Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weinig grote toppen vs. veel kleine toppen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Weinig grote toppen vs. veel kleine toppen

Korting op 420shop
    hi,

ik heb net een kweekverslagje afgerond (3x big grapefruit), en zit met iets wat ik mij al lang afvraag maar waar ik nooit een antwoord op heb gevonden.

mijn kastje is zeer beperkt in hoogte, dus ik scrog. nu zie ik op foto's van anderen altijd de supercoole "cola's", waarbij de top vanaf het net helemaal opgevuld is tot boven (in mijn zalige tekening onderaan is dat de rechterkant). daar probeerde ik al elke keer voor te gaan, maar steevast eindig ik met een hoge tak met bovenaan een mooi klein topje, met op weg naar beneden veel kleinere topjes die er nooit in slagen van een geheel te vormen. dit is een foto van iemand anders, maar lijkt wat op wat ik beschrijf:
    3.jpg

nu, bij iedereen verandert zoiets later in dit:
    6.jpg
    waaruit dan nog later die heerlijke dikke toppen voortkomen.

ik vermoed nu dat dit ligt aan het feit dat ik spaarlampen gebruik, die per definitie minder dieptestraling hebben. klopt dit?
    is er iemand die er met spaarlampen in geslaagd is van de klassieke dikke top te halen, of is dit enkel weggelegd voor HPS-gebruikers?

het dilemma waar ik nu mee zit is het volgende:
    Nieuwe bitmapafbeelding.jpg

is het beter van in mijn geval te gaan voor vele kleine topjes, of te blijven gaan voor dikke cola's? ik ben geneigd van nu voor het eerst eens het eerste te proberen. misschien weet iemand raad.

Re: Weinig grote toppen vs. veel kleine toppen

ze zeggen licht is gewicht dus trek jij daar nu is een conclusie uit op je vraag.
    sigpic
    LED there be light

Comment

Hoi phutureP,

Als je omschakelt naar 12/12 licht/donker. Hoe lang blijf je dan de takken naar het net binden? En kan zijn dat je hier te vroeg mee stopt waardoor de plant nog een behoorlijk stuk in hoogte groeit. Waar je idd niet genoeg diepstraling voor hebt. Volgens mij moet je een week of 3 door blijven gaan met naar beneden binden.
      [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Volgens mij zie je op de foto's alleen maar dat er iemand een scrognet
        op of tussen de planten heeft laten zakken en dat was het!
        En zelfs aan de dikte van de stengels zien nog aan de lage kant ook!

Comment

Genetica speelt ook een grote rol.
          Dieptestraling is ook afhankelijk van het wattage van de lamp.

Heb je een linkje naar je kweekverslag?
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Yep, strak op het gaas blijven binden, je was veel te vroeg gestopt, maar dat had je al door
            Hoe egaler het oppervlak is, hoe beter het licht over alle topjes verdeeld is.
            Als je weet dat het licht van een spaarlamp, waar de plant iets mee kan, ongeveer 5-10 cm ver komt, snap je dat de lampen erg dicht op de topjes moeten.
            Elk topje dat verder van een lamp af zit krijgt te weinig licht en zal mager blijven.

Wil je goeie cola's kweken zit je al gauw met lampen van 600-1000W maar als je naar het uiteindelijke rendement kijkt is dat niet hoger dan met een goeie scrog onder lager wattage.

QNQ2012142.jpg scrog onder 2x 250W
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
            X