hebben. Of op zijn minst verwaarloosbaar vergeleken met 33% meer licht.

Ik had zelf voor de bloei overigens Osram buizen en die zijn 2700K.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Bezig...
                      X