Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geuroverlast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geuroverlast

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    ik zou graag een plantje of twee in men kleerkast zetten. Ik zou deze hiervoor ombouwen naar een hokje van 40 x 40 x 120.
    Hoe kan ik het beste men geuroverlast wegwerken?

    Ik was eens aan het denken hierover en had misschien een idee waar ik graag iedereen zijn mening over zou hebben.
    Wat als ik nu mijn slang van mijn afzuiging onder water laat uitkomen? Word de geur dan niet opgenomen door het water? Indien nodig zou ik dan nog een klein aquarium filtertje willen zetten op men reservoir met actieve kool erin.

    Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me vertellen of dit haalbaar is of niet?

    Alvast bedankt...

    #2
    Re: Geuroverlast

    Hee Jackie.. Er staan meerdere tutorials over het maken van een actieve koolstoffilter... Alleen water gaat de geur niet filteren..denk maar aan de rook die uit een waterpijp komt. In mijn thread staat een voorbeeld van hoe het kan, ik was 9 euro kwijt: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eek-t5266.html (p2). Kijk anders even naar Monty's threads (onder statistics). En verder zijn er automatische luchtverfrissers en kan je geurpasta gebruiken.

    Succes!
    node voor node van klein naar groot
    LST LEMON SKUNK VERSLAG

    Comment


      #3
      Re: Geuroverlast

      Je hebt dan inderdaad een koolstoffilter nodig (filtertje met actieve kool dus).

      Andere filters werken niet.. en luchtverfrissers laten de wietlucht niet verdwijnen, die maskeren het alleen.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        Re: Geuroverlast

        Hey

        alvast bedankt voor de tips, heb bij een vriend zijn koolstoffilter gezien en moet zeggen dat dat echt geurloos is daarna. Dus moet er zo eentje plaatsen.
        Men kastje is bijna volledig gebouwd, ga proberen foto's te posten.
        Heb 3 x 23 watt spaarlampen E27 1550 lumen.
        Is dit voldoende voor drie kleine plantjes?

        Als afzuiging heb ik voorlopig 1 pc fan als uitvoer en 2 aanzuig pc fans.

        Heb nu al drie kleine plantjes laten groeien in men oud aquarium, vanaf wanneer kan ik ze eigelijk in de grotere kast zetten en welke afstand hou ik het beste met de spaarlampen?

        Alvast bedankt stoners

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Geuroverlast

            20 centimeter? Volgens mij gaat je plant dan stretchen.. +/- 5 cm is aangeraden. Ik had het hier op 2-3 cm.


            Echter denk ik dat spaarlampen wat te min zijn in een hoogte van 120 cm. Spaarlampen 'stralen niet zo diep' zegt men.. (ik kreeg daardoor maar 1 hoofdtop).
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #7
              Re: Geuroverlast

              Ja maar het zou de bedoeling zijn van kleine struikjes te gaan kweken, die maximum 50cm hoog zijn maar wel echt een struikje.
              Is dit te doen? Moet ik ook extra voeding toedienen aangezien de lampen niet zo straf zijn? Zoja, welke is aan te raden?
              Kan ik zo een kleine planten ook toppen en fimmen en dieven? En gaat dit eigelijk allemaal bij een en dezelfde plant?
              Veel vragen, wss veel goede tips

              Comment


                #8
                Re: Geuroverlast

                zie kweekverslag: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ner-t6217.html
                met foto's

                Comment


                  #9
                  Re: Geuroverlast

                  Hmmmm...

                  Nu ik mijn plantje zo terugzie heb je gelijk Weedy..



                  Na een maandje voorkweken onder de spaarlamp hehe

                  Comment


                    #10
                    Re: Geuroverlast

                    op een maand gekweekt onder de spaarlamp?
                    Wel snel gegroeid dan... Hoop dat het bij ons even snel gaat gaan...

                    Comment

                    Bezig...
                    X