Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verpotten of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verpotten of niet?

Korting op 420shop
    High jointjedraaien forum,

Ik ben 01/02 begonnen met een microkweekje in een kleine kast, ik gebruikte hierbij spaarlampen samen met TL's. Vond een kleine tent voor een mooie prijs en ben nu verhuisd naar me tent. Met de zelfde verlichting (voor groei)

Nu ben ik 14 dagen verder en me plantje wil niet echt de lucht in heb ik het gevoel gevoel, maar hij toont wel al bloeihaartjes (licht 18/6). Ik heb gevoel dat dit door de kleine pot komt (5,7l)

Ik heb nog 20l potten liggen en aarde, zal ik haar overpotten of niet?

Het Is een Autoflower WW van RQS.

Screenshot_2015-02-15-08-54-33.jpgIMG-20150215-WA0003.jpg

Re: Verpotten of niet?

Hoi Stickart, Hoeveel watt licht erboven, wat voor aarde, voeding?

Comment

Hoi,

2x 18w Coolwhite
      2x 20w Coolwhite
      2x 23w Warmwhite (sinds paar dagen).
      122w totaal.
      Afstand plant-lamp = +- 6cm

aarde lightmix atami, voeding geen (Kraanwater pH 6,5)
      Secret Jardin Ds60 (afbloeien met plug&play 125w (misschien tl's/spaarlampen))

Max temp 26,7-29
      Min temp 20-22 (kamertemp.)
      Vochtigheid 40-55%

Comment

- ik zou zo snel mogelijk overpotten...
        - en je licht moet op 18/6 blijven tot je zal oogsten....

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

[QUOTE=QnQ;509929]Die pot zit nog niet volgeworteld, in twee weken bij dat licht, gok ik, dus als je gaat overpotten beschadig je veel wortels wat weer vertraging oplevert.

- klopt QnQ , maar de dame staat veel te nat op het zicht en ook bij/tegen de stam
            - dus ik denk dat nu overpotten wel goed zou doen..... en water geven aan rand van de pot...
            - wortelstelsel gaat dan ook sneller te werk.
            - maar das ieder zen keuze

- Grts Amazing

Comment

Nu overpotten is kut met die veel te natte grond, laten staan, laten groeien en droogtrekken, je verstoort al je wortels anders.
              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Bedankt voor de reacties, heb toch maar besloten niet verpotten. Want ik heb ookal voorbloei gezien en wil niet minder wiet dan dat ze al gaat geven. De foto staat die wat nat, maar dat is gedaan met een planten spuit, dus geen ml's water met bekertje. Zo hou ik de LV een beetje stabiel ook. Ik was niet van plan om voeding te gebruiken maar ik heb een flesje wortel- en groeistimulator gekocht, en hier een paar druppels van in 500ml water opgelost (Aptus). Sinds dat is er wel beetje vooruit gang.

DSCN0010.jpgDSCN0008.jpgDSCN0011.jpg.

Ik zal wat beter water aan de randen geven, ik deed dit alleen eigenlijk rond de stam een beetje. Zou ik nog meer aarde moete aanvullen tot de ronde bladeren? Ik zie namelijk witte stoppels vormen, denk dat er meer wortel groei wel plaats wil vinden of niet?

Comment

- dan niet overpotten maar ik hing het gedaan hebben....
                  - ik zie net op je foto's dat je temperatuurmeter onder de lamp licht....
                  - bedek deze met een dakje zodat je de schaduw kan meten , en niet met de lamp erop
                  - nu meet je de lamptemperatuur

Comment

En je wil de temperatuur bij de blaadjes weten natuurlijk.
                    Als je nog grond hebt mag je dat best aanvullen.

Het ziet er wel allemaal wat nat uit bij je.
                    Onthoudt dat de meest gemaakte fout teveel water is.
                    Iedereen heeft dat wel eens gehad.

Comment

Hoi,

QnQ en Amazing, heb het toch maar verpot en ik meet me temp meestal in de hoek van me tent achter een pot, waar (bijna) geen lichtval is. Ik geef echt niet meer als 200ml water om de dag, vandaag heb ik wel 500ml gegeven want nieuwe pot.

Ik moet zeggen ze leek eerst schrokken, bladeren hingen allemaal naar beneden, nu staat ze alweer recht. Maar ik zal der even laten uitdrogen dan.

DSCN0015.jpg
                      Last edited by StickArt; 17 February 2015, 13:24.

Comment

Ik denk dat je niet had moeten verpotten, nu blijven ze zeker ff stil staan. Geduld en water geven zijn belangrijke zaken bij tuinieren.

Comment

Zou het Rayfie? Ik heb niet echt over gepot maar de oude pot in de nieuwe gezet, 1kant opengesneden, en de kluit zo een beetje eruit geduwd. Was een kleintje beetje wortel met de oude pot mee eruit, 5-10cm.

Vraagje heeft het wel zin om straks zo een klein plantje te laten afbloeien? Stel dat ze niet groter word dan dat ze nu İs?

Comment

Komt goed, een paar dagen geen water geven nu.
                            Dan gaan de wortels pas echt zoeken.
                            Meer wortels -> groter plantje.

0.2 ml per liter startbooster mag je bij elke volgende waterbeurt erbij geven.

200ml of 500ml water per dag dat zegt me niets.
                            Er is geen 'default' hoeveelheid om mee te beginnen.
                            Je geeft water naar behoefte. Heeft ze niets nodig, geef je niets.

Rustig zo door gaan. Groen = goed.
                            Spaarlampen op 5 tot maximaal 10cm van de plantjes houden.

Comment

- vind dat je nog al veel water geeft....
                              - mijn dame krag na 2 weken maar max 150ml in 35L pot.
                              - wat je ook kan doen is je water afwisselen door 1-3 dagen langs boven te wateren en dan 1x langs onderen en zo verder en verder tot het einde , doe ik ook.
                              - zo gaan je wortels alle kanten uit
                              - blaadjes die hangen = te nat

Comment

Bezig...
                              X