Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spaarlampen kweek 400watt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

spaarlampen kweek 400watt

Korting op 420shop
    Ik heb een paar vragen over het kweken met spaarlampen .

ik heb een kast staan waar ik een kweekkast van ga maken , ik ga eerst vanbinnen helemaal met zilverpapier bekleden en dan 3 autoflowers erin zetten .

als verlichting ga ik 4 x philips tornado spaarlampen (100watt) dus samen 400watt vanboven in de kast hangen , alleen zit ik nog met 1 probleem en dat is het vinden van een connector waar ik 4 spaarlampen in 1 keer kan indraaien,

ik heb dus de vraag of je dat kan kopen in doe-het-zelf winkels of een brico ( ik kom uit Belgie )

dit is wat ik zoek http://dutch.alibaba.com/product-gs/...631368804.html zolang ik er maar 4 sparlampen in kan draaien .

weet er iemand in welke winkel in belgie ik dit kan kopen ? (geen online site's)

Dan mijn laatste vraag (ik heb wel al rondgezocht maar toch voor zekerheid) - Ga ik nog deftige resultaten kunnen behalen met deze verlichting en zonder voeding ?

bedank voor het lezen grts TangerineHaze

Re: spaarlampen kweek 400watt

4x 20W is 400W? Die tornado lampen zijn hooguit 23 watt. Zo moet je dat ook berekenen. Ze geven licht vergelijkbaar met een gloeilamp van 100Watt. Maar ze zijn effectief maar +/- 22W.
    Kortom, je wilt met +/-80 watt gaan kweken. Waarom neem je dan geen plug and grow, of een T-neon setje?

4 lampen van circa 8 euro = 32 euro
    Fittingen (los) een euro per stuk= 4 euro
    Kabel (8m) = 4 euro
    kroonsteentjes/verbindingsmateriaal = 4 euro.

Tezamen: 4+4+4+32=44 euro.
    Kans dat je wilt upgraden na de eerste ronde: 100%

Voor 10 euro meer heb je een T-neon set met kap, kabels en goede lampen erbij. Die gaan minstens 3 rondes mee, en met een 2x55W type T-neon kun je prima 20-50 gram halen.

Wat vind je een deftig resultaat? 5 gram? Dat is met veel moeite wel te doen onder spaarlampen. Maar 5 gram kost in de shop ongeveer 45 euro. Je bent in dit geval dus goedkoper uit om naar NL te rijden, en daar een zakje wiet te kopen. De benzinekosten verdien je terug omdat je geen zaadjes hoeft te kopen.

Het is maar hoeveel je wilt investeren en wat je doel een beetje is. De prijs ligt een tientje van elkaar af, maar je oogst is minstens verdubbeld bij een tientje meer.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Waarom niet ineens buiten,de zomer komt eran(volgende week 25graden!),dus vind ik het nogal nutteloos,dat je vlak voor het buitenseizoen een kastje gaat bouwen met spaarlampjes erin

Comment

Topic nr 2... Heb al exact dezelfde info gegeven.

Comment

Bezig...
        X