Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag omtrent afzuiging

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraag omtrent afzuiging

Korting op 420shop

vraag 1:
    Ik dacht 4 plantjes te zetten, ik twijfel echter aan die hoeveelheid, ik wil niet na een maand merken dat die planten veel meer plaats innemen dan ik had verwacht. Hoeveel (en welke) planten raden jullie aan bij dit soort kweek? zouden jullie voor scrog gaan of helemaal niet?

vraag 2:http://www.conrad.be/ce/nl/product/8...0A11.ASTPCEN22http://www.conrad.be/ce/nl/product/8...-PC-ventilator
    Hoogstwaarschijnlijk komt er nog een zeer kleine tafelventilator bij die ik op de planten laat blazen (tss lamp en toppen)
    Volstaan deze pc fans als ventilatie volgens jullie?

vraag 3:
    vraag 4:
    Nu een iets meer technische vraag. het bovenste deel van de kast leek me perfect om alle elektronica in te verbergen. Ik dacht dan beide pc fans in de grensplaat tss de 2 delen van de kast te plaatsen en de lucht dan naar de juiste plaatsen te leiden met afzuigslangen. Op die manier wordt het echt een "stealth kast".

Is dit een goede manier van werken of moet ik mijn gedachten op iets anders zetten?
    Is het erg dat er dan constant dezelfde lucht hergebruikt wordt of moet ik een 3e fan (degene met ?) installeren die verse lucht in de bovenste kamer blaast?

schema kweekkast.png
    rood = pc fans
    grijs = afzuigslang
    bruin = koolstoffilter

Sorry voor al deze vragen maar ik wil het echt van de 1e keer goed aanpakken.

Alvast bedankt,
    Wietgoeroe
    Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
    Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

Re: Vraag omtrent afzuiging

Heeft er niemand een antwoord op mijn vragen?
    Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
    Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

Comment

Je luchtinlaten tenminste onderaan binnenbrengen, voor de rest kan je in het topic de kweekruimte volgens mij je antwoord wel vinden.

Suc6,

Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!
      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Werk volgens het KISS principe oftewel keep it simple stupid. Antwoord vraag 1 4 is veel op 0,33 vierkante meter dus scrog.
        Antwoord vraag 2 300 kuub litecan filter met simpele buisventilator. En waar ga je de tafelventilator neer zetten? Ja pc fans kan....
        Antwoord vraag 3 zie 2.
        Antwoord vraag 4 zie Kiss principe en lezen lezen 📖.
        Ps waarom heet je wietgoeroe 😁

Comment

300W spaarlamp wordt nog best warm op zo'n kleine ruimte eh..en past je reflector daar wel in ?
          Denk niet dat je de temp. goed houdt met 2 pc fans, bovendien zijn die te zwak om door een koolstoffilter te blazen/zuigen.
          Je moet wel verse lucht in, en 'oude' lucht uit de kast blazen. Niet circuleren.

En wat de Witte zei.
          Die lucht 'in' gaat niet naar beneden vallen.
          Die gaat meteen langs het plafond rechtsaf naar de uitgang.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ooh ik ging ervan uit dat de pc fans waren voor wat luchtbeweging of actieve inlaat.
            Voor de kleinste buisfan en koolstoffilter ben je 5 tientjes kwijt en geen gezeur. Enne Witte ik zeg niet dat je de inlaat bovenin moet doen maar koude lucht valt wel degelijk langs de wand naar beneden maar alleen als er niet actief lucht wordt weggezogen. Koude lucht is iets zwaarder en zal dan "vallen"

Comment

Bezig...
            X