Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verpotten of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Verpotten of niet?

Hoi QnQ en Amazing,

Ik zal vandaag en morgen dan ook geen water geven maar gister in de avond voelde de grond al 1-2cm droog aan. En hoe geven we water van onder, in een schaaltje of gewoon in de gaten gieten?

Startbooster is dat het zelfde als Wortel- en groeistimulator? En blaadjes die omhoog staan = te droog/warm/wind?

DSCN0017.jpg

Comment

- blaadjes die omhoog staan zijn goed , zolang de punten van de bladeren niet naar beneden krullen of de kleinere aan de rand van het blad naar boven krullen is het ok
      - het beste is om niet aan de aarde te voelen maar de pot wegen
      - per keer dat je voelt prik je wortels stuk.... nu nog niet maar beter niet doen.
      - water geven lang onderen , gieten in de gaten probeer maar
      - ik neem bvb een grote kuip en giet daar het water in en zet de dame voor 15-20 min erin.
      - zorg wel dat je water niet te hoog staat als je je dame erin zet anders ' verdrinkt ze '
      - zorg dat je water max 2cm hoog staat als ge u dame erin zet.
      - ik doe bvb 2L in een kuip en als ik de dame eruit haal dan doe ik de rest die ze niet heeft opgezogen een uurtje of 4 later er langs boven bij ' Tegen de rand '
      - 2L zal voor jou te veel zijn , ik zou in jou plaats een kuip , kookpot of derelijke geven met 500ml , zie wat ze gedronken heeft en o zie je hoeveel ze ongeveer nodig heeft.
      - maar wel eerst 2 dagen wachten nu voor je het zal doen.

- Grts Amazing

Comment

Ik heb schotels onder de pot, is de pot licht in gewicht... Schotel tot de rand vullen. Doe ik in het begin van de ronde om de 3 dagen en oplopend tot eens per dag.

Comment

Oja,btw omhoog staande bladeren is hoge vatspanning dus zeker geen dorst. Ze zitten vol.

Comment

Hi,

Volgens mijn ben ik nou 2dagen verder, en wou ik eigenlijk vanmorgen watergeven van onder. Maar ik was 08:00 wakker ipv 06:00 dus dat ging niet meer of nouja dat denk ik? Is het beter 2uur nadat me lamp aan is of 2uur voordat me lamp uitgaat? (04:00 - 22:00)

Maar eigenlijk lijk het alsof ze nog steeds geen water nodig heb. Ze is wel 1-1,5cm gegroeit volgens mij.
            DSCN0036.jpgDSCN0037.jpgDSCN0038.jpgDSCN0041.jpg

Comment

Til de pot op.
              Licht = water geven.
              Zwaar = geen water geven.
              Met je vingers in de aarde prikken is niet goed genoeg.

Ik geef altijd pas water als de lampen een uurtje of 3 aan staan.

De voorbloei is begonnen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hi QNQ,

Moe ik blij zijn met de voorbloei? Gaat ze nog groeien? Ze is pas +-8cm.
                Aarde prikke doen we niet meer pot voel zeker lichter als paar dagen terug. Ik probeer gewoon morge een beetje van onder te geven.

En voorbloei begonnen, coolwhite vervanger door warmwhite?

Comment

Nee voorbloei laat je het geslacht zien nog geen bloeiperiode.

Comment

High ben ik weer, volgens mij gaat het wel goed. Alleen vind ik me bladeren iets te vroeg geel worden(dag 51 van de aangegeven 75 door RQS). Ik volg nog steeds het advies dat ik hier gekregen, pot voelen en licht is water. Dat is zo om de 2/3dagen 400-600ml met Top&bloeibooster van Aptus.

DSCN0157.jpgDSCN0158.jpgDSCN0159.jpgDSCN0160.jpg

DSCN0152.jpgDSCN0150.jpgDSCN0145.jpgDSCN0153.jpgDSCN0164.jpgDSCN0165.jpg

Comment

Bezig...
                    X