Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekkast in elkaar zetten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekkast in elkaar zetten.

Hoppa kast is bijna klaar !
    Lampen zijn opgehangen nu alleen nog gaten zagen voor de inlaat en uitlaat en wat potjes er in.

Zijn er nog tips met hoeveel liter potjes ik kan gaan werken ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Comment

Netjes gedaan zeg
      Heel mooi

Comment

Ziet er goed uit al. Ga minimaal voor 11 liter pot,dan heb altijd genoeg aan ruimte

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Comment

Ziet er strak uit! Maar jammer van de spaarlampen. Er past een T-neon in. En na de aankomende ronde wil je een upgrade, dat weet ik zeker.
          Daarom zeg ik graag: spaar een maandje door, en koop een T-neon set. Anders is het de moeite nauwelijks waard.

4 x 20W spaarlampen leverde mij welgeteld 10 gram op. Het goed belichtbare oppervlak is beperkt; 15x15x15x15cm per lamp.
          2 x 55W T-neon daarentegen zat rond de 150 gram. Het goed belichtbare oppervlak is ook beperkt, maar minder beperkt; 60x25x25x20cm per lamp.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dankjewel LR2 we leren het vanzelf.

Misschien dat ik dat ook wel ga doen en later switch naar t-neon.
            Kan het financieel nu niet maken om nog weer dingen te gaan bestellen
            Dan heb ik wel degelijk mijn vriendin op mijn dak
            (Die het er overigens mee eens is dat ik dit heb staan)

Misschien ook wel interresant om te vertellen hoe ik begonnen ben en waarom.

Mijn moeder heeft nu al een aantal jaar erg last van
            fibromyalgie.
            Tot 2 jaar terug was ze 100% anti wiet en andere drugs.
            Totdat ze eens een keer gehoord had van wietolie.
            Toen hun op vakantie waren heb ik 3 plantjes in de kas gezet na enig overleg met als doel om daar olie van te maken.

De toppen heb ik na de oogst zelf gehouden( werk als kok dus een normaal ritme zit er niet in, en laat het roken daarvan nou net helpen met slapen enz)

Het knipafval heb ik gedroogd en zelf een set up gemaakt op olie van te maken.

Ze gebruikt dit nu sinds 2 maand en het helpt erg veel !
            Slapen kan ze nu weer zonder dat ze wakker word tussen door, wat automatisch betekent dat ze in de ochtend zich veel beter voelt.

Naast het feit dat ik kweken gewoon super gaaf vind om te doen, zit er dus ook een andere reden achter.

Ben ook wel op zoek gegaan naar mensen die niks met hun knipafval deden om zo meer olie te kunnen maken.
            Helaas niet echt een succes

Ik merk wel dat nu ik het gemaakt heb er veel meer mensen belang bij hebben, dus hiermee hoop ik iets meer te kunnen gaan maken om ook die mensen te helpen!

Ohja! Afzuiging en filter zijn besteld !
            Als die binnen zijn word de kast afgemaakt en gaan we de zaadjes ontkiemen !!!!

Cant wait [emoji1] [emoji1]

Comment

Chefs hebben bij mijn vanzelf een streepje voor. Al helemaal als ze een vriendin hebben (en weten te houden met zulke werkschema's).
              Protip: vraag of je de vacumeermachine een keer mag lenen, en een paar zakken. En een fles sterke alcohol. Voor eh.. Want eh.. Je wilt thuis iets uitproberen voor de familie ofzo?
              Onder vacuum kun je heerlijke cannabis essence maken. Ook van aardbeien enzo trouwens, maar dat moet je weer in de vriezer bewaren. Als je een korte trek doet, krijg je weinig chlorofylvervuiling. Omdat de druk zo laag is, lost de boel veel sneller op. Met vruchten is het dan wel weer leuk als er een kleurtje aan zit.
              Als je helemaal blits wilt doen, zou je olijfolie met sinaasappel kunnen gebruiken, of een andere citrus-olie, in plaats van alcohol. Emulgeren en ijs of bonbons van draaien ofzo. Is toch een stuk leuker dan een paar druppels uit een flesje.

Ach, als ik een keuken had zoals in restaurants, dan zou het in een paar minuten een teringzooi zijn. Nu snap ik ook waarom ik er bij m'n maat steeds uitgeschopt werd.. Maar dan had ik toch overal al in gezeten met m'n vingers. Totdat ik aan het rookzout kwam, dikke vinger er door gehaald, sindsdien lust ik geen rookaroma meer. De HEMA is een klant kwijt en elke keer als ik het proef ga ik weer helemaal bad.

