Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Filter?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Filter?

Korting op 420shop
    Beste kwekers,

ik heb nog een zaadje over en ik wil misschien met spaarlampen een klein experimentkweekje doen, niet met het doel om veel opbrengst te halen. Het lijkt me gewoon interessant om de wiet van dezelfde soort buiten te vergelijken met binnen. Ik heb een kast waar ik al in heb voorgegroeid voor een drietal weken en dat is steeds prima verlopen zonder enige moeite. Het enige dat ik had was een spaarlamp in mijn kast, geen ventilatie of afzuiging.
    Nu vraag ik me af of ik voor de bloei wel een filter en afzuiging zou nodig hebben. Ventilatortje kan ik wel regelen maar de rest daar ga ik niet voor zorgen, en als dat absoluut nodig is dan laat ik die microkweek wel gewoon en geef ik dat zaadje aan een maat.
    Ik zou na twee weken groei (als het goed doorgroeit tenminste) het licht al op 12/12 zetten, dus het zal slechts een klein plantje worden. Ik hoef ook niets te verbergen voor mijn ouders, dus een geurtje op mijn kamer is geen ramp.
    Aangezien ik hier geen ervaring mee heb is mijn vraag dus of zo een mini plantje zonder filter het hele huis zou doen ruiken want dat mag wel niet voor als er bezoek is. Die komen nooit boven maar wel in de gang. Mijn buitenplant van vorig jaar had op het einde van de bloei nauwelijks een geurtje, en om dat op mijn kamer te drogen viel ook goed mee. (Dat was 40gr) Maar dit lag misschien aan de soort.

Alvast bedankt!

Re: Filter?

Je kunt eventueel zelf eentje knutselen uit koolstof en een panty, hier vind je via google wel wat over.
    Of het effectief werkt weet ik niet...

Beste is van wel, een constante wietgeur in eender welke kamer is nooit aangenaam.
    Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Goh ik vind dat wel vrij aangenaam hoor Ik denk niet dat ik mij ga bezighouden met mijn kast om te bouwen, is de moeite niet voor wat ik ermee wil bereiken.
      Als ik dan een koolstoffilter maak moet ik ook ineens zorgen dat mijn kast luchtdicht wordt en een ingebouwde ventilator heeft, daar ga ik alleszins toch vanuit.

Comment

Gewoon doen, dan weet je het.
        Die wietgeur trekt wel overal in eh...in alle kleren, vloerbedekking en gordijnen.
        Iemand die geen wiet gebruikt ruikt het wel.

Kort groeien is trouwens geen garantie voor kleine plantjes.
        Deze zijn vanaf zaad op 12/12 gezet :
        zaad12-12.JPG

Beperkt licht geven werkt wel, maar dan zul je geen wiet oogsten waarschijnlijk, alleen wat fluffie takjes.

Voila, gewoon proberen, en als het gaat stinken kun je ze altijd nog aan je maat geven.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Welke soort is dat Q?
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Oke bedankt!

Comment

Sannies Jack.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Wow, beste planten ja, eens ff kijken of die online te scoren zijn
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Bezig...
                X