Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek

Korting op 420shop
    Hey iedereen,

Ik ben robbert, ben nieuw op dit forum en ik wil binnekort mijn eerste kweekje starten. ik heb al 11 NL zaadjes besteld en die zullen morgen of anders maandag arriveren.

Ik heb ook al een kweekhok gebouwd alleen deze is maar ongeveer 50x50 en 75cm hoog. Ik wil 4 a 5 zaadjes uit laten komen, maar omdat ze neit feminized zijn zullen ze niet allemaal blijven staan. Ik heb 4 spaarlampen van volgens mij 18 watt. En 2 pc fans als afzuiging.

Nu zit ik met het probleem dat naarmate ze groter zullen worden dit hokje te klein zal worden en ik dus wat anders moet zoeken. Ik heb nog een plaats waar ik ze kan zetten dit is een deel van de kelder van 140x90 iets hoger als 200cm en dit kan ik gewoon met een deur afsluiten.

-Nu vraag ik me af of ik als ik in deze ruimte verder wil kweken ik genoeg heb aan die 4 spaarlampen?
    -En ik heb hier geen afzuiging of aanvoer van schone lucht. Wel kan ik in de licht periode zeg maar de deur openzetten zodat er lucht van de rest van het huis komt. Zou dit voldoende zijn of niet?

alvast bedankt,
    Robbert

Re: Eerste kweek

Hoi Robert,

4 spaarlampen van 18 wat is wel weinig vor de afbloei van zoon grote planten. de dieptestraling van spaarlampen is niet echt heel groot dus je onderste toppen zullen weinig licht krijgen en klein en fluffie blijven. ik zou er zeker wat bijhangen in de bloei.

Planten hebben verse lucht nodig voor de co2. geen co2 geen fotosynthese ventilatie en circulatie van je lucht is dus wel degelijk belangrijk, zonder verse lucht weinig fotosynthese weinig energie, weinig opbrengst. Ik zou dus echt gaan zoeken naar een manier om je kelder te ventileren en de verbruikte lucht af te blazen.

Grtz

Comment

oke thnx kan ik dan het beste meer spaarlampen erin hangen of toch voor een hps lamp gaan.

Voor afzuiging denk ik dan dat ik een houten plaat inplaats van de deur neerzet waar ik wel in kan zagen en daar 2 fan's in zet. zou twee van deze, een in een uit voldoende zijn voor een ruimte van 140x90x200?

http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh...fview%3Dsearch
      Last edited by robbertd92; 11 September 2009, 22:29.

Comment

ik zou zelf kiezen voor een 250 watt lamp aangezien het idd. zoals monty zegt erg weinig is. is er nergens in de kelder waar U zegt een deur dichtbij...zo kan je b.v. een kleine ventilator plaatsen die wat lucht naar binnen blaast.

voor je afvoer kun je gebruik maken van flexibele slangen en buizen....
        is er nergens in de kelder een muur die dan meteen ook de buitenmuur is?? eventueel gat in maken van 100mm...zou inprincipe al genoeg zijn.
        Je zou ook het einde van de afzuigslang in een emmer water kunnen steken.....blaast het belletjes (grote)....of zit er niet ergens een afvoer putje....steek de slang op de afvoer...er zijn vast wel ergens mogelijkheden.....is het plafond in de kelder van hout, beton?? je ziet wel eens dat het hout is....zou ideaal zijn toch...... je kan ook een lange slang kopen en over de vloer naar buiten leggen alleen het afzuigen gaat dan wat minder daar d elucht een lange afstand moet doen!!!!

eventueel een klein raampje??
        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Afbloeien op spaarlampen kan best verwacht echter geen gram per wat
          eerder 0,4 gram per wat. Dus ja is een beetje je eigen keuze gat best met SL maar minderopbrengst dan onder hps. echter SL is veel goedkoper in de stroom. En this al vele malen bewezen da het prima kan.

Grtz

Comment

Ik heb wat foto's gemaakt, situatie is als volgt

ruimte ligt vast aan de gewone kelder, waar overdag wel eens het licht brand. zit ook een raampje naast de ruimte. Als ik de deur van de ruimte openhoud is de luchtverversing geen probleem dat kan dan gewoon door dat raam alleen dan moet ik dus de 6 uur donker zo afstellen dat ik geen last heb van licht inval tijdens de donkerperiode. Dus van 1 tot 7 of iets dergerlijks zodat niemand meer in de kelderkomt die het licht aandoet en zodat ik smorgens geen last heb van zonlicht door het raam.

de ruimte+raam

ruimte van binnen

ruimte+raam

EDIT: ik kwam met surfen langs deze advertentie, zou zo een 400watt lamp bruikbaar zijn voor mij?

Last edited by robbertd92; 11 September 2009, 23:12.

Comment

Draai een groene peer in je kelderlamp, mocht er onverhoops toch iemand tijdens je donkerfase iets willen zien in de aangrenzende ruimte dan hebben de planten daar geen last van, planten doen niks met groen licht.

Grtz

Comment

oke thnx dan is mn probleem opgelost.

Comment

Bezig...
                X