Klote van je ma zeg! Maar goed dat ze iets heeft gevonden wat helpt. Ik probeer m'n pa - vijfvoudige hernia - al een paar jaar aan de olie te krijgen, maar hij vertikt het. Hij slikt zijn pijn liever weg dan dat hij wiet gebruikt.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Hehe mooi stukje lr2 !
                Toen ik net in de keuken begin was ik 15 en ben ook alweer bijna 7 jaar bij haar dus daar is ze in gegroeit

Dat is inderdaad wel een heel goed idee! Helaas is onze vacumeer machine net zo groot als een tafel dus gaat dat hem helaas niet worden

Waar jij het over hebt met vruchten enz is infuseren!
                Heel leuk techniekje om te doen !
                Zo heb ik een wedstrijd gekookt en aardbeien geinfuseerd met aceto balsamico en peperkorrels.
                De aardbeien werden donker blauw van kleur en helemaal glazig super tof!
                (Hiermee ook de 2e plaats bereikt van de 15 man ^^)

Wel jammer van je vader, misschien eens wat artikelen laten lezen ? Dat hielp bij mijn moeder

Comment

Heb je trouwens wel eens van melatonine gehoord fladder?

Das een hormoon dat wij zelf aan maken als het donker wordt.

Daardoor krijg je slaap enzo.

Dat kun je zonder recept bij apotheek en drogist krijgen en scheelt echt met je slaap een beetje stabiel krijgen

Ik gebruik het bij een jetlag of bij nachtdiensten
                  Soms is wiet gewoon niet genoeg bij mij

Comment

Jep daar heb ik wel van gehoord en ook wel eens gebruikt.
                    Goed spul hoor niks mis mee.

Maar er is ook niks chillers dan er 1 te roken en lekker chillen op de bank met mijn vriendin.
                    En het lekker slapen daarna is natuurlijk een dikke +.

Comment

Potjes melatonine zijn toch al gauw een tientje en als ik de vriendin geloof, ben je al snel gewend aan de voor geschreven dosis. Waardoor je eerder geneigd bent/word om er meer te pakken voor hetzelfde effect. Denk dat een fijn kweekje uiteindelijk meer plezier en rust bezorgt dan zo'n potje [emoji99]

Comment

Goed bezig. Netjes gedaan.

Twee tips:
                        hang voor een ieders goede nachtrust deze in je kast:

Ik begrijp ook uit je verhaal dat inmiddels alle familie en vrienden op de hoogte zijn jouw - helaas in ons land nog steeds verboden - kweekplannen. Pas je daar een beetje mee op?

Ga zo door. Ben benieuwd naar je eerste kweekverslag.

Grtz, Ron

Comment

Hoi ron! Dat is inderdaad wel een goed evoor de veiligheid !

Ik weet niet waar je dat uit opmaakt, maar maak je maar niet druk
                          Mijn ouders weten het aangezien die mijn planten in hun eigen tuin hebben staan.
                          En natuurlijk mijn vriendin aangezien die ook in hetzelfde huis woont.

Ik ben me zeker bewust van het risico en zal niet snel mijn mond voorbij praten.

Jammergenoeg is dit allemaal nodig om het allemaal te laten slagen.
                          Kutbeleid hier in nederland, maarja daar doen we op het moment niet veel tegen.

Comment

Na paar dagen afwezig weer een nieuwe update!!

Ik heb er toch maar voor gekozen, om de kast naar de andere kant van de zolder te verhuizen.

1: omdat de kast NAAST de ketel stond.
                            Mocht er dan iemand bij de ketel moeten dan is dit ook niet zo makkelijk te maskeren..

2: de buren aan de andere kant zijn bijna nooit thuis.
                            -----------------------------------------------------------------
                            Vandaag zijn ook mijn filter + afzuiging binnen gekomen!!

Had het iets kleiner verwacht [emoji13]
                            Op de fotos kun je zien hoe ik de boel opgehangen heb.
                            Ook heb ik een dimmer gekocht voor op de afzuiger, want vol open was het net een vliegtuig xD

Ook een tijdmeter op de stekker van de lampen gezet.

Ik heb nog wel 1 vraag, ik heb dit alles 3 stekkers.
                            Op 1 stekkerdoos aangesloten, kan dit geen kwaad ?

Morgen de gaten zagen voor de pc fan en en afzuiging.
                            Dan ga ik de zaden ontkiemen en potten halen en dan gaan we los !

Morgen een update met meer fotos!

Comment

Hangt prima zo. Wel zou ik er bovenop ventilatie openingen maken zodat de gefilterde lucht ook uit de kast kan. Dit ivm afvoer warmte....zo blijft de gefilterd warme lucht alsnog in je kast. Zolang je niet aan het Max verbruik zit van de stekkerdoos,kan het geen kwaad....mits het enigzins een beetje goede doos is [emoji6]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ripabrucy View Post
                                Hangt prima zo. Wel zou ik er bovenop ventilatie openingen maken zodat de gefilterde lucht ook uit de kast kan. Dit ivm afvoer warmte....zo blijft de gefilterd warme lucht alsnog in je kast. Zolang je niet aan het Max verbruik zit van de stekkerdoos,kan het geen kwaad....mits het enigzins een beetje goede doos is [emoji6]

Dat was inderdaad de bedoeling
                                Dat is ook de reden waarom de gaten nog gezaagd moeten worden ^^

Comment

Bezig...
                                X