Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek 2x 55tneon paar vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e kweek 2x 55tneon paar vraagjes

Korting op 420shop

Re: 1e kweek 2x 55tneon paar vraagjes

Met TNeon moet je scroggen, dus dan zou ik geen autoflowers nemen.
    Het licht van TNEon is maximaal +/- 10-15cm vanaf de lampen bruikbaar voor planten.
    Dat is de reden dat je scrogt, om de plant zo goed mogelijk te belichten.
    Zou je een plant er gewoon onder zetten krijgt alleen de bovenkant echt genoeg licht.

Autoflowers zijn een stuk moeilijker binnen omdat je daar als kweker weinig aan kunt doen.
    De planten bepalen hoever ze groeien en wanneer ze in bloei gaan.
    Een gewone fem. plant groeit zolang je het licht op 18/6 houdt, zet je de verlichting op 12/12 zal ze met 2-3 weken in bloei gaan.
    Bij een autoflower zet je de lamp op 18/6 (of 20/4) van begin tot eind. De plant bepaalt alles.

Onder 1 zo'n set kan je met goed fatsoen 1 plant scroggen.
    Als je even wat kweekverslagen bekijkt met TNeon zie je dat zelf.

Op een oppervlakte van 60x60 kun je al 2 TNeon setjes naast elkaar hangen. Ze kunnen beide op 1 "normale" tijdklok.
    Of dat niet te warm wordt met een meter hoogte weet ik niet. Mijn 60x60 tentje is 1.60 hoog en daarin is het geen probleem.

De afzuiging mag ook binnenshuis, liefst naar een ander vertrek blazen.
    Als de tent in een heel grote ruimte staat kan de afxzuig eventueel ook in hetzelfde vertrek.
    Hou er wel rekening mee dat het best vochtige lucht is en je zult de ruimte regelmatig moeten luchten om geen schimmel op de muren te krijgen.
    Het zal wel wat opwarmen ook maar dat soort dingen weet je als je alles een nachtje laat test-draaien.

Buiten is het 's nachts en overdag te koud 's winters.
    Eventueel kun je dan de lampen bijv. 23 uur per dag aan laten en 1 uur uit. Dat kan met autoflowers.

Check vooral de kweekverslagen even, er staan wel wat goeie TNeon kweekjes tussen die goed geslaagd zijn, en stel je even voor.

Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

mag ik vragen waarom jullie de 55watt t-neon hebben dan? er is toch 75watt? of is die niet zozeer beter, en las zelfs ergens over n 150 watt, maar die ken ik ni vinden.. graag bedankt

Comment

TN2x36W Afmetingen B x L x H: 215mm x 445mm x 80mm
        TN2x55W Afmetingen B x L x H: 220mm x 575mm x 80mm
        TN2x75W Afmetingen B x L x H: 220mm x 620mm x 80mm

Het moet natuurlijk wel in je tent passen. In jouw 60x60x90 cm tent zou je dus maximaal 2 x 55 watt t-neon kwijt kunnen.

Comment

dank voor de afmetingen, ik was van plan om misschien 2 x tn2x75w te doen in me rechthoek nog te bouwen kast, nu weet ik dat ik daarvoor 40mm te kort kom op me bouwtekening..
          weet u toevallig ook hoeveel speling ik tussen de lampen en kastwanden moet houden dus min. 2x620=1240mm + ??? zou 130cm dan bijv voldoen ? mvg

Comment

Hoe meer ruimte er tussen kap en wand zit hoe beter je de stuwingswarmte onder de kappen kwijt wordt dus enige speling is wel gewenst. Om al te hoge luchtsnelheden tussen kap en wand te voorkomen zou ik toch zeker een cm of 5 er tussen open laten.

Comment

klinkt logisch! heb in de diepte dan ook nog +-10cm vrij aan weerszijden.. mm vanaaf maar weer is uitschetsen muchas gracias!

en excuses voor topic kapen....

Comment

@qnq zou de opbrengst belachelijk klein zijn met die autoflowers? Want kwantiteit speelt (nog) niet zo'n grote rol..
                Heb nu men oog op een tentje van 90x60x90 laten vallen. Plus lampen, armatuur, afzuiging en filter komt dit op dezelfde prijs.. dus nu ben ik aan het twijfelen geslaan.. dit zal wrs al beter zijn voor te temp. In mn tentje..

Ideaal dat de afzuiging binnen kan komen, zal dit naar een vertrek leiden waar ventilatie in het plafond zit..

Had eerder al een verslag gezien waarin iemand in een klein kastje van ook maar 60 hoog een aardig plantje had gekweekt.. daarmee dacht ik met het oog op budget aan dit kleine tentje..

Comment

Alvast Bedankt voor de reacties. Ben overal aan het lezen maar ik geraak er niet altijd wijs uit ^^
                  ik ben nu aan het twijfelen geslaan tussen een HPS 150 watt of die twee maal Tneon 55watt.
                  heb een interessant pakket gevonden met die hps..

1 x*BALLAST ETI 150W DUO
                  1 x*150W HPS Superplant
                  1 x*reflector gehamerde stuko 50x40
                  1 x*klem Fan (VENTICLIP) 15CM 20W VENTI-CLIPS
                  1 x*Winflex afzuigkanaal VKO125 MM 185M3 /
                  2 x*POT zwart vierkant 23X23X26CM 11LTR
                  1 x*Plagron LIGHT MIX-22LTR
                  1 x*Ecobox Lite zilver 60x60x140cm
                  1 x*thermo-hygrometer sensor (het meten van vochtigheid met sonde).*vervangen voor nu door thermohygrometer BASIC
                  1 x*Atami TERRA MAX 500ML
                  1 x*Atami TERRA BLADEREN 250ml

En dit voor 130 euro.. wat denken jullie van dit lijstje? Weet niet of het toegestaan is dat ik de link geef.

Alvast bedankt!

Comment

prima prijs
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

150W HPS of 2 TNEON setjes van 55W.
                      Dat is makkelijk uit te zoeken :

Er passen ook andere PL-L lampen in een TNEON setje, namelijk lampen van 48oo lumen.
                      TNEON met andere PL-L lampen doen dus 96oo lumen per set.

2 setjes TNEON = 192oo lumen.
                      150W HPS = 145oo lumen.
                      (ik gebruik lumen om te vergelijkingen)

150W HPS verlicht effectief 0.3m2.
                      Dat is ongeveer 18x18cm.
                      Daar past dus 1 plantje onder.

TNEON verlicht de afmeting van de reflector. (+/-)
                      Dat is ongeveer 50 x 20cm bij een 55W modelletje.
                      Heb je 2 setjes hangen, kun je dus een oppervlakte verlichten van 50x40cm of 100x20cm.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Alvast bedankt voor de hulp! Ben laatst naar de growshop geweest en nu krijg ik zin in een mooie 400w setup..
                        Maar dit wordt een ander topic ^^

Comment

Bezig...
                        X