Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Het nadeel van spiegels is dat ze het licht niet goed reflecteren,
Het licht wordt onder dezelfde hoek weer gereflecteerd, dus licht dat van boven komt onder een hoek van 45 graden wordt naar beneden gereflecteerd onder 45 graden.
ja idd dat was ik vergeten te zeggen , maar freebird , met spaarlampen die een grotere hoek aan licht hebben , dan moet je de speigel op een manier hangen dat het de goeie hoek terug gfekaatst word op de planten
Hou er wel rekening mee dat een klassieke spiegel nog steeds een stuk glas heeft die een groot deel van de nuttige lichtbundels absorbeert.
Het mat-witte oppervlakte heeft de ideale manier van lichtreflectie en zou, indien onder een hoek geplaatst, meer effect hebben dan een wel geplaatste spiegel, zoniet een stuk makkelijk
sigpic
Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.
Zoals gezegt, spiegels neme licht op, en reflecteren verkeerd.
Bij spaarlampen en tl kunnen spiegels wel denk ik, maar bij hps krijg je zowizo hotspots
maar waarom spiegels.. ten 1e, spiegels zijn duur, een flink kasje met spiegels volhange lijkt me niet handig + dat je dan precies de goeie afmetingen nodig heb..
en al ben je is klunzig bezig, je haalt plant eruit en je schommelt wat of je stoot tege je kast aan, boem scheur in je glas..
Bij spiegels krijg je zeker geen hotspots, staan strak.
Hotspots heb je enkel bij slecht bevestigd zilver papier of andere dingen waar kreukels inzitten.
Zoals eerder aangegeven absorberen spiegels een gedeelte van het licht, en kan je beter zwart-wit folie gebruiken.
De beste folie die je kan gebruiken is Zilverwit Lichtafstotende Folie.
Maar aangezien je met lage wattage werkt is het mss intresanter voor u om allu folie te hangen, en maken dat hij vlak bevestigd is, zonder kreukels.
Comment