Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over amperage bij pc fans

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

vraag over amperage bij pc fans

Korting op 420shop
    Beste medegrowers,

ik ben momenteel bezig met mijn pc fans te installeren ik zie echter dat de fans op 0.25A werken.
    Ik heb een lader gekocht met instelbare voltages en op 12V geeft deze 0.3A. De fans werken hierop en lijken niet door te branden, toch vraag ik me af of ze niet sneller kunnen draaien want ik krijg toch niet de luchtverplaatsing waar ik op gehoopt had.

Hoe belangrijk is het amperage bij het aansluiten van pc fans want het is heel moeilijk om nog laders te vinden van 12v die minder dan 1A stroom leveren.

Alvast bedankt!
    Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
    Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

Re: vraag over amperage bij pc fans

Hoeveel volt zijn die fans? Als ze 12 volt zijn draaien ze dubbel zo snel op 24. Maar gezond is dat niet. Koop u ne clipfan? Die dingen gaan jaren mee en kosten 15 euro max.

Comment

Op 24 gaan die na een paar uurtjes al stuk als het niet eerder is vrees ik

Comment

Idd je draaisnelheid heeft niets met je amperage te maken, je zou ze op 14-max 16 volt kunnen laten draaien maar daarmee verkort je de levensduur al aanzienelijk, voor een paar euro zijn er al voldoende vents die een bult meer lucht verplaatsen.

Comment

Man, ik had geen idee dat je daarop moest letten.. Mijn 12cm chinese pc-fans draaien al anderhalf jaar op 12V // 1.5A. Bijna elke dag.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ze zijn 12 volt
            Dus het heeft geen zin om een lader te zoeken met een hoger amerage aangezien dit geen effect heeft op de draaisnelheid of prestaties van de fan.
            Is het dan niet slecht voor de fans om ze op een te hoog amperage te laten draaien? Gaan de draadjes doorsmelten of de motor overbeladt raken ofzo?

Comment

Als je uw voltage aanpast gaat de stroom (ampere) trager of sneller, dus de fan gaat sneller of trager draaien. De hoeveelheid stroom blijft daar gelijk. Denk ik. Technologische opvoeding was en keuzevak voor mij op school en den deze koos voor een uurtje meer sport
              In die laatste zin moet amperage voltage zijn en ja, dat is ni gezond. Ook niet als je bv 6 volt neemt en ze op die manier trager draaien.

Comment

Je pc fan verbruikt bij 12v een vaste waarde aan stroom bvb 250mA, zolang je aan de nodige waarde zit maakt dat niet uit, al hang je er een lader van 10A aan het blijft 250mA verbruiken.

Comment

Je kan het een beetje zien als een autosnelweg,
                  het aantal volts is de maximum snelheid.
                  het aantal ampere's het aantal voertuigen.
                  Gooi je de maximum snelheid omhoog kunnen er ook meer voertuigen passeren.

Comment

Je hebt twee fans die beide 0.25A nodig hebben.
                    Dat verbruiken ze. Totaal hebben ze dus 0.50A nodig als je ze parallel schakelt.
                    Dat wil zeggen, vanaf de adapter een draadje (plus&min) naar de ene fan, en een draadje(plus&min) naar de andere fan.
                    Je hebt een adapter die 0.30A kan leveren. Hoeveel fans kunnen er dan op ? think_smiley_46.gif
                    Last edited by QnQ; 15 March 2015, 09:58. Reden: :)
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Die weerstand avn de draad maakt bij dik of dun of 1 m of 100m amper verschil, reken op geen weerstand.
                        En dat van die pc fans berekening klopt

Comment

ik snap er amper(e) nog wat Fan.

Comment

Bedankt grinderke voor het antwoord!
                            @ sanders: lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wietgoeroe View Post
                              Bedankt grinderke voor het antwoord!
                              @ sanders: lol
                              Geen probleem

Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

Comment

Bezig...
                              X